Denon AH-D2000 eller D5000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AH-D2000 eller D5000?

Vurderer å kjøpe noen skikkelige Denon-hodetelefoner, og lurer på om D5000 vil bli litt "overkill" med tanke på min nåværende hodetelefon-rigg (DacMagic + Argon HA-1).
    Vil Argon HA-1 være et såpass svakt ledd her at jeg ikke vil høre så stor forskjell på D2000 og D5000?

Ser at D5000 selges nye for rundt 460$ på eBay (ca 3500 kr med moms).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil oppleve stor forskjell på de, uansett hva du spiller de av fra. Jeg har hørt på begge på HFK, og i demoracket der er det stor forskjell ja. Jeg synes ikke AH-D2000 er spesielt god i forhold til alternativer i prisklassen. Men det er jo litt smak/behag også. Sennh. HD650 synes jeg er et bedre alternativ her. AH-D2000 er litt "pompøs" m/litt "imponatorfaktor" og for skarp diskant etter min smak. Den er oppe og sss´r litt på f.eks kvinnevokal.

AH-D5000 er i en annen "klasse" både lyd- og prismessig. Nå har jeg ikke vurdert AH-D5000 mot andre i tilsvarende prisklasse.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da er jeg rimelig sikker på at jeg går for D5000.
    Jeg er igrunn en Head-fi noob som ikke har hørt noe bedre enn mine Koss Pro 4AAT, så D5000 blir nok et stort løft.

Kan jo muligens etterhvert driste meg til å utføre "markl" sin mod (på Head-fi.org forumet), som visstnok skal gjøre D5000 mye bedre.
    Men jeg tviler på at jeg kommer til å gidde det.
    LINK >>

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "opplevelse" var at forskjellen fra D2000 til D5000 ikke forsvarte prisdifferansen. Opp til D7000 synes jeg forskjellen i lydkvalitet ble mye tydeligere.
    Du ser i signaturen hva jeg valgte til slutt...

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Min "opplevelse" var at forskjellen fra D2000 til D5000 ikke forsvarte prisdifferansen.
    Ja, jeg hadde nok ikke vært villig til å betale 6000,- for de.
    Det må bli fra eBay isåfall, til rundt 3700,- med moms og frakt. Det er jo bare litt mer enn D2000 fra Hi-Fi-klubben.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Det må bli fra eBay isåfall, til rundt 3700,- med moms og frakt.
    Ja, jeg kjøpte også fra USA... selvfølgelig. Lykke til.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte for et par timer siden, og nå er visst pakken sendt allerede.
    Jeg valgte den selgeren som så mest seriøs ut, med flere tusen positive tilbakemeldinger og "Top rated seller" merke 8)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Du vil oppleve stor forskjell på de, uansett hva du spiller de av fra. Jeg har hørt på begge på HFK, og i demoracket der er det stor forskjell ja. Jeg synes ikke AH-D2000 er spesielt god i forhold til alternativer i prisklassen. Men det er jo litt smak/behag også. Sennh. HD650 synes jeg er et bedre alternativ her. AH-D2000 er litt "pompøs" m/litt "imponatorfaktor" og for skarp diskant etter min smak. Den er oppe og sss´r litt på f.eks kvinnevokal.

AH-D5000 er i en annen "klasse" både lyd- og prismessig. Nå har jeg ikke vurdert AH-D5000 mot andre i tilsvarende prisklasse.
    jeg var ute for akkurat samme dilemma for 2-3 mnd siden, og hørte på både D2000 og D5000, og jeg syntes det var svært lite forskjell i lyden på disse to, og syntes absolutt ikke at D5000 var verdt de ekstra pengene, så jeg kjøpte D2000

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    jeg var ute for akkurat samme dilemma for 2-3 mnd siden, og hørte på både D2000 og D5000, og jeg syntes det var svært lite forskjell i lyden på disse to, og syntes absolutt ikke at D5000 var verdt de ekstra pengene, så jeg kjøpte D2000
    Ja, alt er jo relativt. De har jo samme karakteristikken. D5000 gjør alt litt bedre. Litt strammere, tightere bass. Litt mer oppløst og "finkornet" og ikke den "skarpe" diskanten.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten har visst mottatt tracking-info, så jeg kan spore pakken med kollinummeret fra USPS.

Sendingen er sendt fra avsenderland
    23.09.2010 19:05
    Sendingen er sendt fra avsenderland
    23.09.2010 18:44
    Ankommet til eksportbehandling
    23.09.2010 18:41
    Sendingen er innhentet
    22.09.2010 21:26

Noen som vet hvordan det foregår med pakker fra utlandet?
    Hvis pakken er sendt av gårde med fly for over 1 uke siden, hvor har dette flyet gått til, liksom? Rett til Norge?
    Får håpe pakken kommer i løpet av uka da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok være at den skal innom totrefire land før den kommer hit, og ligge litt i køen på posten/tollbehandling før du får den.
    Mens du er i gang, så kan du kikke litt på denne:
    Matrix m-stage Headphone Amplifier Amp - eBay (item 350369229247 end time Oct-19-10 15:41:54 PDT)
    ("riktig selger for denne")
    eller denne:
    Sales
    Headphone amp til €499 + mva
    eller kjøpe den her hjemme til 5250,-
    http://www.moiz.no/images/stories/PRISLISTE_2010.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare advare litt i forhold til å kjøpe Denon hodetelefoner fra utlandet. Jeg kjøpte selv et par slike og de var knekt ved ankomst. Denon har en litt sart kontruksjon i overgangen mellom klokke og bøyle. Ved slike svakheter kan det være godt å ha en norsk importør i ryggen.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SOEDAL
    Jeg vil bare advare litt i forhold til å kjøpe Denon hodetelefoner fra utlandet. Jeg kjøpte selv et par slike og de var knekt ved ankomst. Denon har en litt sart kontruksjon i overgangen mellom klokke og bøyle. Ved slike svakheter kan det være godt å ha en norsk importør i ryggen.
    Jeg skriver under på at den skruen er det svake punkt i konstruksjonen. Etter at en av skruene gjenget seg ut to ganger og jeg på mirakuløst vis fant igjen både skrue og spiralfjær gjorde jeg følgende: fylte koppen/gjennomgangen der skruen og spiralfjæra gikk gjennom med superlim, tighta til med en fin nebbtang og klinka det lille, runde dekselet på plass. Ingen problemer i ettertid!

Putene løsner også for lett, clumsy festet til koppene men ingen krise. Forsøkte å feste putene med små biter vanlig teip en gang jeg brukte HTene på reise. Da jeg fjerrna teipbitene fulgte det ytterste av materialet med, rævva kvalitet på kunstskinnet m.a.o.

Denon AH-D2000 eller D5000?-dscf3493-jpg

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for heads-up angående det med skruen osv. Disse klokkene skal passes godt på ass.

Nå begynner det å skje ting i logistikken her... så pakken kommer nok i morgen.

Sendingen er ankommet mottakerlandet
    Sendingen er til importvurdering
    Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering
    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

Aldri har jeg gledet meg så mye til å motta en pakke. Blir så sykt spennende å høre hvordan de høres ut... og studere/lytte på låter jeg kjenner godt til.
    Ifølge en lyd-ingeniør (user-review på Amazon.com) så trenger de visst 300 timer burn-in tid.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd de og de høres veldig bra ut (should be fairly obvious). Litt lys og kraftig diskant... men det blir nok bedre med en del burn-in timer.

Det første jeg la merke til er at alle instrumenter kommer klarere fram.
    F,eks gitarspillet (fingerplukkingen) på "Come Alive" av Foo Fighters, så kan man høre veldig detaljert når det byttes grep... altså når fingrene sklir opp/ned gitarhalsen.
    Høres ut som om man hadde sittet rett ved gitaren.

Og Diana Krall. Der hørte jeg hun svelge i mellom noen fraser :razz:

Film blir følgelig også bra. Testet Fantastic Mr. Fox (Blu-ray), og der kommer stemmene så bra fram at man nesten kan se for seg skuespillerne forran mikrofonene.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp du unna momsen eller?
    Sitter å titter på ebay/amazon etter AH-d2000 eller AH-D5000. Hm...
    Lekre greier

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Slapp du unna momsen eller?
    Det fulgte ikke med noe regning på momsen på pakken, fra tollerne... og det har ikke kommet noe i posten ennå. Så jeg vet ikke.
    Hadde vært greit å slippe momsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denon 2000

Låner denne tråden litt istedenfor å lage ny :-D

Har eit par Ultrasone HFI 650 trackmaster hodetelefoner.Fornøyd med lyden i desse,men har sett litt på denon hd2000.Men lurer på om det er verdt oppgraderingen :/ Vet ikkje kor stor forskjell det er i lyden på hodetelefoner Kanskje ein argon h1 hodetelefon forsterker er ein bedre investering til mine ultrasone? Nå er jo ultrasonene blitt noen år gamle....

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Koss'ene i dag etter 3 uker med daglig bruk av D5000... og fy **** så dårlig lyd. Ble lettere sjokkert.

For å bruke biler som metafor så blir det som å sammenligne Kia Sephia mot Mercedes S-klasse :razz:

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SOEDAL
    Litt enig, men for et sett med D7000 er prisdifferansen i dag blitt så stor at man har nok til flybillett for å kjøpe dem personlig i USA. "Normalprisen" i USA for dem som pruter ser nå ut til ligge på $600 (ca 3500 nok) med kampanjer helt ned i $550. Da er jeg redd HFK kan se langt etter meg som kunde.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •