DTS vs AC3. DTS gir problemer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS vs AC3. DTS gir problemer.

Hei

Jeg har ikke så mye kunnskap innen forskjellige formater i Audio som finnes pr idag. Jeg har følgende problem. Jeg har mediaspiller som heter AC RYAN PlayON HD koblet til min Plasma skjerm Samsung 46 HD samt hjemmekino som også er av type Samsung. Video fra mediaspiller er koblet til TV`en med HDMI mens lyd er koblet til med en optisk kabel.
    Problemer oppstår når jeg spiller av en film (mkv fil) med DTS audio. Bakgrunnsmusikken er klart og tydelig mens når de snakker i filmen så kommer den lyden kun fra Front høytaleren. Det kan virke litt lite volume til tyder pga det, som forårsaker at du ikke så lett hører hva dem snakker i filmen. For den i forhold til bakgrunnsmusikk blir litt lite. Når jeg spiller film med AC3 audio så kommer både bakgrunnsmusikk og lyden av det dem snakker på alle høytalere. Du hører da klart og tydelig det dem snakker samt bakgrunnsmusikken. Jeg har prøvd å finne ut på forskjellige forumer, men har ikke fått svar så tenkte jeg prøver her. Hadde vært fint om jeg kunne fått svar her. Takk.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen som ny avforum bruker

Hva heter din Samsung hjemmekino ?

Er det rIktig oppfattet at
    AC Ryan PlayON HD er koplet til Samsung 46 HD (tv)
    AC Ryan PlayON HD er koplet til Samsung hjemmekino (reciver)
    ?

Har du satt digital out som SPDIF RAW (side 17 i manual)
    http://www.acryan.com/downloads/manu...100_Manual.pdf
    (krever jo at din Samsung hjemmekino reciver kan decode DD 5.1/DTS
    (som den sikkert gjør men vanskelig å si eksakt når man ikke vet modellnr......for du spiller vel av med 5.1/7.1 høytalere eller noe slikt ?)

Alle produkter kan få forbedret software for å forbedre funksjoner/avspilling enten fordi man har hatt småfeil fra produktet ble laget eller det er laget forbedringer av eksisterende ytelse

Som du ser her ligger det mye endringer i de ulike firmware
    http://www.acryan.com/downloads/PV73....3.x_r3582.txt

Det står et varsel ang siste firmware så kanskje det lønner seg bare å legge inn nest nyeste (29-04-2010) om du ikke har fornyet firmware etter du kjøpte boxen.

Jeg har ikke Ryan Playon selv men digital lyd er likt mellom produkter enten det er DVD , BD , PC , div mediaboxer osv
    (innstilling------>sending----->motak)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    damnnnn, må si jeg er imponert over tilbakemeldingen fra deg. Ser ut som du kan dette med audio. anyways, back to the topic:

Samsung hjemmekino jeg har er følgende: Samsung TX-500
    Du har oppfattet det helt riktig, AC Ryan Playon HD er koblet til TV med hdmi, og til hjemmekino med Optisk kabel.

Med den nyeste firmware har jeg dessverre ikke noe valg i SPDIF som heter RAW, den har bare 2 valg, ene som heter Passthrough og den andre som heter LPCM DUAL CH. Rett ovenfor har jeg en annen innstilling i AUDIO som heter HDMI Output der jeg har 3 valg. Passthrough, LPCM DUAL CH, LPCM MULTI CH. Blir ofte usikker på hva jeg skal velge blant disse 2 innstillingene.

Jeg har pr idag installert den nyeste firmwaren, 7.3.4 r3582

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett optisk til passthrough, og hdmi lpcm dual (prøv passthrough her også hvis det fortsatt ikke virker). Passthrough vil si at mediaspilleren sender lyden digitalt til surroundsystemet for dekoding der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde passthrough på begge, men lyden av det dem snakker kommer forsatt bare fra front høytaleren. Dersom det ikke kommer lyd fra andre steder enn front høytaleren (lyd av det dem snakker) betyr det dermed at den ikke klarer å dekode DTS lyden?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung TX-500 skal kunne decode
    Dolby Digital (som feks er DD 5.1)
    DTS (som feks er 5.1) (men decoder feks ikke DTS 24/96)

Passthroug er riktig (er det samme som RAW , bitstrøm , bitstream osv)
    å sender lyden ubehandlet for decoding i TX 500

Skal ikke være noen grunn til bare lyd i fronthøytalere utgangspunktet
    (bare front avspiller du stereo å ikke dd/dts)

SPDIF pasthrough blir riktig valg (ac ryan)

Så må du velge inngang (lyd) du har koplet til TX-500
    ----> AUX på fjernkontrollen for å velge <D.IN 1>, <D.IN 2> inngang
    se manual TX-500 side 25
    http://downloadcenter.samsung.com/co...O-1022-CMS.pdf

Dolby Digital og DTS er lyd laget fra discrete kanaler.
    (sepparate lydspor....hvor mange lydspor er ut fra hvor mange kanaler)
    Lyden encodes til lydcodec (de discrete lydsporene pakkes inn i et lydcodec)
    av de som har laget filmen.
    For at lyden skal bli pakket opp igjen til surround kanaler må lydcodec decodes som det da heter (decodes i en decoder)
    (DD/DTS)

Slik er det du da har satt opp og skal bruke ditt anlegg og DD / DTS lyd
    AC ryan avspiller-------lyden bitstreames.......TX 500 decoder den........å feks DTS 5.1 vil da bli avspillt i 5.1 høytalere...Front Right + Front Left + Center + Subwoofer + Surround (side) Right+Surround (side) Left

Problemet ditt er kanskje ikke støttet enkelte DD/DTS på videofiler(se manual.......bit/khz.....TX 500)
    Har du noen trådløse høytalere ......kanskje noe feil innstillt

Så må man passe på at skal man ha ekte surround (dd/dts) så må man velge lydsporet (om det man avspiller har flere ulike lydspor)

Er det mulig å lage en kopi over på¨pc av det du prøver å avspille er det bra om du kunne lese film fil med mediainfo å poste svaret her (bare lydinformasjonen til filmen)
    Innstaler på pc-----http://mediainfo.sourceforge.net/nb
    Etter å lagt inn fil velg view ....text i mediainfo.......å kopier lyd info og post her
    (så er det enklere å finne ut ved fortsatt problem .....om problemet skyldes avspillingsfil eller spiller/hjemmekino)

(ikke relatert til ditt problem men..................anbefaling der du bør sette DRC som OFF i ac ryan ...omtalt i manual side 54...............http://downloadcenter.samsung.com/co...O-1022-CMS.pdf )

Vanlig DTS på feks DVD (vob filer) er 48 kHz eller noen få med 96 kHz)

Bruker du feks mediainfo jeg lenket til lengere opp så prøv å finn en feks divx fil med DTS som da har 44.1 kHz å prøv å avspill den med ac ryan
    Har du ikke noen DTS med 44,1 kHz kan jeg sikkert lage en til deg

Når et lydcodec ikke blir decodet....pga begrensninger i decoder vil du normalt få stereo eller ingen lyd.

Et alternativ for å få lyd i surroundhøytalere høytalere er ved stereo lyd er Pro Logic
    Untitled Page
    Er langt fra samme som ekte surround - DD/DTS - men et alternativ til å få stereo lyd (2.0) ut til flere høytalere som surround

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å manuelt stille lyden slik at den blir høyere på senter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for en veldig grundig tilbakemelding. Passthrough ble valgt i SPDIF og D.IN 1 var valgt på TX-500. Jeg har dessutten ingen høytaler som er trådløse (kjøpte aldri tillegget). Har installert programmet du anbefalte for å skaffe info om filen avspilt på medispilleren og her er informasjonen: Husk at det er flere filer jeg har spilt med DTS som har hatt det problemet så jeg oppgir informasjone for 2 filer:

Fil 1 Audio info:

Audio
    ID : 2
    Format : DTS
    Format/Info : Digital Theater Systems
    Codec ID : A_DTS
    Duration : 2h 13mn
    Bit rate mode : Constant
    Bit rate : 1 510 Kbps
    Channel(s) : 6 channels
    Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
    Sampling rate : 48.0 KHz
    Bit depth : 24 bits
    Stream size : 1.41 GiB (18%)
    Title : English DTS
    Language : English

Fil 2 Audio info:

Audio
    ID : 2
    Format : DTS
    Format/Info : Digital Theater Systems
    Codec ID : A_DTS
    Duration : 1h 35mn
    Bit rate mode : Constant
    Bit rate : 1 510 Kbps
    Channel(s) : 6 channels
    Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
    Sampling rate : 48.0 KHz
    Bit depth : 24 bits
    Stream size : 1.01 GiB (23%)
    Language : English

Utifra min tolking av dine tilbakemeldinger så vil ikke hjemmekinoen min klare 48.0 khz som disse to filene hadde i sin audio. Mitt spørsmål er da følgende. Leste litt tester om Ac RYAN Playon HD før jeg kjøpte den og det stod blant annet at den hadde innebygget DTS konverter. Lurer egentlig på hva dette kan brukes til? Kan den f.eks brukes til å konvertere lyden slik at den da streamer allerede konverterte audio til hjemmekino anlegget så da slipper hjemmekino å bryne seg på å konvertere? Husk også at lyden i utgangspunktet er streamet fram til alle fem høytalere samt subwooferen, men lyden av det dem snakker i filmene er det som kommer bare av front høytaleren.

Forresten du som anbefalte det med innstillinger som kunne endres for å øke lyden av fron høytaleren. Jeg har ikke prøvd det men regner med at det er mulig på en eller annen måte. Det idelle ville forsatt vært å få konverteringen til å funke.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DRC nevnte jeg
    Dynamic range compression
    Dette er innstilling for DD 5.1 decodingen i AC Ryan
    DRC off vil ikke redisere selve opplevelsen/effekt av ekte surroundlyd.
    Jo mere du reduserer med DRC jo mere flat blir lyden
    Derfor DRC off..........mere bulder , smell osv i action filmer

eller da stereo .....å bruke Pro Logic for å fake stereo lyden til surround for lyd i flere enn 2 høytalere
    (ingen bra alternativ pro logic men som nevnt en mulighet ved stereo lyd)

kjøpte aldri trådløse........men...du har 5.1 høytalere ?

Din DTS fra mediainfo er god bra DTS
    (generelt bedre DTS enn man finner på de fleste DVD disc der den stort sett er half rate 768 kbps)

Convertere DTS
    Decoder TX-500 bare DTS 44,1 kHz så må du vel convertere 48 kHz ja
    Les litt her
    A.C. Ryan &bull; View topic - [HOW TO] Convert DTS audio into AC3 (reliable method)

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    48 Khz, 24bit er jo vanlig Dvd lyd, spiller og lydanlegg skal kunne spille det. HT-TX500 støtter opp til 24bit/192khz , bruk bitstream/passthrough på mediaspilleren.

Når det gjelder surroundlyd så er det vanlig at nesten all tale kommer fra centerhøyttaleren, det er ikke meningen at du skal få samme lyd fra alle høyttalerne.

Hva skjer hvis du kun bruker hdmi, fra mediespiller til surroundsystem, og hdmi fra surroundsystem til tv?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    48 Khz, 24bit er jo vanlig Dvd lyd, spiller og lydanlegg skal kunne spille det. HT-TX500 støtter opp til 24bit/192khz , bruk bitstream/passthrough på mediaspilleren.

Når det gjelder surroundlyd så er det vanlig at nesten all tale kommer fra centerhøyttaleren, det er ikke meningen at du skal få samme lyd fra alle høyttalerne.

Hva skjer hvis du kun bruker hdmi, fra mediespiller til surroundsystem, og hdmi fra surroundsystem til tv?
    er INGEN hdmi inn
    har ingen ting med totale bit kHz som støttes
    Er ikke uvanlelig at mange decoder bare max 48 kHz
    Faktisk får man ikke DTS eller Dolby Digital i 192 kHz
    men i stereo ar det jo endel som takler det men ekstremt få som kan sende 192 kHz over optisk/coax

Vet du max sampling rate DTS på TX-500 ? (med mkv)
    i manual til reciveren omtales jo bare DTS som 44,1 kHz men AC3 (dd) som 48 kHz

men prøver trådstarter en DVD så får man jo høre hvordan det skal låte ..riktig ved ekte 5.1....velge DD 5.1 lydsporet.............så det er tilsvarende lyd ved DTS man bør oppleve om det fungerer
    (er jo ikke stor forskjell lydopplevelse DD 5.1 7 DTS)
    Avspiller du med DVD som har DTS lyd vil sikkert DTS bli decodet riktig også
    men
    manualen din sier vel 44,1 kHz på filer (divx(avi) wmv
    Står ingen ting om mkv med dette kan jo ha blitt oppgradert med firmware senere men om det er lagt til støtte for 48 kHz til DTS eller om dette også er 44,1
    side 36---------------http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200710/20071024084822562_HT-TX500-NO-1022-CMS.pdf

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    er INGEN hdmi inn
    har ingen ting med totale bit kHz som støttes
    Er ikke uvanlelig at mange decoder bare max 48 kHz
    Faktisk får man ikke DTS eller Dolby Digital i 192 kHz
    men i stereo ar det jo endel som takler det men ekstremt få som kan sende 192 kHz over optisk/coax

Vet du max sampling rate DTS på TX-500 ?
    i manual til reciveren omtales jo bare DTS som 44,1 kHz men AC3 (dd) som 48 kHz
    DVD-Audio-kompatibel
    Opplev den høye kvaliteten på DVD-Audio-plater.
    Den 24-bits/192kHz DAC-prosessoren gjør at denne spilleren gir en uovertruffen lydkvalitet med tanke på dynamisk
    område, lavnivåoppløsning og høyfrekvente detaljer.
    Skulle tro den kan dekode det meste han skulle komme borti fra film lyd da?

Den støtter også 44.1KHz~48KHz lyd fra dvd fra disk tilkoblet med usb i følge manualen, 44,1 khz gjelder vel divx fimer spilt fra dvd drevet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    men prøver trådstarter en DVD så får man jo høre hvordan det skal låte ..riktig ved ekte 5.1....velge DD 5.1 lydsporet.............så det er tilsvarende lyd ved DTS man bør oppleve om det fungerer
    (er jo ikke stor forskjell lydopplevelse DD 5.1 7 DTS)
    Nei, han skal jo ikke merke så stor forskjell på dem, på meg virket det som om dts signalet blir avspilt korrekt, og at DD blir mottatt som stereo og omgjort til pro logic eller noe.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Doc.G]Skulle tro den kan dekode det meste han skulle komme borti fra film lyd da?

Jo spilleren drar vel unna det meste men
    HT-TX500 er jo den som tar imot lyden.....altså reciver/hjemmekinosystem
    1 000 W 5,1 Hjemmekinosystem HT-TX500 - Hjemmekinoanlegg - Hjemmekino | SAMSUNG
    (ikke har den HDMI inn , alt den tar inn digitalt som multichannel er gjennom optisk)

>>>>>>
    DVD-Audio-kompatibel
    Opplev den høye kvaliteten på DVD-Audio-plater.
    Den 24-bits/192kHz DAC-prosessoren gjør at denne spilleren gir en uovertruffen lydkvalitet med tanke på dynamisk
    område, lavnivåoppløsning og høyfrekvente detaljer.

DVDA har aldri surround i 192 kHz men bare stereo sporet
    Ja man kan ha DTS med 96 kHz DTS med DVDA
    __________________________________________________ ____________________________
    Ja jeg tror HT-TX500 bør greie 48 kHz DTS fra DVD å sanynligvis 96 kHz
    men
    trådstarter prøver MKV fil

Han får bare stereo lyd ved å avspille mkv som har DTS lyd
    (egentlig bør det ikke være forskjell dts overført fra dvd over optisk eller dts fra mkv fil (for den er jo satt til å bitstreame.....ac ryan altså)

går det så kan man prøve DVD med DTS
    Går det bra bør også filer med DTS kunne avapilles i acryan med 48 kHz
    går ikke DTS så skal jeg lage en DTS med 44,1 kHz som kan lastes ned......går den er det en begrenset DTS decoder i TX 500 som max decoder DTS 44,1 kHZ
    (har aldri hørt om det før men )
    SPDIF passthrough i ac ryan + velge optisk inngang TX-500
    <D.IN 1>, <D.IN 2>
    bør jo være det hele
    såfremt man har koplet til 5.1 høytalere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei gutta, beklager at jeg ikke har svart på tråden men har virkelig vært opptatt. La meg nå gå gjennom kommentarene dere eksperter har vekslet mellom dere og se om jeg stimulerer min intelekt med det. Det gjelder å holde tunga rett i munnen når det kommer kommentar fra eksperter som dere. Jeg kommer med en tilbakemelding snarest imorgen etter å ha gått gjennom deres tilbakemeldinger og etter å ha prøvd det dere anbefaler. Takk for hjelpen så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner det med DRC at den skal være off. Forstår jeg riktig så skal den være off som standard innstilling når du mottar mediaspilleren. Men for å bekrefte det så kan jeg jo sikkert sjekke det et eller annet sted in instillingene, men vet du hvor eventuelt jeg kan sjekke det?

Jeg kjøpte aldri trådløs dingsen for høytalerne mine, men jo, hjemmekinoen er komplett med 5.1 høytaler system. Du kjøper en ekstra tilbehør for å gjøre høytalerne trådløst.

Konvertering av lyd ser jeg bort ifra da jeg i utgangspunktet kjøpte mediaspilleren for å ungå nettop det. Så dette blir da siste alternativet jeg prøver.

Så det er normalt at du får talelyden fra centerhøytaler, vel da fungerer det jo som det skal regner jeg med. Jeg spilte av en film som jeg hadde både i AC3 og DTS. Spilte av første 5 minutter for å sammenligne lyd, og DTS ga definitivt mer bulder,smell sammenlignet med AC3, selvom det må følges nøye med for å merke forskjell.

Når det gjelder å oppdatere TX-500 så ligger det faktisk en oppdatering der av firmware: Support for HT-TX500 SAMSUNG
    Det står derimot ingenting om oppdateringen, hva den endrer osv. MKV står ikke oppført i manualen til TX-500, men det er jo mediaspilleren som avspiller mkv filen, det eneste TX-500 spiller er jo lyden sendt ut av den.

Du anbefaler at jeg prøver en DVD film med AC Ryan, regner med at du mener en DVD plate. AC Ryan har ikke noe CD-Rom så da må det eventuelt kobles til en eksternt DVD spiller til den via USB. Har ikke fått prøvd det enda.

Når det gjelder innstillinger på AC Ryan så har jeg valgt følgende: SPDIF er satt til passthrough, HDMI er satt til Passthrough og DN.INT1 er valgt på TX-500 som er porten der optisk kabel er koblet til.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manna420
    Du nevner det med DRC at den skal være off. Forstår jeg riktig så skal den være off som standard innstilling når du mottar mediaspilleren. Men for å bekrefte det så kan jeg jo sikkert sjekke det et eller annet sted in instillingene, men vet du hvor eventuelt jeg kan sjekke det?

Jeg kjøpte aldri trådløs dingsen for høytalerne mine, men jo, hjemmekinoen er komplett med 5.1 høytaler system. Du kjøper en ekstra tilbehør for å gjøre høytalerne trådløst.

Konvertering av lyd ser jeg bort ifra da jeg i utgangspunktet kjøpte mediaspilleren for å ungå nettop det. Så dette blir da siste alternativet jeg prøver.

Så det er normalt at du får talelyden fra centerhøytaler, vel da fungerer det jo som det skal regner jeg med. Jeg spilte av en film som jeg hadde både i AC3 og DTS. Spilte av første 5 minutter for å sammenligne lyd, og DTS ga definitivt mer bulder,smell sammenlignet med AC3, selvom det må følges nøye med for å merke forskjell.
    Ramler litt ut av det nå ting går over lang tid + pauser.....
    Som nevnt DRC har ingen ting med ditt problem men var ment som tips til å settes som off da feks Dolby Digital 5.1 (ac3) vil få dynamisk begrensning med DRC aktivt.
    (Dynamic range compression - Wikipedia, the free encyclopedia)

Når det gjelder å oppdatere TX-500 så ligger det faktisk en oppdatering der av firmware: Support for HT-TX500 SAMSUNG
    Det står derimot ingenting om oppdateringen, hva den endrer osv. MKV står ikke oppført i manualen til TX-500, men det er jo mediaspilleren som avspiller mkv filen, det eneste TX-500 spiller er jo lyden sendt ut av den.
    Stemmer

Du anbefaler at jeg prøver en DVD film med AC Ryan, regner med at du mener en DVD plate. AC Ryan har ikke noe CD-Rom så da må det eventuelt kobles til en eksternt DVD spiller til den via USB. Har ikke fått prøvd det enda.
    Du kan vel kopiere en VOB fil fra en DVD disc over på AC Ryan
    (bruk mediainfo til dvd/vob filer om du trenger/er usikker på hvem lyd som er på dvd/vob fil (velg en vob fil på dvd som er 0,99 GB)

Når det gjelder innstillinger på AC Ryan så har jeg valgt følgende: SPDIF er satt til passthrough, HDMI er satt til Passthrough og DN.INT1 er valgt på TX-500 som er porten der optisk kabel er koblet til.
    Nå står det ikke så godt forklart i din manual men
    Digital audio out kan ofte være at man må velge utgang (eksemper)
    enten spdif passthrough
    eller
    hdmi passthrough

Det er ikke alle komponenter som lydbehandler lyd ut til flere utganger samtidig (riktig) så
    Enten er din ac ryan slik at den kan koples med flere ulike kabler for lyd
    (feks hdmi , optisk , analog kabel) å man får lyd uavhengig av innstillinger for å swiche mellom dem (bare de er configurert riktig)

eller

Så kan det være at ac ryan er slik at velger du å bruke feks optisk (passthrough) så skal de andre stå som off (HDMI audio off)
    for står både hdmi som passthrouhg og optisk som passthrough så kan det bli et problem da den neppe passthrough til to steder samtidig
    (da kan man risikere å feks få stereo isteden på begge eller i værste fall bare lyd på en av de av gangen men ikke nødvendigvis riktig lyd)
    (heller ikke om du setter hdmi som lpcm + optisk som passthrough da den neppe både downmix til hdmi utgang samtidig som den passthrough til optisk)
    (for teoretisk med hdmi til tv og optisk til reciver er det jo satt opp til å sende lyd til begge men tror du må aktivt velge utgang så lyden sendes ett sted......bare optisk passthrough)

Ja det er normalt bra inndeling på surroundlyd
    Center har meste dialog , subwoofer har bare dypbass , fronter har meste filmmusikk , endel effekter , endel filmlyd som forteller helhet i filmbilde (stort sett uten dialog) osv , surround er hovedsakelig effekter.
    Legger ved en DTs CD (WAV) 44,1 kHz på noen sekunder som vil vise god surround avspilling (er ikke laget for kvalitet men for å vise effekt av surround)
    Torrent MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

får du ikke til torrentfil så last direkte MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service (litt over 5 MB)

Du får teste litt (får du ikke avspillt en dts wav på 44,1 kHz får jeg lage en vob med dts 48 kHz om du ikke har en liggende)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og tester nå så det hadde vært kjempesnilt om du kunne lage en Vob med DTS i 48Khz.

I Audio output så har man ikke noe valg som heter OFF. Du må velge begge av enne eller annen grunn, noe selv jeg opplevde som rart.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manna420
    Driver og tester nå så det hadde vært kjempesnilt om du kunne lage en Vob med DTS i 48Khz.

I Audio output så har man ikke noe valg som heter OFF. Du må velge begge av enne eller annen grunn, noe selv jeg opplevde som rart.
    Sender deg lenke på pm (se private meldinger øverst til høyre på denne siden)
    Fil er VOB , enste lyd er DTS 5.1 24 bit 48 kHz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •