Har "folk flest" stereo i stua lenger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har "folk flest" stereo i stua lenger?

Sitter og kikker litt på finn.no og har i det siste også vært på mange visninger. Kan selvsagt være det at jeg er over middels interessert i hifi-relaterte saker, men jeg har lagt merke til at det ingen steder har vært stereoanlegg i stuene(nærmeste jeg har kommet var en tivoli radio på hjørnebordet). Så er stereo virkelig bare for oss spesiellt interesserte, mens Ola og Kari er fornøyd med thevoice etc. på tv'n?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du mener her? Er mange som har dedikerte rom, alle ønsker seg vel det? Selv har jeghele stua full av høytallere da jeg ikke har noen annen plass å ha dem

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kekka, han mener nok ikke dedikerte rom (som han "mener" går under for spesielt interesserte), men vanlig stereo i stua som "alle" hadde før, type dali ht og sony pre.

OT: Jeg tror nok like mange fortsatt har et par middels høytallere og en støvete pre som blir brukt i ny og ned, men at folk heller sjelden oppdaterer det mellom 10 årene.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle her inne er jo interesserte utover det normale, så er ikke blant oss forum brukerene jeg mente. Før hadde jo nesten alle en stereo i stua(type plastjall a'la sony o.l.) I mange av dagens hus virker det derimot ikke ut som det finnes andre lydkilder enn tv'n/muligens en hjemmekino a'la tusenlappen fra elkjip. Så stereoanleggene har jo blitt helt borte!??!

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvermansen klarer seg med tivolien eller musikk via tv, har vert borti flere tilfeller der lydanlegget har bestått av en matsui (eller lignende) dvdspiller opp mot en flatskjerm, i de fleste tilfeller ansees 500lapps 2.1 system fra logitech som "god" lyd. 4 av 5 siste festene jeg har vert på har listepoppen blitt spydd ut via spotyfi -> logitech løsningen (er det rart jeg blir fort full å vill tidlig hjem?). det er faktisk blitt så gale at folk syns de som dedikerer timer til å nyte musikk er sosiale avvik...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...dessuten er folk dytta ørene fulle av komprimert MP3 musikk fra de kunne gå slik at de trolig synes det låter bra når det låter bersj 8) . Selv vil jeg ha skikkelig anlegg i stua slik at jeg kan nyte en bra innspilt CD med f.eks. Kari Bremnes.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok som nevnt over at en del sier seg fornøyd med papplyd. Eventuellt drar de frem ungens boomblaster til fest.

Men når det gjelder visning. Når vi skulle selge sist fikk jeg beskjed om å fjerne anlegget, får å gjøre leiligheten så "ren" som mulig.

Forståelig nok når det stod et par AL-1000 der.

Men er nok en del som skal selge som da fjerner unødvendige ting fra leiligheten/huset om de kan.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er nok som nevnt over at en del sier seg fornøyd med papplyd. Eventuellt drar de frem ungens boomblaster til fest.

Men når det gjelder visning. Når vi skulle selge sist fikk jeg beskjed om å fjerne anlegget, får å gjøre leiligheten så "ren" som mulig.

Men er nok en del som skal selge som da fjerner unødvendige ting fra leiligheten/huset om de kan.
    Tror nok Revox er inne på noe her.
    Fikk samme beskjeden av megler sist jeg solgte.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Sitter og kikker litt på finn.no og har i det siste også vært på mange visninger. Kan selvsagt være det at jeg er over middels interessert i hifi-relaterte saker, men jeg har lagt merke til at det ingen steder har vært stereoanlegg i stuene(nærmeste jeg har kommet var en tivoli radio på hjørnebordet). Så er stereo virkelig bare for oss spesiellt interesserte, mens Ola og Kari er fornøyd med thevoice etc. på tv'n?
    Jeg har enda til gode å se gode gulvhøyttalere i en bolig (stue) etter at "stylister" har vært innom for å gjøre eiendommen salgbar......

Kompaktanlegg ala Samsung/LG har jeg sett, og i brosjyrer har jeg sett B&O høyttalere, men aldri koblet til med ledninger.......

Kvinnfolk!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Sønnen min skal selge leiligheten sin i disse dager - og det første vi gjorde, var å ta ut stereoanlegget. Etter meglers anbefaling, naturligvis - og jeg kan ikke si annet enn at stuen straks virket et par nummer større. Befriende var det også å slippe å se denne støvete kabelasalaten som lå og fløt overalt. Rett og slett et salgsfremmende tiltak. På lik linje med å flytte sykler ut av entréen og ned i kjellerboden. Igjen for visningens skyld. De som vurderer å kjøpe, finner sikkert ut av hvordan de vil ha det - selv om det ikke står noe prangende stereoanlegg der. Eller sykler i entréen.

Verre er det imidlertid at veldig mange moderne leiligheter ser ut til å være bygget uten tanke på hvor man kan ha et stereoanlegg. Min kone og jeg er i en alder hvor vi har begynt å tenke på å selge huset og kjøpe leilighet. Det første jeg ser etter, er "hvor kan jeg ha stereoanletteg mitt?". Og svaret på det spørsmålet er ofte "ingensteder". Veldig moderne med åpne kjøkkenløsninger om dagen. Det betyr stekeos på hifien - pluss at det blir en hel hifi-vegg mindre som man kunne hatt til stereoen og TVen. Blir ikke noe kjøp da, naturligvis - men det er jo litt rart, da, at ikke engang arkitekter tenker på slikt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er helt riktig. Minst mulig ting i leiligheten (ikke helt ekstremt selvsagt) gir mye større følelse av rom.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enhver megler vil anbefale deg å fjerne mest mulig, så å se på bilder på finn gir nok ingen god statistikk over virkeligheten.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    hvermansen klarer seg med tivolien eller musikk via tv, har vert borti flere tilfeller der lydanlegget har bestått av en matsui (eller lignende) dvdspiller opp mot en flatskjerm, i de fleste tilfeller ansees 500lapps 2.1 system fra logitech som "god" lyd. 4 av 5 siste festene jeg har vert på har listepoppen blitt spydd ut via spotyfi -> logitech løsningen (er det rart jeg blir fort full å vill tidlig hjem?). det er faktisk blitt så gale at folk syns de som dedikerer timer til å nyte musikk er sosiale avvik...
    Off tropic:
    Hengte meg opp i det som er heva ut.. slik er det med det meste i dag, har du ein interesse som "ikkje" er så ekstremt sosialt eller som ingår i trening så er det sosialt avvk

On Tropic:

Men det kommer vell ann på person til person tanten min har stereoanlegg stående i stua dog er det 2 høgtalere eldre trype som er koblet opp mot ein pc. til go med mine besteforeldre har stereo i stua om det blir brukt så ofte er vell ein anna sak men slik eg ser det så er det meir dei yngre generasjonen som styrer vekk frå stereo i stua. Dei er vokst opp med lyd via pc eller via tv og dermed så ser dei ikkje poeng med og ha stereoanlegg i stua, slik som blant anna muttern og fattern hadde\har der du hadde platespiller og radio i eit. så kommer du til eit eldre hjemm så er nok sjansen større for at du finner stereo en om du kommer til eit hus der det er yngre folk som har bud. men ser blant anna frå mine foreldre og andres foreldre at det er meir og meir vanlig og flytte stereoen frå stua og inn på kjøkkenet eller bytte ut den "store" stereoen i stua med ein mindre radio på kjøkkenet. det har vell endra seg litt dei siste 20 årene og grunnen til det trur eg er fordi me har fått eller får musikken frå andre plasser en radio. før så var det kun platespiller og radio som gjalt mens nå er det internett og pcen som er blitt meir mobil.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Enhver megler vil anbefale deg å fjerne mest mulig, så å se på bilder på finn gir nok ingen god statistikk over virkeligheten.
    De har tilogmed et eget ord for det. "Visningsklart".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neidå se her :D

Dette er leiligheten min, den er visningspreppa, og megleren sa ingenting om å fjerne stereo'en. Bryne - Flott 3-roms selveierleilighet*med stor solrik uteplass, Kommer vel kanskje an på hvordan det passer inn i helheten. Btw, dama som eg skal flytte sammen med er ikkje så syykt sugen på stor stereo i stua, men eg har satt det som et absolutt krav at stereoen skal inn, uansett. Så får eg se kor lenge det vare..

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1
    Om det hadde stått en av de lekreste høyttalere i stue, så ville nok megleren ha de fjernet før fotograferingen.Overmøblerte bilder viser jo ikke den fremtidige eieren potensialet på hus,leilighet osv. De skal jo selge hus, ikke innbo.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ofte meglere som ønsker å ha bort mest mulig unødvendig. Dette har nok noe med fokus og helhetsinntrykket av det som selges.
    Men er jo avhengig av meglerens smak, og kanskje hvor i landet det som skal selges er.

Jeg har solgt to leiligheter med ganske flotte hjemmekinoer i stua, men så å si alt skulle bort før bildetagning og visning.

Legger ved to bilder av den samme stuen, litt forskjellig årstid og kvalitet på bildet, men poenget vises jo ihvertfall ganske klart. Før og etter megler. :-)

Salget gikk ihvertfall glimrende, så jeg er fornøyd at jeg fulgte meglers råd. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problematikken er koner som har tatt over i hjemmet, de aksepterer ikke noe annet enn det de synes er pent. Da faller desverre stereoanlegg utenfor, men i min stue blomstrer stereogleden en i dag. Når det kommer til disse konene har jeg sett altfor mange av disse "sjefete" kvinnene i action. Hvilke kone aksepterer Mentor 8 i stua?

Det er faktisk en del damer som ikke ønsker lydbokser lengre, stereo er en ting for oss som er spes glad i go'lyd. Når det kommer til meglere så vil de bare vise at leiligheten er i toppstand, ellers har den muggskader og lekk.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg har enda til gode å se gode gulvhøyttalere i en bolig (stue) etter at "stylister" har vært innom for å gjøre eiendommen salgbar......

Kompaktanlegg ala Samsung/LG har jeg sett, og i brosjyrer har jeg sett B&O høyttalere, men aldri koblet til med ledninger.......

Kvinnfolk!

Hehe!
    Da skulle du sett forrige stedet jeg solgte.. Klipsch Cornwall III i stua med husalteret midt i mellom hvor Almarro tronet på hedersplass... Solgte på første visning til over takst uansett...
    Hadde "styling hjelp", men anlegget fikk stå urørt...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger nok noe i "visningsklart" ja, er klart et rom blir større uten høytalere o.l.

Men når jeg tenker over de jeg kjenner som er på min alder dvs. unge nyetablerte(20-28 år) så har tilnærmet ingen har en stereo, de har et par pc-høytalere som de kan koble til en ipod ved festligheter. Blant mine foreldre/tanter/onkler osv.(50+) er det derimot en selvfølge at det er et par middles store og støvete høytalere som en del av stuen. Er det endringer i samfunnet generellt som gjør dette? Har inntrykk av at man tidligere annså stereo som en selvfølge og med dagens teknolgiske utvikling burde dette være en trend som bare skulle fortsatt eller har kanskje de unge blitt så opptatt av design og minimalisme at godlyden offres?

Men i likhet med en del av dere her inne, havner jeg nok i den litt spesielle kategorien som gjerne ser etter plassering for tv/stereo/kino på visninger(klappetesten ifht. akustikken i potensielle lyd-rom). Et hus uten en eneste god vegg/stue løsning etc. for stereo/tv er for meg tilnærmet uaktuellt. Heldigvis er husfruen blitt så godt opplært at hun kommer med "her hadde vært en god plass å ha stereon din"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •