Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 167
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hva i huleste var det jeg så innimellom alle bildene der?? Et mcintosh minianlegg (!?!?!?!) til 55000kr?? Det er det rareste jeg har sett
    Hehe, det koster faktisk 65000, men denne prisen på 55 000 var nokk messepris.
    Jeg skal selv høre det en dag hvis jeg får muligheten for det litte stereoanlegget virker skikkelig spennende i skikkelig McIntosh stil.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv en tur i Horten i går, og er veldig enig med FredrikC. Mye dårlig lyd, Hifi klubben er nevnt. Var en stor nedtur av høytalere jeg har hatt god tro på. Men det var kunn veldig mye diskant.

Et annet oppsett til mange hundre tusen låt også veldig dårlig. Stemmen til Kari Bremnes låt veldig tynt. Dette var faktisk dårligere en annlegg jeg har hørt til under 10 000,-. Utover dette var det mange anlegg som var preget av dårlig mellomtone. Virket som de ønsket å imponere med mye bass og diskant. Merkelig.

På den positive siden var Usher, Midgard og Martin Logan. Alle disse låt meget homogent, og jeg ble imponert over dem alle.

Jeg fikk ikke med meg alle anleggene på det andre hotellet, så godt mulig det var noen der som låt bra.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye fint å se på mens musikksmaken til disse utstillerne er lik dass, er desverre altfor mye pling plong og søppel som ingen hører på. Jeg synes Abrahamsen spilte stort, begge anleggene var veldig gode til prisen å være. Jeg synes at utstillerne bør spille musikk som folk hører på, dette forbanna spetakkelet er ikke bra for mine ører.

Jeg går ikke innpå dybdefølelse av selve messen men synes det er labyrint å rote seg igjennom, ting skulle vært mer merket og skiltet for å finne frem. Har gått der før men blir aldri kjent med disse inngangene her og der. Hehe!

Messen var bra i mine øyne og lyden er så som så i noen av rommene, er begrenset hva dem klarer å få til på slike rom. Ellers synes jeg det var bra med utstillere og hyggelig å møte kjentfolk igjen, kommer nok neste gang det blir messe så dette blir en fast happening i året.

Ellers takk til Roko, Østfoldgjengen, Stylus, Da-ty@online.no for en hyggelig sammenkomst. See u round folks.....

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bildene!
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Noen som har hørt på de nye Dynabel Impulse 2.0?

Og det er vel fortsett ikke noe V5 fra Abrahamsen å se/høre?
    Ingen V5 synes jeg er rart … Skulle trodd de måtte begynne å vise de fram snart ettersom launch visstnok nærmer seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var mye fint å se på mens musikksmaken til disse utstillerne er lik dass, er desverre altfor mye pling plong og søppel som ingen hører på. Jeg synes Abrahamsen spilte stort, begge anleggene var veldig gode til prisen å være. Jeg synes at utstillerne bør spille musikk som folk hører på, dette forbanna spetakkelet er ikke bra for mine ører.
    +1!

Ikke akkurat mye musikk som setter høyttalerne på prøve, i alle fall ikke i den nedre regionen.. De ZenSati høyttalerne til 220 000 kr fikk jeg bare hørt med noe melankolsk klimpring som nesten gjorde meg deprimert..

Med så store høyttalere, mega monoblokker og store grøftekabler som signalkabler burde da anlegget kunne kjøres litt hardere..hehe

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der i dag, og fikk nye innspill og drømmer:-D

Men som Roger Waters sier var musikken til noen av utstillerene Ikke min type "kopp med te":???:

Martin Logan og Midgard var poitive opplevelser8)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Takk for bildene!

Ingen V5 synes jeg er rart … Skulle trodd de måtte begynne å vise de fram snart ettersom launch visstnok nærmer seg.
    De visste fram (og spillte på) V5 allerede på Hifimessa i Trondheim 2008, så det er vel på høy tid at de får den ut på markedet??

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som mener de spiller "pissemusikk" på messer; spurte dere om å få høre deres egne låter på disse anleggene? Hvis ikke, er det vel ikke forhandlerens "feil"? Husk; en manns søppel er en annen manns gull, og det kan således faktisk være mange som hører på den typen musikk du selv synes er crap.... ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Takk for bildene, BEF!

Tok du noen bilder av Gamma slik de var satt opp?

Jeg er spent på hvordan de låter i rommet der borte...
    For å svare på mitt eget spørsmål. Gamma låt langt fra så bra som de kan låte, og ikke i nærheten av hvordan de låter i eget oppsett. Likevel var det en del som synes det låt ganske bra.

Som flere andre skriver ble jeg selv også positivt overrasket over Midgard SRM. De spilte både oppløst, homogent, dynamisk og var behagelig å lytte til. Mellombassen satt som ei kula, men en hørte at det var litt igjen i nedre bass (kan også tillegges rommet). Gitt at de ble montert sammen fredag ble jeg mektig imponert.

Swans 2.6 på McIntosh + 6 x swanssubber låt også tøft. Subintegrasjonen var god, og 10"-erne trøkket bra til på filmdemoene. Centeren Swans 2.3C slutter heller aldri å imponere, noe man fikk en påminnelse om under Sin City-demoen blant annet. Det er alltid like hyggelig å slå av en prat med Roger fra Soundwave, Flageborg og ikke minst kaffen til RoKo (takk igjen!).

Renaissance Audio hadde virkelig funnet ut av hvordan en skal plassere høyttalere (Von Schweikert Unifield 3 med to toppmoduler) på en messe, og kunne følgelig vise til et lydbilde så imponerende stort at jeg nærmest aldri har hørt maken. Gwandarion begynte nesten å grine. De hadde i tillegg fått til en subintegrasjon som var veldig god.

ML Ethos låt i kjent Martin Logan-stil veldig stort og luftig, men bassen var desverre helt på jordet. Importør sa de ikke var innspilt enda, samt at plasseringen midt i rommet ikke akkurat hjalp til med bassgjengivelsen. Ethos må nok lyttes til andre plasser for å få et inntrykk av hvordan bassen faktisk låter. Jeg vet med sikkerhet at ML kan gjengi bass bedre enn dette.

Når det gjelder messen i seg selv og hvordan det er å finne fram etc, er jeg enig i at det kan være litt vanskelig. For min del er en slik messe like morsom i forhold til å møte mange kjente og slå av en prat. En veldig fin sosial happening for folk med samme interesse for lyd og moro med andre ord.

Takk til Scrooge og Gwandarion for hyggelig følge!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Til dere som mener de spiller "pissemusikk" på messer; spurte dere om å få høre deres egne låter på disse anleggene? Hvis ikke, er det vel ikke forhandlerens "feil"? Husk; en manns søppel er en annen manns gull, og det kan således faktisk være mange som hører på den typen musikk du selv synes er crap.... ;-)
    Godt sakt av en klok mann. Jeg fikk spilt egen CD på alle oppsettene jeg ønsket å høre på. Det skal sies at mange er meget skeptiske til det

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Var selv en tur i Horten i går, og er veldig enig med FredrikC. Mye dårlig lyd, Hifi klubben er nevnt. Var en stor nedtur av høytalere jeg har hatt god tro på. Men det var kunn veldig mye diskant.

På den positive siden var Usher, Midgard og Martin Logan. Alle disse låt meget homogent, og jeg ble imponert over dem alle.

Jeg fikk ikke med meg alle anleggene på det andre hotellet, så godt mulig det var noen der som låt bra.

Hvilke Usher hørte du?
    Jeg syntes også Usher spilte fint, men hørte bare mini dancer serien og jeg syntes de slet litt med å sparke fra i bunn. Men de spilte jo i et av messens største rom så det var kanskje ikke så rart? Så ihvertfall at det var mye bevegelse i elementene så enten ble de kjørt hardt og greide ikke helt å fylle rommet eller så slet forsterkeren med å holde kontrollen.

Midgard og ML var bra

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ta med egen referanse cd og få høre på

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    +1!

Ikke akkurat mye musikk som setter høyttalerne på prøve, i alle fall ikke i den nedre regionen.. De ZenSati høyttalerne til 220 000 kr fikk jeg bare hørt med noe melankolsk klimpring som nesten gjorde meg deprimert..

Med så store høyttalere, mega monoblokker og store grøftekabler som signalkabler burde da anlegget kunne kjøres litt hardere..hehe
    Her vil jeg tro du sikter til Eben-høyttalerne. ZenSati er kabler, de kostet nok også 220k. Jeg tror faktisk høyttalerne koster litt mindre.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    For å svare på mitt eget spørsmål. Gamma låt langt fra så bra som de kan låte, og ikke i nærheten av hvordan de låter i eget oppsett. Likevel var det en del som synes det låt ganske bra.
    Helt klart ikke noe idiell demo av Gamma, å spille på tvers av et laaangt rom, og ganske nærme bakvegg i tillegg (litt slik jeg lytter i mitt eget rom dessverre :-? ), men åpenheten og sømløsheten i oppover i registeret var fortsatt påtagende. Overgår alt av tradisjonelle passive høyttalere til nogenlunde samme pris i mine ører ihvertfal.

@Anfield & Bef
    Når det gjelder musikkvalg har dere selvfølgelig rett, men jeg er litt redd for å tråkke noen som kanskje liker musikken som spilles på tærne. Syntes det er hyggelig når de som holder demo spør om hva vi vil høre jeg. Da kommer det stort sett masse god musikk på.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    @Anfield & Bef
    Syntes det er hyggelig når de som holder demo spør om hva vi vil høre jeg. Da kommer det stort sett masse god musikk på.
    Problemet med det er jo at du ikke kjenner denne musikken godt nok til å kunne vite hvordan anlegget framstår, man må ha en referanse.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk anledning til å bruke dagen idag på messen, og er positivt overasket over antall utstillere. Gøy at det har tatt seg opp litt etter noen labre år. Mye hyggelig innstilling på diverse rom, og de fleste utstillerene var veldig positive og svarte på alle spørsmål. Har heller aldri sett DaCapo Jørgen så blid
    Mange har gitt pepper til de nye Montana Liberty, men selv ble jeg imponert over rommet de klarte å skape vinkjelleren. Hadde de bydd på en god rødvin også hadde jeg bestilt dem på flekken.
    Forsman hadde jeg store forventninger til etter at demoen i fredrikstad ble avlyst, men disse skuffet både lydmessig og estetisk. Ble spilt et spor med bare kontrabasser, men det var for meg umulig å høre. Kunne like gjerne vært bassgitarer de spilte på. AudioNote rommet var også full miss. Dette er faktisk første gang jeg har hørt AN spille håpløst rotete og udynamisk.
    SoundWave/Kringlyd er alltid like serviceminded og stilte med messas morsomste rom. Kristian som demonsterte ML på rommet til AudioCompaniet er en hyggelig fyr som holdt en flott demo på Summit X og Ethos.
    Fredrik hos Neby er alltid like blid og spilte fletta av oss på sitt rom med JBL K2 på Mark Levinson.

Takker for mange hyggelige samtaler med alle kjentfolk. Ingen steder er som Horten når det gjelder å sosialisere.
    Tok endel bilder og legger dem ut så fort jeg får tid

Snickers var forøvrig i storform etter å ha fått velfortjent mye skryt for sine nybygde kreasjoner
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Flott og sette seg ned med et lite glass og se alle de fine bildene
    som BEF og DEVILEJ serverer ifra den ene messa etter den andre. Spesielt for oss som har lang vei til slike begivenheter selv.
    Dere må være hifi-norges Gutta på Skauen, er sikker på at det blir skrivd
    bøker om dere om 50 år
    He he. Takk for positiv hilsen.
    Foretrekker dog gutta på tur fremfor gutta på skauen da gutta på tur har med Brimi for å fikse maten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers var forøvrig i storform etter å ha fått velfortjent mye skryt for sine nybygde kreasjone
    Hva er det den gutten ikke kan ?
    Blitt hekta på hårpreparater ?.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare skylde meg selv, men jeg fant søren ikke frem til mange av rommene.. Fikk ikke med meg snickers eller neby.. blant mange..

Men oppi alle high.-end systemene var det faktisk noe som overrasket meg veldig var Tang Band elementene til dynabel. Iallefall i forhold til pris..

Glemte cd-mappen min hjemme idag så fikk ikke testet utstyr så godt som jeg ønsket. ¨

Alt i alt en flott messe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe.. Fikk høre på noe med litt mer trøkk i på noen av standene, så gikk greit da =) Men jeg må si jeg gikk og tenkte: Hmm, må man like denne type musikk for å kunne "få noe ut av" høyttalere litt opp prisklassene..

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •