Hodetelefon for film til 500-1000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefon for film til 500-1000 kr

Sitter idag med de stadig standarde Porta Pro. Disse var primært ment for mobiltelefon/mp3, men nå har jeg kommet i en situasjon hvor jeg kun kan se på film med hodetelefoner. Jeg liker komforten til PortaPro med tanke på at de er åpne. Jeg har prøvd lukkede headset tidligere og det er best, men mine ører koker fort. Har tydeligvis veldig stor varmeavgivning via ørene.
    Har lest en del og det kan se ut som om Sennheiser HD555 kan være en god kandidat. Folk sier den er veldig god å ha på og blir ikke klam (og varm?) selv etter timesvis med bruk. Flere som deler denne mening og er det en god kandidat for film koblet direkte på lydkortet til min pc? Og vil jeg merke stor forskjell fra PortaPro?
    Andre kandidater i denne klassen som ikke koker hørselen min?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg HD595, men ellers....
    I daglig mp3, telefon og podcastlytting bruker jeg Porta Pro.
    Når film og cd-lytting skal i gang går det i Sennheiser HD595.
    Og det er en helt annen godlyd. Siden den lukker mer rundt øret får jeg mere og bedre lyd.
    Har ikke problem med at jeg blir varm om ørene med den. Men det kan jo være individuelt fra person til person.
    De har i hvertfall veldig god komfort.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg et Logitech G35 headset for å teste surround.Det ble en annen lyd, men jeg ble ikke akkurat blåst av banen. Surrounden var ikke spesielt merkbar. Nå er jo dette kun virtuell surround, så mulig det er bedre på sett med flere høytalere. Når det kom til selve lyden, så var det faktisk ikke rare forskjellen fra PortaPro'en. Noe bedre bass, men jeg er usikker på om det bare var fordi jeg kunne skru den opp på EQ i G35-driverne.
    Det største problemet med G35 var komforten. Nå vet jeg ikke om jeg har et uvanlig spisst hode, men i likhet med mange andre store, tunge hodetelefoner jeg har prøvd, så hviler hele vekten av denne på et lite punkt helt på toppen (spissen) av hodet. Dette er umiddelbart veldig ubehaglig. Puta på bøylen var ikke spesielt myk heller. Bøylen på G35 er relativ bein, så den følger jo derfor formen på hodet veldig dårlig. Samme var problemet på et Sennheiser headset (PC 160 tror jeg), så det ble liggende i en skuff. Det kokte ørene også.
    595 ser jo ut til å ha krummere bøyle som derfor bør følge hodeformen bedre slik at vekten hviler på et større omeråde. Hva er din, eller andres, erfaring med dette? Og hva er bedre lydmessig på dette kontra PortaPro?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser kan virkelig anbefales. En kombinasjon av kvalitet, design, komfort og fyldig, detaljert lyd som jeg har til gode å oppleve fra andre merker i prisklassen. Selv har jeg trådløs Sennheiser for frihetens del. De leverer også en fantastisk bra lyd over hele registeret. Jeg bruker dem primært til film. Da vekker jeg ingen. :) Men de elsker all slags musikk.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er passformen og vektfordelingen rundt hodet for deg? Er det 595 du har?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Men hvordan er passformen og vektfordelingen rundt hodet for deg? Er det 595 du har?
    Jeg kjøpte nettopp 555, anbefales!
    Litt tam lyd, kanskje, men veldig nyansert og fin lyd.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil denne bli mest bruk til film og noe spill, så tam lyd er ikke akkurat det jeg er ute etter. Må være bra med bass, men selvsagt ikke på voldsomt bekostning av resten av lydbildet. Ingen buldrebass. Er 595 vesentlig bedre på dette omerådet, eller er det andre merker som er bedre til film? Prisen på 595 (1300,-) er er allerede noe over det jeg hadde tenkt å bruke, men det går såvidt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare lydkortet der skal drive disse hodetelefoner? Bare nevner at du bør kanskje være obs på ohm når du ser på noen der skal drives av en surround receiver eller av et lydkort ellers kan du fort få veldig dårlig lyd fra ellers gode hodetelefoner. Synes ikke der er noen vits i å bruke mange penger på telefoner der skal drives av et lydkort egentlig.
    Du bør se etter telefoner med lav ohm og ganske høy følsomhet.
    555 har en reflektor innebygget og er ment for "surround" lyd mens 595 er en ren stereomodel uten dette.
    Noe du kanskje bør overveie er trådløs? Har du bluetooth? Sennheiser har modeller for bluetooth jo.
    Jeg har PortaPro og Sennheiser PX100 II, mulig det er meg, men jeg angret på PortaPro rett etter jeg kjøpte de, synes ikke de kan foldes skikkelig sammen så de går i den pose de kom med, og de virker generelt "flimsy". Skjønner heller ikke den feature med "ComfortZone", den virker jo ikke.
    SennPX100 er et no-nonsense produkt og de funker bare.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er i utgangspunktet bare et lydkort som skal drive disse. Du har rett i at det står de er godt egnet for hjemmekino pga "spatial sound". Har dette noe for seg eller er det bare finne salgsord og 595 kanskje er bedre også til film til tross?
    Jeg ser 555 har en impedans på 50 ohm. Betyr dette at de da er tungdrevne og ikke vil yte særlig fra et lydkort? Er jo som du sier ikke noe vits å bruke masse penger på hodetelefoner man ikke får utnyttet, men 1000-1300 kr er jo ikke spesielt mye i denne sammenhengen. Men er jeg "nødt" til å skaffe hp-forsterker til disse?
    Trådløs ser jeg ikke noe poeng med. Hendig, ja, men ikke verd ekstrakostnaden. Pluss at utvalget faller betraktelig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

555 -> 595

How to mod your Sennheiser 555 audiophile headphones

lest på flere forum at dette skal funke bra, ikke gjort det selv...

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    How to mod your Sennheiser 555 audiophile headphones

lest på flere forum at dette skal funke bra, ikke gjort det selv...
    er jo kun 400.- forskjell på disse nå omdagen da... så hadde nok kostet på meg dem få hundrelappene om jeg skulle kjøpt idag.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den modden virket jo nesten for godt til å være sant. Er det virkelig ingen andre forskjeller på de der annet enn en stripe med skum?? Det tangerer jo på streken til å være svindel. Men om så er tilfelle, så sparer jeg gjerne 400 kroner for en slik jobb som tar meg 30 min.
    Hvor kommer den spatial surround-greia inn da? Er det den skummstripa? :P

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nå muligens raskt mot 555 her. Men hvor mye lyd lekker det egentlig? Det er veldig lytt her. Jeg hører faktisk lyden av de som prater til naboen min når han sitter med headset. Hør den tynne skrallingen som slipper ut av det 149 kroners headsettet. Vil jeg da plage naboen voldsomt med 555 når jeg kjører film på full guffe? Kan være redd for at jeg MÅ gå for en lukket løsning. Og da er jeg nesten på null igjen :P

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Vil jeg da plage naboen voldsomt med 555 når jeg kjører film på full guffe?
    Ikke uten dere deler sofa :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har nesten bestemt meg for 555. Må bare høre litt om Beyerdynamic DT-770-32 Pro først. Disse dukker jo nesten opp hver enste tråd. Disse har visstnok en rå bass, noe som det kan virke som 555 mangler litt på. Dette skal jo kun brukes til film, så er det verd å gå opp 800 kroner til mitt bruk?
    Disse hodetelefonene vil nok ikke bli brukt noe særlig ut over 3-4 måneder, så jeg vil ikke legge ut mer enn nødvendig. Så fremt ikke de ekstra kronene da er forskjellen mellom et slag i skuldra og en ryggmassasje.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •