Headsett... :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headsett... :D

Hei..

Trenger litt hjelp med valg av headsett, har tenkt å kjøpe meg ett headsett men er så sinnsykt mye å velge i så føler det går litt rundt for meg

Trenger ett som ikke kun er til stue bruk da jeg reiser endel, så kan være greit å ha med seg uten att det blir allt for masse styr.
    Kansje med støy demping??

Bruker det mye til ipod,pc og litt trening.

Tenkte pris rundt 1500-2500..
    Da jeg reiser endel har jeg mulighet å kjøpe det enten her eller i england så det spiller ingen rolle

Tusen takk vist noen kan gi meg ett godt råd :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose QuietComfort 15 er fantastiske, og med veldig god støydemping. Litt slank bass kanskje...
    Dyre! 3000,- Men jeg kjøpte de for 199$ i USA, det er de definitift verdt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullis
    Bose QuietComfort 15 er fantastiske, og med veldig god støydemping. Litt slank bass kanskje...
    Dyre! 3000,- Men jeg kjøpte de for 199$ i USA, det er de definitift verdt!
    De virket ikke dum de, fått veldig bra i tester ser jeg.
    De var litt dyr, men er absolutt oppe til vurdering

Noen som har prøvd Beyerdynamic hodetelefon T50 P??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør så absolutt høre på B&W P5 før du tar et valg.
    Dette er en "on-ear" konstruksjon, halv-veis "sammenleggbare", med en fysisk størrelse som gjør de greie å bevege seg rundt med. De "lekker" forholdsvis lite, slik at man ikke "plager" omgivelsene. De har meget bra byggekvalitet, "stilig" design og det følger med et "luxus" reisefutteral. Når det gjelder lydkvalitet og lydkarakteristikk så er det B&W-karakteristikk. De er ganske så nøytrale/linjære/ærlige, uten "imponatoreffekter", men de har meget bra oppløsning. De har ingen form for "pågående" øvre mellomtone, eller "stikkende" diskant. Det går an å lytte lenge - også på "høyt" volum med disse. De trenger en del timer (50+) før de løsner skikkelig. Kan virke litt "trange" i lyden, med lite holografi til å begynne med.
    For I-Pod/I-Phone bruk, så følger det også med kabel m/volumkontroll og mic. Imperdansen er også tilpasset I-pod/bærbart utstyr. Veil. pris hos HFK er vel 2495,-.
    Om priser på B&W er lavere i England vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Du bør så absolutt høre på B&W P5 før du tar et valg.
    Dette er en "on-ear" konstruksjon, halv-veis "sammenleggbare", med en fysisk størrelse som gjør de greie å bevege seg rundt med. De "lekker" forholdsvis lite, slik at man ikke "plager" omgivelsene. De har meget bra byggekvalitet, "stilig" design og det følger med et "luxus" reisefutteral. Når det gjelder lydkvalitet og lydkarakteristikk så er det B&W-karakteristikk. De er ganske så nøytrale/linjære/ærlige, uten "imponatoreffekter", men de har meget bra oppløsning. De har ingen form for "pågående" øvre mellomtone, eller "stikkende" diskant. Det går an å lytte lenge - også på "høyt" volum med disse. De trenger en del timer (50+) før de løsner skikkelig. Kan virke litt "trange" i lyden, med lite holografi til å begynne med.
    For I-Pod/I-Phone bruk, så følger det også med kabel m/volumkontroll og mic. Imperdansen er også tilpasset I-pod/bærbart utstyr. Veil. pris hos HFK er vel 2495,-.
    Om priser på B&W er lavere i England vet jeg ikke.

Hei

Der er noen som jeg har veldig lyst på, virket som ett veldig greit par.
    Skal ta å prøve de i butikken, eneste er att de ikke er så veldig stillige på bilder.
    Men kansje bedre i real life

Takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også ut Beyerdynamic DT-770 32ohm. Søk litt på nettet, bare gode erfaringer! Er også kjent for at de har bra bass og god støydemping (ikke aktiv).
    Koster 1495 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Technica ATH-ANC7 er noen gode og lettdrevne hodetelefoner med aktiv støydemping til i underkant av 1500 kroner ved bestilling fra utlandet. Har lyttet en god del til de (de er i familien) og har ikke noe problem med å anbefale de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianhe
    De virket ikke dum de, fått veldig bra i tester ser jeg.
    De var litt dyr, men er absolutt oppe til vurdering

Noen som har prøvd Beyerdynamic hodetelefon T50 P??
    Nei, men jeg fant dette ganske informativt. Advarer om høy sarkasmefaktor.

Hodetelefoner med aktiv støydemping er sjelden noe særlig, unntaket ser ut til å være ANC7.
    Bose, med eller uten støydemping, er noe av det verste jeg har hørt. Jeg vet det er mange som liker å klage på at PortaPro har en lite oppløst lyd, men da har en ikke hørt Bose.
    Her snakker vi om en fjert hørt gjennom tyve ederdunsdyner.

DT770 har en ganske god passiv støydemping og er vanvittig komfortable.
    32Ω versjonen har en ganske 'fet' bass som kan forstyrre litt, avhengig av hva du hører på. 250Ω versjonen er langt mer balansert, men krever mer forsterkerkraft enn hva en bærbar spiller kan varte opp med.

Har selv vært fornøyd med et par Etymotic er4p i et år nå, og tenkte bare for morro å prøve deres rimeligste tilbud, mc5.
    De har ikke den helt fantastiske klarheten og detaljgjengivelsen til er4, men lyttbarheten er ikke liten for det om, og lydisolasjonen er akkurat den samme.

Med 100USD sendt direkte fra Etymotic gir de deg 1000-2000NOK til overs for å finne et dedikert sett for stuen :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •