lydsignaler via bluetooth - analogt eller digitalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydsignaler via bluetooth - analogt eller digitalt?

Hei!
    Jeg har akkurat bestilt meg en Pioneer AS-BT100 bluetooth mottager til reciveren min. Er lei av kabler.. Håpet er å få signalene inn i forsterkeren digitalt, men ble usikker på om det er det jeg faktisk får.

I dag så sender jeg signalene via kabel i fra min Iphone4 og synes dette låter helt glimmrende. Jeg bruker stort sett spotify som kilde og kan derfor ikke fjernstyre den. Så vidt jeg kan forstå, så sender jeg da digitalt signal inn, og bruker forsterkerens D/A converter.

Men går disse signalene digitalt via bluetooth adapteren, eller er de signalene analoge?

Håper på noen kvalifiserte synspunkter8)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke få lyden ut digitalt fra en iPod/iPhone.
    Bruker du ikke Spotify Preminum er det nok bedre å oppgradere der fremfor å tenke på signal ut digitalt tror jeg.

Om dac`en i iPhone er samme som i iPod, så er det vel en 24 bit Wolfson, altså ikke dårlig egentlig.
    Bluetooth er å regne som en radio, så jeg vet ikke hvor mange omveier man må gå for å kan kalde signalet digitalt, men digital ut fra iPhone får du ikke i utgangspunktet.
    Det du kan få er kanskje et analogt radiosignal til Pioneeren med bluetooth, blir signalet da konvertert til digital ved ankomst for da å bli konvertert til analog igjen senere i Pioneeren, det vet jeg ikke.
    Bluetooth har vel uansett bare support opp til 720 kbps, så det holder jo til Spotify i massevis.

Du kan jo f.eks. sende lyden med en Airport Express og ta ut lyden digitalt fra den, men det er også en omvei, da får du i utgangspunktet heller ikke signalet ut digital fra iPhone, det blir bare konvertert til digitalt av AE.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bruker du ikke Spotify Preminum er det nok bedre å oppgradere der fremfor å tenke på signal ut digitalt tror jeg.

Om dac`en i iPhone er samme som i iPod, så er det vel en 24 bit Wolfson, altså ikke dårlig egentlig.
    Bluetooth er å regne som en radio, så jeg vet ikke hvor mange omveier man må gå for å kan kalde signalet digitalt, men digital ut fra iPhone får du ikke i utgangspunktet.
    Det du kan få er kanskje et analogt radiosignal til Pioneeren med bluetooth, blir signalet da konvertert til digital ved ankomst for da å bli konvertert til analog igjen senere i Pioneeren, det vet jeg ikke.
    Bluetooth har vel uansett bare support opp til 720 kbps, så det holder jo til Spotify i massevis.

Du kan jo f.eks. sende lyden med en Airport Express og ta ut lyden digitalt fra den, men det er også en omvei, da får du i utgangspunktet heller ikke signalet ut digital fra iPhone, det blir bare konvertert til digitalt av AE.
    Mulig det er jeg som har vært på en liten bærtur her.. Fikk lydløft når jeg tok i bruk Iphone4, og innbilte meg at det var fordi jeg fikk inn digitale signaler. Jeg får ikke justert lydnivået via tlf slik som jeg gjorde med min gamle Nokia 5800 xpressmusic og trodde det hadde en sammenheng med at jeg nå kjørte signalet digitalt. Men dersom det sitter en god dac i Iphonen så er det vel kanskje det som er forklaringen da. Høres iallfall logisk ut for meg8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digitalt signal fra iphone

Mulig jeg tolket det som er skrevet ovenfor galt.. Men det er da ikke noe problem å hente ut digitalt signal fra iphone/ipod..

For eksempel ved bruk av denne..:

Wadia 170iTransport iPod-docking | Soundgarden

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det kan du

Bluetooth er en digital overføring, og som sagt over, så kan du få digitalt ut fra iPhone.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom soundgarden i dag. Hvis jeg henter ut signal via usb og inn i reciveren så er signalet digtalt. Jeg bruker da altså DAC i reciveren, det sa iallfall selgeren jeg snakket med. Det var vel det jeg også antok i starten:-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •