Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 167
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hehe.. Fikk høre på noe med litt mer trøkk i på noen av standene, så gikk greit da =) Men jeg må si jeg gikk og tenkte: Hmm, må man like denne type musikk for å kunne "få noe ut av" høyttalere litt opp prisklassene..
    Nei. Dette er musikk utstillerne sikrer seg med. Den er eksotisk, ukjent, høres veldig detaljert og klangfull ut, men siden få eller ingen har førstehåndskjennskap til hvordan instrumentene som benyttes skal låte, så er det umulig å si noe om gjengivelsen er god eller dårlig.

Det eneste instrumentet alle har en førstehåndsreferanse til er den menneskelige stemmen. Derfor er det påfallende at så mange spiller ren instrumentalmusikk når de demonstrerer.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke måle meg med andres fotokunskaper på dette forumet, men her er nå noen bilder jeg tok alikevel :

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-002-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-003-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-004-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-007-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-009-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-013-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-015-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-017-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-019-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-020-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-021-jpg

Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37-usher-jpg

Litt mislykket panoramafunksjon der, men høytalerne sto altså rettet fremover. Dette for å få større sweetspot vistnok.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jørn Rune overlater nok ingenting til tilfeldighetene. Her tipper jeg at han ved å installere en high-end permanet har gjort seg selv om til en kombinert diffusor og absorbent - 100% mobil slik at han kan fintune akustikken bare ved å bevege seg rundt i rommet.

Er dette bare en prototype? Jeg skal ha fest til helgen, og kunne tenkt meg minst en flyttbar Snickers på stuen.

Forøvrig bare å gratulere Midgard med svært god respons på flere forum. Mange som melder om beste messelyd, og det er tøft gjort av en norsk aktør. Spesielt i selskap med langt dyrere oppsett. SRM virker som et svært spennende produkt.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare så utrolig mange hyggelige mennesker å treffe og slå av en prat med innenfor denne hobbyen. Det har vært to fantastiske helger på rad(Gøteborg og Horten)
    Takk skal dere ha! :-D

Wilson Audio Sophia

Von Schweikert

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nei. Dette er musikk utstillerne sikrer seg med. Den er eksotisk, ukjent, høres veldig detaljert og klangfull ut, men siden få eller ingen har førstehåndskjennskap til hvordan instrumentene som benyttes skal låte, så er det umulig å si noe om gjengivelsen er god eller dårlig.

Det eneste instrumentet alle har en førstehåndsreferanse til er den menneskelige stemmen. Derfor er det påfallende at så mange spiller ren instrumentalmusikk når de demonstrerer.
    Det er nok en måte å dekke til svakheter i annleggene på. Man spiller musikk som ikke er spesielt utfordrende og som ikke vil avdekke feil og mangler.

Renaissance Audio blir ofte nevnt som en butikk som presenterer veldig god lyd. Og for all del, for å være butikk så låter det veldig bra og spesielt på noen områder er det supert. Men Roald kjører også mye musikk som ikke utfordrer anlegget nevneverdig og veldig gode innspillinger. Jeg tar alltid med musikk selv og da går det ikke lange tiden før det kommer frem at det er flere områder hvor det ikke sitter. Når jeg har kommentert det, så har jeg bl.a. fått følgende tilbakemelding: "Det var rart, for de som var før meg sa de aldri hadde hørt noe så bra. Smaken er så forskjellig." Tviler på de hørte medbrakt musikk, men det spurte jeg ikke om. :wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si tusen takk for bilder og fine presentasjoner av hva dere opplevde på messa

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Snickers var forøvrig i storform etter å ha fått velfortjent mye skryt for sine nybygde kreasjoner
    Priceless!
    Vil ellers føye meg inn i rekken av gratulanter hva de nye høyttalerne angår!
    De låter svært så spennende, og kan nok etterhvert fremstå som et meget godt alternativ til annet i samme prisklasse!
    Men: Selv om jeg slett ikke er noen "diskantfreak", kunne jeg tenkt meg en bitteliten pluss-justering av denne?
    Alternativt en litt tidligere avrulling i øvre mellomtone, ettersom denne i enkelte sammenheng var relativt påtrengende?
    Etter hva jeg kan forstå, så jobbes det fortsatt med delefilteret? Der kan det jo ligge noe... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Som flere andre skriver ble jeg selv også positivt overrasket over Midgard SRM. De spilte både oppløst, homogent, dynamisk og var behagelig å lytte til. Mellombassen satt som ei kula, men en hørte at det var litt igjen i nedre bass (kan også tillegges rommet). Gitt at de ble montert sammen fredag ble jeg mektig imponert.
    +1! Men som jeg allerede har kommentert - litt mer "push" i diskantområdet hadde vel vært på sin plass?

Swans 2.6 på McIntosh + 6 x swanssubber låt også tøft. Subintegrasjonen var god, og 10"-erne trøkket bra til på filmdemoene. Centeren Swans 2.3C slutter heller aldri å imponere, noe man fikk en påminnelse om under Sin City-demoen blant annet. Det er alltid like hyggelig å slå av en prat med Roger fra Soundwave, Flageborg og ikke minst kaffen til RoKo (takk igjen!).
    Nok en gang enig! Kaffen var som vanlig utsøkt, og Swans har vel aldri spilt bedre enn på dette årets Horten-messe?
    Renaissance Audio hadde virkelig funnet ut av hvordan en skal plassere høyttalere (Von Schweikert Unifield 3 med to toppmoduler) på en messe, og kunne følgelig vise til et lydbilde så imponerende stort at jeg nærmest aldri har hørt maken. Gwandarion begynte nesten å grine. De hadde i tillegg fått til en subintegrasjon som var veldig god.
    Da er vi to!
    Lyden hos Renaissance Audio var definitivt messens beste!? Og bare for å gjenta: Et lydbilde og en lydopplevelse som man faktisk må lete en stund etter. Selv i velfunderte og mer utspekulerte lytterom, vil jeg tro?

ML Ethos låt i kjent Martin Logan-stil veldig stort og luftig, men bassen var desverre helt på jordet. Importør sa de ikke var innspilt enda, samt at plasseringen midt i rommet ikke akkurat hjalp til med bassgjengivelsen. Ethos må nok lyttes til andre plasser for å få et inntrykk av hvordan bassen faktisk låter. Jeg vet med sikkerhet at ML kan gjengi bass bedre enn dette.
    Sant. Men Ethos imponerte uansett stort! Lyden slipper disse høyttalerne på en nær sagt uovertruffen måte, ved at både dynamikk og oppløsning ble opplevd som et "step-up" i forhold til mine Vistaer.
    Hva bass angår, så var det jo "nok" av den også! Men en viss fintuning / plassering er nok påkrevet, for å få den til å sitte.
    En klar nummer to hva lyd angår, i alle fall i mine ører......

Når det gjelder messen i seg selv og hvordan det er å finne fram etc, er jeg enig i at det kan være litt vanskelig. For min del er en slik messe like morsom i forhold til å møte mange kjente og slå av en prat. En veldig fin sosial happening for folk med samme interesse for lyd og moro med andre ord.

Takk til Scrooge og Gwandarion for hyggelig følge!
    Takk, det samme!
    Og ikke minst det samme til Ola / Gwandarion for nok en hyggelig helg!
    Ei heller være glemt 8x12" for hans gjestfrihet på hjemveien.
    Hans "hjemmemekka" lydformidlere holder fortsatt stand! Og som kanskje endatil kan stå som eksempler, spesielt hva bassformidling og -kontroll angår.
    Det var ikke mange som kunne oppvise samme resultat på messa. Om noen? ;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Men: Selv om jeg slett ikke er noen "diskantfreak", kunne jeg tenkt meg en bitteliten pluss-justering av denne?
    Alternativt en litt tidligere avrulling i øvre mellomtone, ettersom denne i enkelte sammenheng var relativt påtrengende?
    Etter hva jeg kan forstå, så jobbes det fortsatt med delefilteret? Der kan det jo ligge noe... ;-)
    Diskanten har av natur en respons som faller mot høye frekvenser. Dette er noe jeg ikke rakk å jobbe med før messen. De få målingene jeg har rukket å gjøre ble gjort i rommet i Horten og der var avvikene fra en posisjon til en annen veldig store. Tiden var også svært begrenset, så, tja, det ble som det ble, og jeg er selvsagt enig med deg.

Det gjenstår en god del arbeid på delefilteret før jeg anser meg som helt ferdig.

Hva er forresten et "utspekulert lytterom"?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det skulle være av interesse så har jeg tatt noen bilder som ligger her:

flickr
    Hi-fi messen 2010, Horten - a set on Flickr

facebook
    Hi-Fi Messen 2010 | Facebook

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra bilder, mteinum. Takker for bryet du har hatt med å legge dem ut.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder dere har lagt ut her, god stemning på bildene dine Morten. Hva slags kamera og objektiv bruker du ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra bildene minner dette veldig om Nikon D300 med Tokina 11-16PRO/2,8

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ut fra bildene minner dette veldig om Nikon D300 med Tokina 11-16PRO/2,8
    Veldig godt observert. Klarer du også å se hvilket stativ som ble brukt?

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •