yamaha soavo 1 til 10.000,- bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha soavo 1 til 10.000,- bra?

Emne sier vel alt.
    Kan fortelle videre at jeg har en onkyo srx607 forsterker. Har en haug med gamle høytalere pr dags dato så er ute etter å bytte de ut litt etter litt. Tenkte derfor å starte med fronthøytalerene først. Har nettopp fått tilbudet på yamaha så er derfor ute etter noen meninger. Er relativt uerfaren med lyd så hjelp tas imot med takk.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er nye er det en sinnsyk god pris. Hvis det brukte så er det fremdeles en god pris.
    Ellers er Soavo 1 meget kritikerroste høyttalere og spiller fint (litt for fint og nøytralt for min smak), men Onkyo 607-en din klarer neppe å drive de respektabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nye ja. Har tenkt til å legge litt i hjemmekinoen over tid, så onkyoen er kun en startforsterker. Blir vel byttet ut om noen år. Selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med den. Har jo fått gode kritikker og går for å være en god forsterker i den prisklassen.

Newcomer Deeenon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye?

Sitat Opprinnelig postet av garageman07
    De er nye ja. Har tenkt til å legge litt i hjemmekinoen over tid, så onkyoen er kun en startforsterker. Blir vel byttet ut om noen år. Selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med den. Har jo fått gode kritikker og går for å være en god forsterker i den prisklassen.

Først og fremst vil jeg si at Soavo 1 er en fantastisk høyttaler! Men vær varsom med hvilken elektronikk du bruker! Som alt annet -lytt på evnt. eff. trinn før du handler..

BTW, det finnes flere utgaver av denne! Var interresert i denne for en tid tilbake, og da kom det en ny utgave. Google litt så finner du ut av forskjellene..
    Så vidt jeg husker har de endret på føttene, men om det er vesentlige endringer i dens specs er jeg usikker på...

Anyways, en god deal! =)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deeenon
    Først og fremst vil jeg si at Soavo 1 er en fantastisk høyttaler! Men vær varsom med hvilken elektronikk du bruker! Som alt annet -lytt på evnt. eff. trinn før du handler..

BTW, det finnes flere utgaver av denne! Var interresert i denne for en tid tilbake, og da kom det en ny utgave. Google litt så finner du ut av forskjellene..
    Så vidt jeg husker har de endret på føttene, men om det er vesentlige endringer i dens specs er jeg usikker på...

Anyways, en god deal! =)
    Piano-utgaven har et forbedret kabinett (mer dempet) og ny diskant og mellomtone. Det er det jeg husker fra da jeg var i ferd med å kjøpe de.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst takk for flotte svar så langt.

Men hvis dere skal anbefale noe som passer bedre til min onkyo forsterkerm hva vil dere anbefale da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82/RF-62. Konge til film og trenger ikke mye watt for å spille høyt, men de spiller veldig annerledes enn Soavo 1 så du bør lytte før kjøp (noe du bør gjøre uansett).
    Men Soavo 1 til 10k er en så god pris at jeg nesten hadde kjøpt de uansett til den prisen. Større, bedre forsterker kan du alltids kjøpe senere :-)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

der ser man.. :)

Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Klipsch RF-82/RF-62. Konge til film og trenger ikke mye watt for å spille høyt, men de spiller veldig annerledes enn Soavo 1 så du bør lytte før kjøp (noe du bør gjøre uansett).
    Men Soavo 1 til 10k er en så god pris at jeg nesten hadde kjøpt de uansett til den prisen. Større, bedre forsterker kan du alltids kjøpe senere :-)

Ja, der ser man! Kunne ikke vært mer enig med henawi.
    I dette tilfellet ville jeg nok gått for Soavo'en.. Dersom du liker lyden, vel og merke!
    Ser nok for meg at dette er den tidligere utgaven. Klarer ikke å se for meg at noen ville solgt denne ny til den prisen.. Kanskje jeg tar feil, men i såfall er det utvilsomt ikke en revisor som er selger.. :P

Her har Lyd og Bilde testet Soavoen:

(siste utg. PN)
    Dyrk lydenskapen - Lyd og Bilde

Her svarer Geir Nordby (redaktøren for bladet..) en som lurer på forsterkervalget...

(første utg.)
    Test av Yamaha Soavo Gulvhøyttaler - Lyd og Bilde

Her har Lyd og Bilde ikke nevnt hvilken forsterker de har koblet til.

MEN, bare husk på at det andre liker trenger ikke låte sweeeet for deg! Du har egne ører, egen musikksmak -og vil "oppfatte" den musikken på din egen måte...

Stikk å lytt på noen forskjellige eff.trinn. Du vil finne noe som passer deg!
    =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å fått hørt litt på soavo`n. Lyder i mine ører helt rått. Utrolig klare i lyden. Fikk også sammenlignet dem med noen litt billigere yamaha høytalere de hadde i den butikken. Merket ekstremt stor forskjell. Soavo var veldig behagelige å høre på, selv ved høyt volum. Nå kommer derfor spørsmålet. Vil min Onkyo forsterker greie å kjøre soavo`ne? Er jo lite vits i å kjøpe de høytalerene hvis forsterkeren ikke greier de. Som nevnt tidligere har jeg jo planer om å kjøpe litt etter litt,men ny forsterker ligger nok ikke i budsjettet de neste 2-3 årene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe de og forsøke hjemme? Skal vel ikke være noe problem å selge høyttalerene for samme pris om det skulle være total mismatch.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt på det også, men er jo greit å få litt meninger fra folk som har mer peiling enn meg da. Har ikke mye erfaring med høytalere enda,men setter veldig pris på andres meninger.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det går helt galt kan du f.eks. bytte ut Onkyo'en med et brukt eksemplar av Yamahas integrerte stereoforsterkere. Mister surrerundt, men spiller sikkert bra på "egne" høyttalere.

Min erfaring er at høyttalere av Soavo klasse vokser med kvaliteten på forsterker, disse kan du ha i mange år. Og oppgradere på forsterkersiden etter hvert som økonomien/prioriteringene tilsier dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok soavo idag gitt. Så får jeg bare selge om jeg ikke syns de passer til forsterkeren.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok soavo idag gitt. Så får jeg bare selge om jeg ikke syns de passer til forsterkeren.
    Spennende!:-D Du får gi tilbakemelding om hvordan det fungerer.

Og sjekk gjerne om butikken har et par til, kan godt tenke meg disse til den prisen8) ....

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soavo

Spennende! Du får ha lykke til med dem! Det der skal nok bli bra skal du se, bare å kjøre på med eff. trinn om Onkyo'en skuffer
    Du finner alltids noe som spiller bra på dem på AVtorget om det blir total mismatch.
    Lykke til, my young padawan! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne tenke meg disse selv. Hvordan spiller de paa din receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har soavo`ne blitt testet en liten stund. De er jo fremdeles ikke ferdig innspilt men fytti katta de høres herlige ut. Selv om forsterkeren jeg har kanskje ikke spiller dem til sin rett så er dette mer enn bra nok for meg. Får gåsehud opp til flere ganger når jeg lytter til de.
    Bruker de en del til spill og musikk og gleder meg til mange år med gode lydopplevelser.
    Takk til dere som ga meg gode tips om kjøp.

garageman.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •