Den store AVi tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den store AVi tråden

Tenkte det kunne være artig å lage en egen tråd for denne britiske produsenten/leverandør av hi-fi utstyr. Det er en del som eier produkter fra AVi på forumet og sikkert en del som lurer på ting om dem etter å ha lest anmeldelsene som etterhvert dukker opp i norsk presse.

Kort om AVi:

Avi er en liten britsk hi-fi produsent som har produsert flere kritikerroste forsterkere og høyttalere i en god del år nå. Firmaet drives av kun to ansatte: Ashley James og Martin Ginrod. De har en lydfilosofi som går ut på å lage ekstremt nøytralt/transparent og forvrengingsfritt utstyr.

Avi har de siste årene gått over fra å produsere separate komponenter til å kun selge komplette systemer. Det er fordi det mest kostbare delen av et vanlig hi-fi produkt er boksen komponentene er montert i, frakt og markedsføring. Med å slå sammen alt i et produkt sparer man mye penger som kan brukes der det teller mest for lyden.

AVi sin filosofi innebærer også en sterk oppfatning om at aktive høyttalere på mange måter er overlegne passive. Det er fordi delefilter og samspillet mellom dette og forsterkeren er det som fører til mest forvrengning i kjeden.
    Ved å ha et elektronisk delefilter som er 100% nøyaktig foran perfekt matchede forsterkere hektet rett på elementene oppnår man utrolig lav forvrengning, perfekt frekvensgang og ekstrem dempefaktor. AVi er klar på at deres aktive høyttaler ADM 9.1 er bedre enn noen av deres tidligere passive systemer som også høstet toppkarakterer til 5 x prisen.

AVis produkter kan kjøpes direkte på nettet: avihifi - AVI are makers of ADM9.1 and Neutron 5 2.1 active loudspeakers
    Eller man kan bestille gjennom en norsk levrandør til en noe høyere pris, men også med tryggheten det innebærer:
    Audioaktøren
    AUDIOFIL

I dag leverer AVI følgende systemer:

Avi ADM 9.1 aktive høyttare
    - ADM9T 10" Subwoower, sub i ADM serien. Denne er valgfri.

Avi Neutron five 2.1 system
    - det er mulig å bestille høyttalere alene og sub alene, men dette anbefales ikke da suben inneholder forsterkere og preamp spesielt designet for høyttalerne.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tester av AVI:

AVI ADM9.1 Review | Computer Audiophile

AVI ADM9.1 review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Test av AVI ADM9 - Lyd og Bilde Dette er forgjengeren, 9.1 er vestentlig forbedret over hele fjøla selv om de ser like ut.

- Neutron systemet er testet i hjemmekino 4.2010 og fikk karakter: 6, hvis noen har link eller en scan av denne er det bare å poste.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det fremgår av signaturen min er jeg selv eier av et par ADM 9.1 høyttalere som jeg parrer med en XTZ W10.16.

Jeg er svært fornøyd med dette og har hørt lite som er i nærheten innenfor en forsvarlig prisramme. Høyttalerne spiller utrolig rent, stort og dynamisk. Pga den lave forvrengningen er det fristende å spille litt for høyt litt for ofte (for meg som bor i blokk)

ADM høyttalerne har DAC og pre amp av svært høy kvalitet innebygd så det er veldig enkelt å få bra lyd her. Alt man trenger en optisk kilde. Høyttalerne har også utgang for sub.

Har noen spm er det bare å spørre i vei
    Hadde vært morsomt om andre AVI eiere kunne legge igjen en post her og kanskje noen bilder også.

- Fredrik C

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule interessert i ADM9T, da jeg har et lite kinorom som er ganske dempet. Hører ht er svært dynamiske, noe som trengs i mitt oppsett. Hvordan vil disse fungere i hjemmekino sammenheng? Hva med den medfølgende sub'en? Liker romkorrigert bass, men litt merkelig å korrigere to ht som er koblet til samme basskilde. Eller har ikke det noe å si?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •