Er dagens Hi-Fi-Klubben en bløff ? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 128
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe laget egen tråd for emnet jeg :P

http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1552028

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp gjennom årene har jeg handlet mye på HiFi klubben.
    Men, som flere skrive, har de økt prisene betraktelig.
    Dette kan komme av at fler og fler forventer / forlanger å få gode rabatter.
    Ved å sette opp prisene har dem mulighet til å gi flere kunder "rabatter".

En måte jeg har brukt for å måle prisene på HiFi klubben er å sjekke det amerikanske markedet.
    Som regel har klubben ligget noen kroner under.
    Men ser vi på mange av de nyere modellene vil man se tydlige pris forskjeller.
    Ta f.eks AVR-4311, en reciver jeg seriøst vurderer å kjøpe.
    Denne er ca 4.500,- dyrere i Norge enn i USA (inkludert amerikansk mva).

Det at kunder begynner å bli mer prisbeviste er ingen dårlig løsning.
    HiFi klubben har, som de fleste vet, monopol på det aller meste av det de selger. Dermed har de ingen normal pris konkuransje på produktene de selger og kan prise seg som det passer dem. Det er derfor opp tii oss som handler der å presse prisene.
    Hvis mange nok sier at nå er avansen deres for høy og vi vil ikke handle noe mer før dere går tilbake til det orginale pris konseptet. Vil ikke lenger klubben ha noe annet valg enn å kutte prisene.

Personlig likte jeg dem best da de oppererte med lavest mulig pris, men uten rom for pris avslag.
    Da viste man at man fikk kvalitet til en fornuftig pris.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke fortsatt sånn at de ikke gir avslag?

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg si at jeg synes HFK er en flott butikk med et godt utvalgt av kvalitet i mange prisklasser, kunnskapsrike ansatte (de jeg har møtt på selv iallefall), og et tiltalende utseende. Når det er sagt syns jeg ikke de ligner seg selv for 15-16 år siden i det hele tatt. Den blankpolerte imagebefengte blekka som man får nå er jo ribbet for mye av det som gjorde HFK til HFK i utgangspunktet. Savner den gamle avisa, og ikke betal mer enn du må holdningen. HFK er blitt svinedyrt, og jeg finner mye mere tiltalende produkter andre plasser, til samme eller lavere pris. B&W har blitt DET luksusproduktet, tilogmed i de "lavere" prisklassene...det samme gjelder Dali, som pleide å være en budsjett-killer...og nad for den saks skykld...før fikk du nad forsterker som spilte rævva av konkurentene til en tusing..nå må du ut med over det dobbelte....greit prisene stiger på alt over hele linja, sånn er det..men jeg syns HFK er blitt så dyrt i forhold til hva jeg føler jeg får igjen at det ikke er attraktivt å handle en Denon fremfor en Marantz, f.eks..Og kjøper uten å nøle Tannoy fremfor Dali anyday......m2c

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det ikke fortsatt sånn at de ikke gir avslag?
    Personlig har jeg opplevd at det er lettere å få rabatter i dag enn tidligere.
    Men du må forvente å få det. Så lenge mange fortsatt ikke forventer å få det så er det mest lønnsomt for dem å ikke gi det
    Men med dagens avanse så har dem mye mer å gå på enn tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth1979
    Først vil jeg si at jeg synes HFK er en flott butikk med et godt utvalgt av kvalitet i mange prisklasser, kunnskapsrike ansatte (de jeg har møtt på selv iallefall), og et tiltalende utseende. Når det er sagt syns jeg ikke de ligner seg selv for 15-16 år siden i det hele tatt. Den blankpolerte imagebefengte blekka som man får nå er jo ribbet for mye av det som gjorde HFK til HFK i utgangspunktet. Savner den gamle avisa, og ikke betal mer enn du må holdningen. HFK er blitt svinedyrt, og jeg finner mye mere tiltalende produkter andre plasser, til samme eller lavere pris. B&W har blitt DET luksusproduktet, tilogmed i de "lavere" prisklassene...det samme gjelder Dali, som pleide å være en budsjett-killer...og nad for den saks skykld...før fikk du nad forsterker som spilte rævva av konkurentene til en tusing..nå må du ut med over det dobbelte....greit prisene stiger på alt over hele linja, sånn er det..men jeg syns HFK er blitt så dyrt i forhold til hva jeg føler jeg får igjen at det ikke er attraktivt å handle en Denon fremfor en Marantz, f.eks..Og kjøper uten å nøle Tannoy fremfor Dali anyday......m2c
    Jeg sitter med samme følelsen som deg.
    Servicen, kunnskapen og utvalget er veldig god.
    Men, som du skriver, så betyr prisen MYE!
    Når man kan få tilsvarende produkt eller bedre til en lavere pris så blir det vanskeligere og vanskeligere å støtte klubben med nye kjøp.
    Man ønsker jo å få mest mulig igjen for pengene sine.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knicks
    Personlig har jeg opplevd at det er lettere å få rabatter i dag enn tidligere.
    Men du må forvente å få det. Så lenge mange fortsatt ikke forventer å få det så er det mest lønnsomt for dem å ikke gi det
    Men med dagens avanse så har dem mye mer å gå på enn tidligere.
    Jeg vet fra tidligere jobb i HFK og noen bekjente som jobber der fremdeles at dette med avslag/rabatter er et hett tema fra øverste topp. Noen selgere velger å se bort ifra det å noen andre følger det strikt da dem er mer redde for jobben sin, sånn er det overalt!

Jeg jeg må tilføre at HFK er, som sagt her over en meget bra butikk der man har mye å velge i. Men prisen har dessverre tatt av litt hos dem, kanskje ikke oppimot markedet. Men opp imot hva det engang var startet for.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Jeg vet fra tidligere jobb i HFK og noen bekjente som jobber der fremdeles at dette med avslag/rabatter er et hett tema fra øverste topp. Noen selgere velger å se bort ifra det å noen andre følger det strikt da dem er mer redde for jobben sin, sånn er det overalt!
    At de gir rabatter eller at de ikke gir rabatter?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig så galt med prisene på HFK?

Receivere:
    Denon AVR-1911, kr 3995,-
    En fin film-receiver med stort sett alt av siste nye teknologi

NAD 747, kr 5995,-
    En kraftig og god receiver

BD:
    Cambridge 650BD, kr 3998,-
    En komplett CD/SACD/DVD/BD spiller

Stream/trådløst:
    Sonos, glimrende produkter med helt grei startpakkepris (998 + 3198 + evt kontroller eller en iPHONE)

Høyttalere:
    Dali IKON 6 MKII, kr 9996,-
    En glimrende all-round høyttaler

På TV'er har de en form for prisgaranti

Og på toppen av det hele har de medlemspriser.

Er ikke dette konkurransedyktige produkter og priser?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg prøvde å si var at jeg ikke syns de er spesielt konkuransedyktige lenger...

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha Dali, B&W eller noen av de andre merkene har man ikke så mye valg normalt sett.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Om du skal ha Dali, B&W eller noen av de andre merkene har man ikke så mye valg normalt sett.
    Skal HFK "straffes" i denne tråden for at de ikke selger Onkyo, Yamaha, Pioneer m.m. ?

Kenneth1979: synes du mine eksempler på produkt><pris ikke er konkurransedyktig med f.eks Elkjøp sitt utvalg?

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Skal HFK "straffes" i denne tråden for at de ikke selger Onkyo, Yamaha, Pioneer m.m. ?

Kenneth1979: synes du mine eksempler på produkt><pris ikke er konkurransedyktig med f.eks Elkjøp sitt utvalg?
    Det her var ingenting negativt om HFK. Tvert imot så liker jeg den butikken godt jeg.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon PMA-510 koster 249 Euro på Saturn i Tyskland
    NAD C315BEE mener jeg kostet 349 Euro

Saturn er kjempebutikker, var innom i Hamburg i vår, og da hadde de bla.a. Blurayspiller til 74 Euro (i mai !!) så det er ikke den dyreste plassen. 6 etasjer, og hver etasje sikkert 3 ganger så stor som en vanlig ny Elkjøp/Lefdal-butikk.

Tror Hifiklubben er billig på det billige, og dyrt på det dyre

Eksempel: Dali megaline har vært i salg i 15 år, men kostet den gang 30% av hva de gjør i dag.

Når det gjelder Dali's billigste, så blir det ikke helt sammenlignbart. Gamle Dali 104 hadde trolig kostet 1500 pr par som byggesett, hadde de blitt solgt slik. Nye Concept har myye mer påkostede elementer en de.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om vi kan holde tråden mest mulig til tema, og unngå å legge ut hele klubbens varelager med kommentarer å pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Fint om vi kan holde tråden mest mulig til tema, og unngå å legge ut hele klubbens varelager med kommentarer å pris
    Ser ikke problemet med slike innlegg. Tråden gjelder HFK og dreiningen gikk mot prisene deres. Da må det være lov å kalle en spade for en spade....

Og at 4-5 produkter er "hele varelageret" er vel en drøy krisemaksimering...... Litt eksemplifisering må det være takhøyde for.

Eller ønsker moderatorene i AVF at slike pris-påstander skal bli stående uten noe form for "forsvar"?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gir jo ikke innlegget ditt sammenligning mot noe som helst, men er kun tatt rett ut fra hifiklubbens sider. Tror du forstår hva jeg mener her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå gir jo ikke innlegget ditt sammenligning mot noe som helst, men er kun tatt rett ut fra hifiklubbens sider.
    En sammenligning tror jeg den enkelte bruker herinne fint finner ut av selv. Mitt poeng var å vise eksempler på produkter i de mest etterspurte kategorier, produkter som etter mitt syn er både konkurransedyktige på pris og egenskaper.

Men hvis moderatorer mener det ikke er takhøyde for slike innlegg i en dedikert HFK tråd, så skal jeg ta det til etterretning. Pussig, men dog.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supertramp: Njei, både og. De har jo kvalitet i sin prisklasse, men de har gått fra å være gullegode priskillere, til å være mer som alt annet i den prisklassen. For meg er det ingenting som skiller de ut på en positiv måte lenger, de er bare en 13 på dusinet stereosjappe, for å si det sånn

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth1979
    Supertramp: Njei, både og. De har jo kvalitet i sin prisklasse, men de har gått fra å være gullegode priskillere, til å være mer som alt annet i den prisklassen. For meg er det ingenting som skiller de ut på en positiv måte lenger, de er bare en 13 på dusinet stereosjappe, for å si det sånn

Har de det? Nja..... Jeg har aldri blitt invitert til Elkjøp, Netshop, Lefdal, Netonnet eller Expert til
    - hjemmekino arrangement
    - streaming arrangement
    - 3D bilde arrangement
    - HD lyd arrangement
    - stereo arrangement
    - produktinfo arrangement

Er ikke HFK litt flinke som holder slike arrangementer, gratis?

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •