Hifi-messa i Horten 18.-19. september - Bilder fra messen post.26 & 37 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 167
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Såpass ja...:-? 8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bildene, BEF!

Tok du noen bilder av Gamma slik de var satt opp?

Jeg er spent på hvordan de låter i rommet der borte...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=BEF]Her kommer noen bilder fra messen, har flere bilder som kommer når jeg får redigert ferdig.

Ikke mye lampettledninger fra Biltema her nei :-D
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der fra 1200 til 1700 i dag og ser fra bildene at det tydeligvis flere rom jeg har gått glipp av... Har vært der 3 år på rad og dette er noe jeg irriterer meg over hvert år. Det er utrolig rotete lagt opp. De burde hatt et hotell der hvert rom var et lytterom. Ihverfall innenfor en viss grad. Ikke slik det er i dag der du må lete deg grønn etter å finne alle rommene....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok ikke du er alene om å gå glipp av et og annet rom der ute, sjefern.

Skal se om jeg ikke klarer å få med meg de fleste i morgen selv.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært mye frem og tilbake for meg i helgen, men det ser ut til at jeg kansje får mulighet til å ta en tur ned i morgen. Satser isåfall på 1030 fergen som dere andre gutta planlegger å ta.

Flotte bilder BEF
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle å finne det lille rommet til Abrahamsen, der de spiller med den integrerte på 2x70 watt og lånte stativhøyttalere fra Dynabel.

Makan til flott trykk og dynamikk har ikke jeg hørt fra så små høyttalere før, trodde nesten han hadde en liten sub under duken på bordet..hehe

Var den oppgraderte versjonen av forsterkeren som koster ca 12 000 sa han, med A-DAC'en deres fra en minipc.

Ble mere imponert av det anlegget enn jeg ble av JBL'ene med 15" til 250 000 med Mark & Levinson forsterkere faktisk

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Takk for bildene, BEF!

Tok du noen bilder av Gamma slik de var satt opp?

Jeg er spent på hvordan de låter i rommet der borte...
    Jeg tok dessverre ikke bilde av Gamma'ene. De sto på tvers av rommet ved inngangen, sammen med TENSOR Center.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Anbefaler alle å finne det lille rommet til Abrahamsen, der de spiller med den integrerte på 2x70 watt og lånte stativhøyttalere fra Dynabel.

Makan til flott trykk og dynamikk har ikke jeg hørt fra så små høyttalere før, trodde nesten han hadde en liten sub under duken på bordet..hehe

Var den oppgraderte versjonen av forsterkeren som koster ca 12 000 sa han, med A-DAC'en deres fra en minipc.

Ble mere imponert av det anlegget enn jeg ble av JBL'ene med 15" til 250 000 med Mark & Levinson forsterkere faktisk
    Hvilke Dynabel stativ høyttalere spilte de på? Bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hvilke Dynabel stativ høyttalere spilte de på? Bilder?
    De ligner veldig på disse i alle fall

Selvbygg til 9 300 kr ifølge nettsiden..
    Tok ingen bilder selv dessverre :/

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de jeg har, skal teste de med Abrahamsen om ikke så lenge, spennende...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt på de nye Dynabel Impulse 2.0?

Og det er vel fortsett ikke noe V5 fra Abrahamsen å se/høre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der i "hele" går - og nå er det et par år siden sist jeg var på en Hi-Fi messe.
    Og igjen - slike messer gir meg egentlig ikke mye så mye. Greit nok at man får et lite overblikk og inntrykk, men lyttemessig så.....
    I tillegg så er det jo en god del interessante aktører som ikke stiller, og mange av de som er representert, presenterer et veldig smalt utvalg av sortimentet sitt.
    Jeg deler også andres mening om at hotellet er forferdelig rotete. Tror jeg fikk med meg "alt", men det er jo et virvar av ganger, trapper og korridorer, så det er lett å glippe på noen rom. Vel - det er nå min mening.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

srm

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Mye flott å se i år også, BEF!

Hva er disse andre høyttalerene, som ser ganske lik ut som SRM, bare mindre?

Ellers håper jeg det fortløpende kommer mer bilder her. Det hadde også vært fint om BEF eller andre som fikk hørt SRM kom med noen ord om lyden

snickers snakka på å lage en lillebror til srm, til omtrent 35k, sikkert disse det da

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Horten 2010, min første gang

Var en tur på Hortenmessa i går. Hadde for dårlig tid så jeg fikk ikke lyttet så lenge som jeg øsnket på alle oppsettene (tiden flyyyr på en slik messe)

Jeg har ikke vært på noen hi-fi messer av såpass størrelse så for meg ble det en ny erfaring. Totalinntrykket ble veldig blandet.

Det positive:
    - mange utstillere? Virket slik for min del, hadde ikke forventet allverdens.
    - Bra med folk? Syntes det var en behagelig mengde, nok til at det aldri ble pinlig tomt noe sted, og få nok til at det gikk greit å komme seg til sweetspot etterhvert.
    - Mange hyggelige forhandlere og entusiaster.
    - Enkelte velspillende anlegg (Noe var skammelig dårlig og til prisen helt katastrofe)

Det negative:
    - Rotete messe, med mye gåing i ganger, masse små lite innbydende rom.
    - En del selgere/forhandlere som bør ta et kurs i kundeservice (et godt sted å starte var Roger hos soundwave de hadde den totalt sett beste standen samt Wilson Audio standen som var den mest profesjonelle og hyggelige)
    - En god del selgere som belærer om ting de ikke har teknisk innsikt i overhode. Det blir pinlig stemning av slikt.
    - En del ting som låt forferdelig og en del ting som ble demonstrert på musikk som hørtes ut som ventemusikk i en heis eller en intro på en 80-talls dokusåpe.

Noen få av mine inntrykk:

Syntes som flere her at Midgard SRM var et av messens gledeligste bekjentskap. Her har snickers iløp av kort tid laget en høyttaler som spiller veldig dynamisk, engasjerende, nøytralt, detaljert osv. Og et ganske stort sweetspot...
    En av få høyttalere jeg syntes låt rimelig bra i setene rett til venstre og høyre for sweetspot. Så mulig han har fått til noe lurt med waveguiden...
    Morro å se en utstiller som tør å stille med dritbillig kabler. Er jo en del som ikke tar deg seriøst med mindre kablene er tykkere enn grøftekabler og trukket i blå silke..

Snickers var i mitt tilfelle litt ekstra heldig med plasseringen fordi han spilte ved siden av Hi-fi klubben som i mine ører låt i det store og det hele elendig med sin kombo av B&W 803 og NAD M-elektronikk. Å få et oppsett til å spille både uengasjerende og slitsomt på en gang er jo en prestasjon, men dette gjorde altså det. Mulig de hadde vært uheldig med rommet, men selgeren selv var tydelig svært stolt av hvordan dette spilte. (Han hadde ikke vært rundt å hørt enda... kanskje like greit for selvtilitten? ) Det låt ok på rolig musikk med mest mellomtone. Ellers ikke.
    Å da gå inn å høre ADAM og SRM ble et vanvittig løft.

Jeg har også lite erfaring med elektrostater så det var morsomt med en skikkelig demo av ML. Kan godt skjønne at mange er fascinert av disse, det ble jeg til en viss grad selv. Summit spilte svært gjennomsiktig og luftig og ikke minst SVÆRT! Jeg syntes lydbildet var til tider direkte urealistisk i størrelse og plassering. Instrumenter som fløyt oppunder taket osv. Skikkelig kult på noen innspillinger, merkelig på andre.

JBL K2 S9900 var også noe jeg gledet meg mye til, men de hadde prestert i å sette dem i et bitte lite rom hvor vi satt lenger unna en bredden melllom høyttalerne. Dette tatt i betraktning disket de opp et egentlig vanvittig stereobilde, og dynamikken i mellomtonen var som jeg bare har hørt den på konsert. Men totalt sett ødela rommet halve morroa. Disse fortjener helt andre omgivelser. Vil gjette på minimum 50 kvm med en lytte avstand på ihvertfall 4.5m eller mer. De kaster lyden utover og for at dette skal bli helhetlig trengs det plass.

Jeg syntes SWANS 2.6 rommet var det hyggeligste rommet. Her var personalet opptatt av hva vi ønnsket å høre på, kom ikke bastante utsagn om egne eller andres produkter og leverte god lyd. Skjønner godt at en del her på forumet koser seg med MC og Swans. Det låt behagelig, men ikke kjedelig, bra dynamikk i mellomtone og diskant. Bassen var ryddig og fungerte. Mellombassen manglet en del punch, det kom til syne på ting som Infected Mushroom/ Yello. Det kan ha vært måten det var tunet, eller at bestykningen var litt overfokusert i mellomtone/diskant og bass siden de spilte med 4 subber + subb i høyttalere. Men totalt sett stor stor og god lyd. Det låt faktisk ok over et stort område og hadde i så måte vært fint til hjemmekino.

Totalt sett blir man ikke veldig mye klokere. Jeg vet at lyd er vanskelig å få til på en messe og dømmer derfor ikke noen komponenter/fornhandlere nedenom og hjem. Men det er klart at all PR er ikke god PR for min del ihvertfall :-P

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i huleste var det jeg så innimellom alle bildene der?? Et mcintosh minianlegg (!?!?!?!) til 55000kr?? Det er det rareste jeg har sett
    --
    Thorbjørn

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk brannalarmen i år?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hva i huleste var det jeg så innimellom alle bildene der?? Et mcintosh minianlegg (!?!?!?!) til 55000kr?? Det er det rareste jeg har sett
    Det var fatisk rørforsterker inne i det minianlegget. Jeg var der når han satte det på en gang og det låt selvsagt pent og fint, men jeg fikk ikke noe Mcintosh "følelse" av det. Skal kanskje litt til med så små høytalere. Det sto faktisk en sub ved siden av dette anlegget, men den var ikke på av en eller annen grunn. "Bare til pynt" sa selgeren.... Hadde denne vært på tror jeg kanskje det hadde blitt litt mere lyd av det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Det var fatisk rørforsterker inne i det minianlegget. Jeg var der når han satte det på en gang og det låt selvsagt pent og fint, men jeg fikk ikke noe Mcintosh "følelse" av det. Skal kanskje litt til med så små høytalere. Det sto faktisk en sub ved siden av dette anlegget, men den var ikke på av en eller annen grunn. "Bare til pynt" sa selgeren.... Hadde denne vært på tror jeg kanskje det hadde blitt litt mere lyd av det
    Vell.. Nå var ikke Minianlegget til Mcintosh satt opp for å høre på. Ble kun spillt inneimellom men uten at det ble satt opp på en lydmessig positiv måte. Subwooferen ble prøvd. Men tok desverre sikringen hver gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC

JBL K2 S9900 var også noe jeg gledet meg mye til, men de hadde prestert i å sette dem i et bitte lite rom hvor vi satt lenger unna en bredden melllom høyttalerne. Dette tatt i betraktning disket de opp et egentlig vanvittig stereobilde, og dynamikken i mellomtonen var som jeg bare har hørt den på konsert. Men totalt sett ødela rommet halve morroa. Disse fortjener helt andre omgivelser. Vil gjette på minimum 50 kvm med en lytte avstand på ihvertfall 4.5m eller mer. De kaster lyden utover og for at dette skal bli helhetlig trengs det plass.
    De bør ha rundt 40kvm. Mindre dersom rommet er godt dempet. De er fryktelig kresne, men vel verdt bryet.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •