Er dagens Hi-Fi-Klubben en bløff ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 128
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello

HFK har et minimalt vareutvalg sml med Elkjøp, og er utvilsomt en nisjeforhandler. De har et MYE MINDRE marked, langt lavere omsetning og følgelig må fortjenesten være høyere. Dette er noe helt annet enn å si at varene er urimelig dyre, til info. Og for prosjektering, råd og anbefalinger, oppsøker jeg nisjeforhandler fremfor Elkjøp 10 av 10 ganger. Å tro at kundeservice og ekspertise er gratis, er en boble du må komme ut av snarest.
    Takk! Her har dere fasiten!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Er det noen som er enig eller uenig med meg her, så ber eg om at dere svarer her.

Ønsker dere alle en fortsatt god helg:-D
    Dobbeltpost

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som er enig eller uenig med meg her, så ber eg om at dere svarer her.

Er litt uenig med deg når det kommer til projektorer og flatskjermer, her er og skal faktisk hifiklubben være billigst.

Når det gjelder varer som de har i andre butikker også så er det sånn at Hifiklubben er billigst. De har nærmest prisgaranti her.

Unntaket er varer som ikke finnes i andre butikker.. som feks Denon før, eller feks Dali og BW.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    OT:
    Tror jeg må korrigere deg litt her. Minimumslønn i Brasil er føderalt bestemt til BRL 510 ~ Nkr 1800 (dagens kurs). Å beregne "gjennomsnittslønn" er vanskelig da 37% av arbeidsmarkedet er "utenfor myndighetskontroll".
    For mange yrkesgrupper ligger ikke lønnen mye under Europeisk snitt (høyt utdannete i privat sektor). For ufaglært arbeid (dvs. alt under høyskole) er derimot lønningene lave, ofte ned mot minimumslønn.

Eksempelet med elektronikk og Samsung TV er også helt feil.
    LED TV - TV | SAMSUNG
    De siste årene jeg har vært i Brasil har jeg alltid funnet siste modell av elektronikk. For 5 år siden (og tidligere) var det du beskriver en realitet, og da var det populært å reise til Paraguay for å "importere" varene man ville ha, men ikke fikk i Brasil.
    Jobbet i Brasil i 1 år,så jeg er ikke helt bak mål.Mulig du er mer og bedre informert enn meg.
    Angående lønn er det dette Brasilianerene sier er snittinntekt hvis du har en jobb i klesbutikk,matbutikk el. lignende.Det er større lønnshopp i stillingene der nede enn her.Gjelder også USA.Ubekreftet så påstod (mannen ble senere hentet av politi og folk i hvite frakker da han hadde rømt fra sinnsykehus,så kanskje ikke den mest troverdige) en 1.Styrmann at han hadde ca 33.000 i mnd og legen ombord hadde noen mnd høyere lønning enn vår egen Kaptein som ikke akkurat er lav.Tar man en Matros så er lønna mange ganger laverene enn en norsk lønn.Ergo man MÅ ha utdannelse der nede.
    Når det kommer til TV-priser og modellene,så referer jeg til Vittoria Shopping Center,det er en havneby.F.eks joggesko og Laptopper også var svindyrt der.At det er dyrere der har vel med markedet å gjøre.Folk har ikke 52 " i sine 30 kvm store leiligheter.
    Nå var ikke dette tema i tråden,men ville bare utdype og forsvare meg litt :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hørt om MVA på 25%, som gjør at man vanskelig kan sammenligne priser på tvers av land, samt toll og andre avgifter.. Tror vi skal ta vare på sånne hifibutikker, for jeg har hatt utrolig nytte av å diskutere, lytte og handle på slike butikker, og ja, når du går på elkjøp har jeg et inntrykk at de kanskje er mer opptatt av å prakke på deg et produkt, enn å gi deg tilstrekkelig service. Gikk på elkjøp og skulle spørre om blu-ray spillere, det eneste hun kunne henvise til var de forskjellige produktene, men kunne ikke fortelle hva som skilte dem, og bare det logiske at en dyrere spiller, sannsynligvis er bedre bestykket med ting og tang, og tilslutt, da jeg sa jeg bare ville vite litt, og ikke planla å kjøpe, så stakk hun. Det ville ikke hifiklubben gjort, de vet at den prossessen er like viktig, for den legger grunnlag for et evt kjøp seinere De kjenner også sine egne produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville du kjøpt noe som var pakket opp og pakket ned?
    Nei - absolutt ikke!
    I den El-kjøp butikken det hender jeg er innom, så selges alt slikt returnert utstyr til redusert pris!
    Har stått et og annet Abrahamsen produkt også, fra tid til annen, med 10 -20 % rabatt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pssst, det er ikke toll på elektronikk, men du må betale MVA (som i butikk). I tillegg kommer et gebyr for MVA-betaling som ofte kalles for tollgebyr. Småvarer blir ofte dyrere enn å kjøpe lokalt grunnet gebyret (og ikke MVA), gebyret blir ofte dyrere enn MVA'en du skal betale.

Typiske varer det er toll på:
    - Matvarer (biff, kylling, epler osv osv osv)
    - Noen klesplagg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet etter sterkt ønske fra en av debatantene i denne tråden 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Mitt inntrykk er at denne "klubben" har beveget seg et godt stykke bort fra de opprinnelige motiver de hadde når Peter Lyngdorf (ja, mannen bak Lyngdorf hifi) startet HiFi Klubben i Danmark i 1980. Med egen import så skulle de levere gode produkter direkte til forbruker uten noen fordyrende mellomledd. Direkte fra importør til forbruker og priser deretter var tanken den gang da. Er det flere enn meg som husker avisene fra "klubben" tidlig på 80-tallet med tegninger/regnestykke der de krysset bort fordyrende mellomledd ?
    Sitter idag med en følelse av at de forskjellige fordyrende mellomledd er samlet til ett, nemlig "klubben" selv, er det flere enn meg som sitter med den samme følelse ?
    Ett ferskt eksempel : når Elkjøp plutselig solgte en Denon cd-spiller til 998,- som hos "klubben" kostet over 2000 kroner, da satte også "klubben" ned prisen på denne spiller til kr 998,- Når de plutselig kan sette ned prisen med over 1000 kr på en relativ rimelig cd-spiller, hva sier det om den opprinnelige pris ? Svært overpriset vil eg si, og hvor mange av de andre produktene de selger er tilsvarende overpriset ? Dette er vel resultatet av at importør, grossist og forhandler til sluttbruker er ett og samme firma, blir ikke mye priskrig av det, eller ?
    Har du monopol på ett produkt så kan du jo ta den pris du vil , så lenge markedet er villig til å betale.
    Når markedet ikke har andre alternativ på ett produkt de ønsker, så ser de seg nødt til betale det som forlanges av selger, mer eller mindre frivillig. Markedet for teletjenester er et eksempel på at konkuranse er bra for sluttkunde. Bare sammenlign priser på mobil og fasttelefoni idag med prisene for 20 år siden, før det ble åpnet for flere tilbydere av tjensten. Eg er så gammel at eg husker da det kostet 6-7kr pr minutt for en samtale i mobil, idag betaler eg ca 35 øre pr minutt, og det uten den faste abn-avgift på ca kr 200,- pr mnd eg betalte for ca 20 år siden. Oppsummert og satt på spissen så kostet det meg ca kr 207,- å snakke 1 minutt i mobil-tlf for ca 20år siden, idag koster det meg 35øre.....
    Poenget mitt er at konkuranse er sunt for forbruker, men kan ikke se at produktene fra "klubben" har opplevd den samme sunne konkuranse og at utviklingen nærmest har gått motsatt vei. Sammelign for eksempel priser på LCD-TV hos klubben og de store kjedene som selger LCD-TV så ser du hva eg mener.

Verden som vi kjenner den har ikke forandret seg en dritt siden 1970...eller 1980....ikke sant ??? :lol:
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå er du ute å sykler . Betaler utrolig lite toll på elektronikk generelt i norge.. kanskje et fortollingsgebyr på rundt 200kr...
    Sånn da er jeg ferdig med sykkelturen.

Det eneste man da må ta høyde for er miljøavgift, og sikkert et gebyr for å regne ut dette (fortollingsgebyr) og så eventuellt økt MVA i tillegg til frakt. Og atpåtil en ikke eksisterende reklamasjonsmulighet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Verden som vi kjenner den har ikke forandret seg en dritt siden 1970...eller 1980....ikke sant ??? :lol:
    Nei ikke stort om vi tenker over det.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    +1 Penger er ikke alt når det kommer til service i ettertid, er ikke så fett å sitte med produkter man på sende til Usa for å få de reparert. Hver sin smak og når jeg skal ha no kjøper jeg det over disk, synes det er viktig å ta med reklamsjonsrett og det hele under et kjøp.
    You're busted!
    Du blir nå utvist fra avforum i et år og får ikke lov til å handle noe annet enn produkter fra Hifi Klubben for all fremtid.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    You're busted!
    Du blir nå utvist fra avforum i et år og får ikke lov til å handle noe annet enn produkter fra Hifi Klubben for all fremtid.
    Var det en seriøs uttalelse? :P tror Roger'n har gjort såpass mye for dette forumet at han blir værende

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler sterkt på at han gidder å bruke fritida si til å sitte på avforum å reklamere for HFK. Det går fint ann å holde seg nøytral selv om man har en fot i en kjede...

Da sier jeg takk for meg i denne tråden...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    la merke til at noen mente at det å bli medlem i EU hadde vert bra for norge.... vet dere som mener dette hvorfor norge har klart seg såpass bra igjennom finanskrisen i forhold til alle EU landene? dere er klar over at om vi blir med i EU så blir alle våre "oljepenger" fordelt utover alle medlemslandene å vi kan ikke tjene penger til oss selv med salg av olje/gass til utlandet. dere er klar over at om vi hadde vert medlem i EU så hadde alle håndtverkerne her i landet hatt samme tariff som i polen. norge hadde blitt et fattig land om vi ble medlem i EU så det dere gjerne hadde spart på import og handel innen EU hadde allikevel blitt dobbelt så dyrt i forhold til inntekt.
    vet det er OT men tror du seriøst på det du skriver her eller bare kødder du ???

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    vet det er OT men tror du seriøst på det du skriver her eller bare kødder du ???
    jeg tror på det jeg skriver der å jeg står fult å helt for det, men er åpen for at jeg kan bomme kraftig gi meg veldig gjerne dine synspunkter så kanskje jeg lærer noe nytt

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la merke til at noen mente at det å bli medlem i EU hadde vert bra for norge.... vet dere som mener dette hvorfor norge har klart seg såpass bra igjennom finanskrisen i forhold til alle EU landene?
    Ja, vi har klart oss ganske bra grunnet kapitalbackup og en ganske oljeavhengig konjunktur.

dere er klar over at om vi blir med i EU så blir alle våre "oljepenger" fordelt utover alle medlemslandene å vi kan ikke tjene penger til oss selv med salg av olje/gass til utlandet.
    Tror du seriøst at det er slik?

dere er klar over at om vi hadde vert medlem i EU så hadde alle håndtverkerne her i landet hatt samme tariff som i polen.
    Det har ikke slått deg at det er flere polske enn danske og tyske håndtverkere her til lands? Det du sier er altså at i det øyeblikket et land med lav konjunktur, for eksempel under 10 000USD BGP/Capita, blir EU-medlem så har man to valg:

1: Alle EU-landene må halvere sine tariffer.
    2: Det nye landet går en sikker konkurs i møte da det må tilpasse seg dobbelt så høye triffer i EQ.

norge hadde blitt et fattig land om vi ble medlem i EU så det dere gjerne hadde spart på import og handel innen EU hadde allikevel blitt dobbelt så dyrt i forhold til inntekt.
    Forskjellene hadde blitt svært små. Norge er EØS-medlem, og EØS har en temmelig omfattende avtale med EU. Gjennom denne avtalen er Norge underlagt svært mange av de forpliktelsene som EU i dag har overfor sine medlemsland. For eksempel har Danmark bilavgifter som minner om de norske, og svenskene har fortsatt Systembolaget.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi Klubben handler direkte og eksklusivt hos en rekke av verdens beste hi-fi-produsenter, og sparer på denne måten avansen til overflødige mellomledd og grossister. Gevinsten går i din lomme.

Markedets beste produkter – direkte til deg
    “Direkte-til-deg” er en gammel kjepphest som vi i Hi-Fi Klubben har holdt trofast ved helt siden vi ble grunnlagt i 1980. Ved å selv importere produktene kan vi nemlig selge dem til deg vesentlig billigere enn hvis vi også skulle finansiert en grossist underveis. Prøv gjerne å sjekke utvalg, kvalitet og priser i Hi-Fi Klubben sammenlignet med konkurrentene. Da vil du raskt oppdage at ”Direkte til deg” gir deg bedre ting for færre penger. Vi selger ikke billige produkter – vi selger dyre produkter billig. Og det kan vi gjøre fordi vi selger så mange av dem.

Du kan selvfølgelig også finne gode produkter andre steder enn i Hi-Fi Klubben. Men når du sammenligner, så husk å sammenligne med produkter av tilsvarende kvalitet (sjekk for eksempel tester i den internasjonale fagpressen). Det er mer regelen enn unntaket at du må opp en prisklasse når du skal finne alternativer ute hos konkurrerende butikker.

Hvis du fortsatt ikke er overbevist, kan du ta en titt på bruktmarkedene, der mange av Hi-Fi Klubbens produkter har blitt klassikere, som handles til gode priser selv om de ofte har mange år på baken. Til forskjell kan bruktprisen på et supermarked-anlegg oftes skrives med en passer.

Kort leveringskjede og minimale omkostninger
    Bare ved å hoppe over grossistleddet kan vi gi deg rundt 15 prosent lavere priser ute i butikkene. Men det stopper ikke der. I Hi-Fi Klubben bruker vi heller ikke formuer på dyre selgere med firmabiler og rødglødende representasjonskontoer. Og vi plasserer ikke butikkene og kontorene våre på byens aller dyreste adresser – vi vil mye heller bruke pengene på å gi deg enda lavere priser.
    Det kan se ut til at HFK fortsatt hevder å ha samme filosofi som i 1980.

Noen har kanskje oversikt over prisutviklingen da de tok over Thule?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så ikke jeg fyrer opp en politisk superdebatt her så vil jeg forsikre om at jeg egentlig har ganske lite politisk innsikt :P

Men utifra det jeg allikevel har fått med meg så vil jeg tro at olje som blir utvinnet på norsk sokkel er atraktiv for resten av EU med tanke på at dette er olje som er av veldig høy kvalitet, stor mengde og lett utvinnbar. oljen på norsk sokkel ligger klar i reservoarene med et trykk på 50-1000+bar trenger ikke pumpe den opp engang, det er bare å borre seg ned å "sprekke boblen" ingen andre plasser i verden der det finnest olje er det i nærheten så god kvalitet eller mengde som i nordsjøen, de fleste plassene må de pumpe det opp. dette er noe jeg tror er en "gullgruve" resten av EU vil ønske, å kommer til å utnytte. jeg tror også det er en av hovedgrunnene til at norge er så "ønsket" i EU. et EU medlemskap vil gjøre at alle som bor i EU vil kunne flytte hvor de vil innen EU hva vil da skje med norge vist ukraina som har 80% arb ledighet søker arbeid i norge? å i tillieg gjerne jobber svart for 20kr timen å bor bosspann på byggeplassen, et problem vi allerede har med østeuropeere som kommer inn i landet å presser prisene på boligbyggermarkedet/industrien pga svartjobbing til ingenting å døgndrift til de stuper... det er få av EU landene som har de samme arbeid rettighetene som i norge vist disse skal få fritt innpass i norge vil noe skje med våre rettigheter det er jeg temmelig sikker på.. vi har et støtteaparat i norge som imigranter fra andre land allerede har begynt å utnytte, alt dette vil med tid sprekke, hvordan skal vi gjøre det med skatt i en EU sammenheng? hvordan skal vi finansiere våre sykehusordninger som ikke har kapasitet til oss engang vist alle EU landene med dårligere vilkår skal få fri innpass til å utnytte dette også? vist man tar alle resurser som er mulig å oppdrive i europa (ink norge) å deler det likt på alle innbygere i europa (ink norge) hva vil vi sitte igjen med da pr person? er mulig jeg har misforstått hele EU greien men dette er hvertfall det intryket jeg sitter igjen med.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •