Denon AH-D2000 eller D5000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gjøredetsjøl
    Litt enig, men for et sett med D7000 er prisdifferansen i dag blitt så stor at man har nok til flybillett for å kjøpe dem personlig i USA. "Normalprisen" i USA for dem som pruter ser nå ut til ligge på $600 (ca 3500 nok) med kampanjer helt ned i $550. Da er jeg redd HFK kan se langt etter meg som kunde.
    +1. Er mange som har gode påslag...
    Se f.eks. prisen på Sony MDR-SA5000 DJ. I USA ned til US$ 200. Her koster dem NOK 4400.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er relativt små forskjeller på D2k og 5k/7k, bortsett fra prisen og plast/trekopper.
    Jeg tok å bestilte D2k fra LawtonAudio. Han som driver den siden der er bedre kjent som markl fra head-fi, mannen bak den populære markl-modden der.

Så oppsummert bestilte jeg D2000 "Lite" som består av D2k, custom treklokker og D7k rekabling. I tillegg utførte han markl-modden, som går ut på å dempe trekoppene og fylle inn øreputene. Markl-modden gjøres for å "redusere" noe av bassen og fremheve mellomtonen.

Betalte litt over 3k for dette, og vil si tippe resultet ligger et sted mellom D5k og D7k når det gjelder lydkvalitet. Nå har jeg ikke hørt sistnevnte, bare D5k.

I tillegg ser dette svært lekkert ut, og man kan styre lydsignaturen dit man vil. Dette ved å velge ulike tresorter på øreklokkene, valg av dempematriale, etc. Minuset var lang ventetid, ca 1-2 måneder avhengig av trevalg til øreklokkene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •