erstatte ps3 med cd-spiller!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

erstatte ps3 med cd-spiller!

Hei.
    Jeg har til nå brukt ps3 til avspilling av cd'er. Men er egnetli ganske missfornøyd me lyden fra denne. Føler jeg får bedre lyd fra spotify via pc'n, så da har dette blitt førstevalget.
    Lurer da på om noen har forslag til rimelig cd- spiller slik at jeg kan nyte cdene mine også? Budsjett ligger på rundt 2000-3000.
    cd spilleren skal kobles opp til en yamaha hjemmekino reciver (husker ikke navne nå, kan sjekke det opp til helgen), og to klipch rf82 høytalere.

Takk for eventuelle tilbakemld

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil nok bli bedre lyd med dedikert cd spiller.

Tipset er og følge med på AVtorget... dukker av og til opp noen godbiter

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å kjøpe en DAC.
    Foreksempel DacMagic fra Cambridge.
    Nå gikk du nettopp glipp av Jubileumstilbudet til HifiKlubben der den var til ca 1.600,-
    Men fortsatt en god dac.

Husk at hvis du skal kjøpe en egen cd-spiller så er jo du avhengig av at den har en god dac innebygget.
    I og med at du allerede bruker PS3 som avspiller, så vil jo sikkert en DAC gi deg mye bedre lyd.

Se her:
    YouTube - DacMagic Expert Video

DacMagic Digital to Analogue Converter / Digital to Analogue Converters / Reviews / Cambridge Audio

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Den dukker også jevnlig opp på bruktmarkedet til rundt 1000-1500,-

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en PS1 SCPH100x?

Jeg vet ikke hvordan PS3 er når det gjelder interface, men jeg har dårlig erfaring med å bruke blurayspillere til å spille av CD-er fordi interfacet er tregt i forhold til en dedikert CD-spiller. Det er noe å tenke på hvis du vurderer en dac til ps3 fremfor å kjøpe en CD-spiller. Hvis du foretrekker interfacet til PS3 så kan en DAC være en meget god idé.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC er løsningen!

Da vil du få mye bedre lyd fra PCen også.

Har selv en Hegel DAC. Fungerer utmerket, savner bare en ekstra optisk inngang og fjernkontroll.

Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en ekstern DAC koblet til PS3 via optisk kabel får du jo bra lyd på alt som spilles av på PS3. Musikk, film og spill.
    Og hvis du ripper CD'er og legger de på ekstern HDD eller PS3 sin HDD så er jo det mye mer praktisk enn å bytte CD hele tiden.

Cambridge DacMagic tilsvarer vel lyden fra en CD-spiller til opp i mot 10000,- eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Cambridge DacMagic tilsvarer vel lyden fra en CD-spiller til opp i mot 10000,- eller?
    Hvorfor er cdspiller produsentene så dumme at de ikke putter en dacmagi i en spiller til 1000kr? Da ville man jo fått et produkt til 1o oookr

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Hvorfor er cdspiller produsentene så dumme at de ikke putter en dacmagi i en spiller til 1000kr? Da ville man jo fått et produkt til 1o oookr
    Vel... det er jo flere ting enn bare D/A-converteren i en CD-spiller. Det fysiske drevet f,eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... det er jo flere ting enn bare D/A-converteren i en CD-spiller. Det fysiske drevet f,eks.
    Jeg bare tuller litt....:-D men slike utsagn at noe til 1000 høres ut som 10 000 fortjener vel og bli tullet med...

Om det fysiske drevet har så mye og si når man leser av data 0000èr og 1111ère forstår ikke jeg. Enten så leser den av rett tall eller ikke? Tanken med Dac er vel at kilden egentlig ikke teller noe særlig...

Men ok skal ikke tøyse mer.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det fysiske drevet har så mye og si når man leser av data 0000èr og 1111ère forstår ikke jeg..
    Jeg mente fysisk kvalitet det angående drevet 8)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Om det fysiske drevet har så mye og si når man leser av data 0000èr og 1111ère forstår ikke jeg. Enten så leser den av rett tall eller ikke? Tanken med Dac er vel at kilden egentlig ikke teller noe særlig...
    Det er der DAC-en kommer inn. Hvis du ser på videoen jeg linket til, får du en grei forklaring på hvordan de 0 og 1 kan komme i uryddigt tempo.
    Så går dac-en inn og setter 0 og 1 i korrekt rytme igjen.
    Se denne videoen fra 1:50 til 2:50 får man en veldig god forklaring på hva jitter er, og hva en god DAC gjør.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det tror jeg ikke man kan si.
    Samme DAC står i CD-spileren Azur 740C, og den koster 5.500,-

Faktisk en litt interessant CD-spiller, fordi den er både en CD-spiller og DAC.
    Du kan koble til PS3, Squeezebox, PC eller annen digital enhet til CD-spilleren, og så benytter den DAC-en i spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en reportasje for noen år tilbake der DacMagic ble sammenlignet med lyden av en CD-spiller opp mot 10 000 kr klassen han refererer til.

Til tråd starter, har selv DacMagic koblet opp til PS3 og kan si at lyden er er svært nøytral og oppløst etter mine ører. Anbefales.

Nå må det sies at det er en jungel av DAC`er der ute som jeg ikke har hørt så det beste vil være og/om låne en med hjem og lytte hvis mulig for og treffe riktig på dine lyd preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det er der DAC-en kommer inn. Hvis du ser på videoen jeg linket til, får du en grei forklaring på hvordan de 0 og 1 kan komme i uryddigt tempo.
    Så går dac-en inn og setter 0 og 1 i korrekt rytme igjen.
    Se denne videoen fra 1:50 til 2:50 får man en veldig god forklaring på hva jitter er, og hva en god DAC gjør.
    Jeg så hele reklamefilmen og nå forstår jeg mer hva jitter er. Takk for filmsnutten.
    Men det jeg ikke vet er hvor god jobb andre dacèr gjør. Det kan jo være at mange andre hificomponenter gjør det samme. Jeg er kanskje vanskelig, men synes ikke det er så mye man kan stole på av info fra reklamefilmer:roll:
    Men det hørtes jo greit ut, det gjorde det!

Selv gikk jeg for en Beresford Caiman, men fant ut at jeg ikke ville ha en ekstra dings på kinoen. Har aldri koblet Berforden opp der, men frister jo litt mer nå....Men vi har brukt den som hodetelefonforsterker koblet opp mot pc. På PCen er det Spotify og Youtube det går i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •