Konvertere fra FLAC til WAV - Samme kvalitet som å rippe på nytt i WAV ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Står mellom den og playon hd mini. Noe film også..
    Husk at Apple TV kun støtter 720p og ikke 1080p. Playon HD støtter så vidt jeg vet 1080p.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Et annet poeng å være klar over ifm. Wav vs Flac er at Wav krever mye mere kapasitet av nettverket, viktig dersom man skal kjøre det over Wlan til Squeezebox el.
    Helt uten betydning om man har kablet nett. Liten betydning om man har trådløst nett.

Musikkstreaming er relativt lite krevende for nettverket. Verre, da, med video.

"Hakking" i musikken ved trådløs overføring skyldes forstyrrelser i nettverket, fra naboens nett, trådløse telefoner og andre trådløse dingser, mikrobølgeovner o.s.v. Kan unngås med litt tweaking og planlegging.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf
    Husk at Apple TV kun støtter 720p og ikke 1080p.
    Apple TV kan gjøre det meste med rett programvare.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Apple TV kan gjøre det meste med rett programvare.
    Kan du utdype dette litt? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du utdype dette litt?
    Det finnes tredjeparts programvare -- gratis eller kommersiell -- som utvider Apple TVs funksjonalitet på de fleste områder. Det er vel XBMC som tilbyr støtte for 1080p.

Når jeg tenker etter, lurer jeg på om 1080p-støtte også krever at man bytter ut nettverkskortet -- men siden dette ikke er aktuelt for meg, har jeg ikke sjekket det nærmere. Jeg kjenner i alle fall folk som har denne funksjonen.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du likevel ønsker å ha lagret musikk på PS3 for å spille uavhengig av PCen, spiller det vel fint liten rolle om de to "lagrene" er i ulike formater?

250 GB er uansett ikke nok til en større musikksamling; spesielt ikke om musikken er ukomprimert -- så "synkronisering" blir det end el av uansett...

Det er da ikke noe problem?

Selv jobber jeg hele dagen på en MacBook Pro, som samtidig er min primærkilde til musikk (med musikksamlingen liggende på NAS).

Jeg har Apple TV som svært enkelt kan brukes på den måten du tenker deg PSen, ved at den synkroniseres automatisk som en "über-iPod" mot iTunes (ekstern disk fungerer også som backup av musikksamlingen). Men så langt har jeg faktisk aldri brukt den til annet enn streaming, fordi det er så mye lettere å styre alt fra MBPen jeg har på fanget.

Hvis du bruker iPod eller iPhone som "fjernkontroll", blir det enda lettere.
    250 gb blir rundt 500 skiver, som burde holde for de fleste. Jeg har ikke så mange CDer en gang, ei heller hvis jeg brenner ut musikken jeg har som FLAC.

Det skal dog sies at jeg har fått sansen for å sette på en CD og la være å dille med låtbytte hele tiden slik man fort ender opp med å gjøre på PC.

En grunn til at jeg ønsker å være uavhengig av laptopen er at jeg må ha den tilkoblet HDMI om jeg skal få bilde på veggen dersom jeg veksler til video.

Alt hadde vært veldig greit om iTunes støttet FLAC, eller PS3 støttet ALAC. Nå må jeg duplisere filer, og det er tungvint.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    250 gb blir rundt 500 skiver, som burde holde for de fleste.
    Ånei du, det er mange som har mye mer enn det....

Det skal dog sies at jeg har fått sansen for å sette på en CD og la være å dille med låtbytte hele tiden slik man fort ender opp med å gjøre på PC.
    Av de mange LPene og CDene jeg har skaffet meg i mitt liv, er det få som holder som en helhet i lengden. Oftest er det bare 2-3 låter som overlever tidens tann. Det er for mye god musikk i verden, til at jeg skal kaste bort en halvtime med fyllekælk for å høre de låtene...

En grunn til at jeg ønsker å være uavhengig av laptopen er at jeg må ha den tilkoblet HDMI om jeg skal få bilde på veggen dersom jeg veksler til video.
    Ikke med Apple TV...

Kan ikke PS3 også hjelpe deg her?

Alt hadde vært veldig greit om iTunes støttet FLAC, eller PS3 støttet ALAC. Nå må jeg duplisere filer, og det er tungvint.
    Sjekk Nettet etter ALAC-støtte for PS3. Som nevnt er det innlegg i flere fora der folk hevder at det finnes.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Av de mange LPene og CDene jeg har skaffet meg i mitt liv, er det få som holder som en helhet i lengden. Oftest er det bare 2-3 låter som overlever tidens tann. Det er for mye god musikk i verden, til at jeg skal kaste bort en halvtime med fyllekælk for å høre de låtene...

Ikke med Apple TV...

Kan ikke PS3 også hjelpe deg her?

Sjekk Nettet etter ALAC-støtte for PS3. Som nevnt er det innlegg i flere fora der folk hevder at det finnes.
    Bra info. Tipper dog at PS3 trenger PS3 Media Server eller hva det heter for å spille ALAC. I så fall er det et akseptabelt kompromiss.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mediamonkey fungerer jo med FLAC ser jeg, og man kan synce med iPhone/iPod.
    Kan dette fungere med AppleTV for å spille av FLAC-filer, eller skjønner ikke AppleTV hvor den skal streame fra hvis man ikke brukes iTunes?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes tredjeparts programvare -- gratis eller kommersiell -- som utvider Apple TVs funksjonalitet på de fleste områder. Det er vel XBMC som tilbyr støtte for 1080p.

Når jeg tenker etter, lurer jeg på om 1080p-støtte også krever at man bytter ut nettverkskortet -- men siden dette ikke er aktuelt for meg, har jeg ikke sjekket det nærmere. Jeg kjenner i alle fall folk som har denne funksjonen.
    En må fjerne det trådløse nettverkskortet og montere et kort som tar seg av dekoding av video. Mister garanti, er fortsatt ustabilt og hakker, og det blir ekstra utgifter ved å kjøpe et kort til.

Nye Apple-tv vet en ikke om kan kjøre xbmc, ei heller om det klarer mkv i 1080p, så ville ventet med å kjøpe denne.

At trådstarter i det hele tatt vurderer å kjøpe et produkt som gir ham så mye ekstra arbeid skjønner jeg ikke. All musikken må gjøres om på, gjelder kanskje filmer og tv-serier også?

Jeg vil anbefale en squeezebox duet eller touch til musikk, og ryan mini.til film og tv-serier.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    At trådstarter i det hele tatt vurderer å kjøpe et produkt som gir ham så mye ekstra arbeid skjønner jeg ikke. All musikken må gjøres om på, gjelder kanskje filmer og tv-serier også?
    Kommer ikke til å kjøpe AppleTV, jeg bare funderte litt rundt dette da den i utgangspunktet så spennende ut og muligens hadde noe bedre grensesnitt enn PLayon HD Mini..

Men alt i alt så er det ikke aktuelt å ta den jobben, og Payon HD Mini vil nok gjøre jobben minst like bra. Har planer om DAC i fremtiden, så da vil en Emotiva XDA-1 ta seg av den jobben.. Vil bare ha enkelste måte å få musikk/film frem til tvbenken på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Playon HD mini er vel ikke sånn kjempe godt egnet til musikk? TV må være på, må bla mye i menyer osv. Derfor jeg ville anbefale deg en squeezebox istedet. Styres enkelt ved hjelp av medfølgende fjernkontroll, eller via ipdo/iphone og android tlf.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah, ok så det er på vei en hack. Det eneste jeg faktisk er bekymret for det er om A4 chipen vil henge med der? Det krever jo ofte litt av CPU også når man herjer med 1080p. Det er jo sikkert en grunn til at Apple har lagt seg på 720p med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Playon HD mini er vel ikke sånn kjempe godt egnet til musikk? TV må være på, må bla mye i menyer osv. Derfor jeg ville anbefale deg en squeezebox istedet. Styres enkelt ved hjelp av medfølgende fjernkontroll, eller via ipdo/iphone og android tlf.
    Problemet er da at jeg må ha to bokser, en til musikk og en til filmer, og det blir litt tungvint. Tror jeg heller må leve med at jeg må ha på tven i første omgang..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Problemet er da at jeg må ha to bokser, en til musikk og en til filmer, og det blir litt tungvint. Tror jeg heller må leve med at jeg må ha på tven i første omgang..
    Holder det ikke med å koble til en PC-flatskjerm da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må han jo ha tv og pcskjerm. Må være mye bedre med to separate bokser for avspilling da.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel greit uvesentlig for meg hvor mye musikk andre har, når jeg ikke har behov for å lagre mer

Grunnen til at jeg også bruker CDer er rett og slett fordi at Classé-spilleren min låter bedre enn Hegel DACen min. Ja, det er upraktisk kontra visse alternativer, men når jeg koser meg på egenhånd blir det gjerne CD.

Kan jo skippe låter man ikke liker

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok så det er på vei en hack. Det eneste jeg faktisk er bekymret for det er om A4 chipen vil henge med der? Det krever jo ofte litt av CPU også når man herjer med 1080p. Det er jo sikkert en grunn til at Apple har lagt seg på 720p med den.
    Det er nok flere grunner. Én er at 720p er det normale for "HD TV" (i motsetning til Blu-ray); en annen er at systemet er beregnet på distribusjon av video over nettverk, der høyere oppløsning kan bli et problem.

Er vel greit uvesentlig for meg hvor mye musikk andre har, når jeg ikke har behov for å lagre mer
    Musikksamlinger har en tendens til å utvide seg med årene. Desto mer og fortere om man begynner med nedlastning fra Nettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det høres rart ut om Apple har valgt å begrense boksen til 720p dersom hardwaren virkelig er i stand til 1080p?

Og motsatt, dersom de i design-prosessen har bestemt seg for at 720p er kravet, så ville jeg ha spart inn på hele kjeden (GPU/CPU-klokke, HDMI hardware etc) for å redusere kost.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen klarer IKKE 1080p uten å fjerne nettverkskortet og legge inn en liten hd-chip. Denne chipen tar seg av alt av video da, og derfor klarer den 1080p. Det er dette som er en "hack". I tillegg må en kjøre xbmc på den fremfor apple sitt eget programvare.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •