Avstemning: Bruker du spotify og betaler du for premium?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 94
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstemning: Bruker du spotify og betaler du for premium?

Bruker du spotify og betaler du for premium?

Jeg er overbevist om at Spotify er framtiden for musikken, hva mener du? kryss av på avstemningen og sleng inn synspunkt eller kommentarer her i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og nei.

Hører for det meste på elektronika, og svært lite av det jeg hører på er å finne der.
    I tillegg liker jeg min musikk i .flac.

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler for premium. Bruker spotify mye når jeg hører på musikk. Å de usle kronene man betaler for premium er det absolut verdt

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom avstemningen
    var ikke klar over at tråden ble postet før avstemningen.

Selv betaler jeg for premium, verdt hver en krone

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betaler for spotify da jeg skaffet meg et hrt-dac, funker kanonbra

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre lydkvalitet, støtte for Squeezebox og slippe en irriterende svenske.. Premium er verdt hver krone! Har kjøpt svært få CDer etter Spotify kom til Squeezebox så hovedanlegget også kan nyte godt av dette geniale programmet!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har betalt for Spotify siden det kom til Norge...

Men nei, jeg tror ikke det er fremtiden for musikk, å jeg kommer ikke til å betale for det særlig lengre...

Hele konseptet vi så frivillig tar til oss med å ikke eie nåla i veggen for det vi betaler for går meg på nervene...
    Jeg vil EIE jeg vil ikke leie...

Har kjøpt Gold Lisens for MediaMonkey, og driver nå å organiserer den gamle musikken min, for så å begynne å kjøpe en cd eller 3 i mnd i stede for å betale for Premium...

Spotify er flott og fungerer smertefritt, men artister(les plateselskaper) hopper av tapsvogna en etter en, sålenge spotify har gratisversjon gående kommer det aldri til å lønne seg for artister...

Men jeg hopper nå av å skal ha en periode hvor jeg kjøper fysisk og får musikken inn som FLAC, så kanskje jeg hopper på Spotify igjen senere...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify har fullstendig erstattet iPod (altså det å overføre mp3-filer til iPod) hos meg ihvertfall.
    Bruker også Spotify på Squeezeboxen nokså flittig.
    Så ja, jeg bruker og betaler for Spotify og er meget fornøyd.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har betalt for premium siden det ble tilgjengelig. spotify eller tilsvarende konsept er fremtiden.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte det en måneds tid, men fant lite av musikken jeg hører på, så det er en stund siden sist.

btw. støtter spotify flac nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify støtter ikke WMA engang, så det støtter neppe FLAC. Dessuten så forbauser det meg litt at et forum med lydentusiaster, og folk som betaler i dyre dommer for et bra anlegg, og de som ikke legger fullt så mye penger i det, er fornøyd med MP3 filer overført i veldig fvarierende kvalitet via Spotify. Må si at det er ganske hørbar forskjell på MP3 og WMA formatet. Har selv spotify, men fant vell ut etterhvert at pappa hadde en del plater jeg kunne høre på istedenfor CD er ganske mye bedre lyd, skjønt Spotify via DAC MAGIC til anlegget gir ganske god lyd det og GJør litt av begge, men har premium Anyways, tror jeg skal gå over til WIMP istedenfor spotify, virker som et mye mer solid produkt, har visst bedre lyd og plateselskapene trekker ikke artistene sine ut derfra

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Spotify støtter ikke WMA engang, så det støtter neppe FLAC. Dessuten så forbauser det meg litt at et forum med lydentusiaster, og folk som betaler i dyre dommer for et bra anlegg, og de som ikke legger fullt så mye penger i det, er fornøyd med MP3 filer overført i veldig fvarierende kvalitet via Spotify. Må si at det er ganske hørbar forskjell på MP3 og WMA formatet. Har selv spotify, men fant vell ut etterhvert at pappa hadde en del plater jeg kunne høre på istedenfor CD er ganske mye bedre lyd, skjønt Spotify via DAC MAGIC til anlegget gir ganske god lyd det og GJør litt av begge, men har premium Anyways, tror jeg skal gå over til WIMP istedenfor spotify, virker som et mye mer solid produkt, har visst bedre lyd og plateselskapene trekker ikke artistene sine ut derfra
    Spotify bruker ikke MP3 men vorbis, et format som lyder bedre enn mp3 ved samme bitrate.

Om du har premium så kan du huke av for "high bitrate" i menyen, du streamer da med 320 kbit/s, dette gir veldig god lyd.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke god nok lyd. For at dette skal bli suksess / framtid må musikken kunne streames tapsløst, samtidig som den blir lagret på computeren til odel og eie. Gratisversjon. For noe piss... Skjønner godt at selskapene trekker seg ut...

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Spotify premium, bruker det mest for å lete etter høre på ny musikk som jeg så kjøper på CD.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Spotify i lange tider. Nå har jeg brukt Premium i snart 3 uker, og trekker meg ikke tilbake Rett å slett genialt!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig har kuttet ut Spotify, etter at jeg oppdaget gledene ved å høre på CD igjen!
    Kjøper det jeg vil høre på originale CDer heretter!

Men ok, jeg har fremdeles Spotify til fest og spetakkel!

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synest spotify er genialt eg.. kan ikkje erstatte cd-er, men funker helt utmerket til sitt bruk!!! når man bare sitter på dataen og trykker, da er det liksom ikkje så nøye med kvaliteten, så da funker det helt perfekt for min del... men når man skal virkelig høre på musikk, da er det greit med en skikkelig cd :-D

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler selv for spotify premium og er veldig fornøyd med det og selv bruker det gjennom Hegel HD10 dac. Dette programmet er så uttrolig genialt og så lett å bruke så jeg kommer ikke til å gi meg med å bruke det, så 99 kr mnd er ingenting for hva man får igjen.

Det er også ett veldig stort pluss at man slepper å måtta drasse med masse cd-er på fester og så miste dem.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg betaler selv for spotify premium og er veldig fornøyd med det og selv bruker det gjennom Hegel HD10 dac. Dette programmet er så uttrolig genialt og så lett å bruke så jeg kommer ikke til å gi meg med å bruke det, så 99 kr mnd er ingenting for hva man får igjen.

Det er også ett veldig stort pluss at man slepper å måtta drasse med masse cd-er på fester og så miste dem.

Var på et nachspiel der det ble spilt fra Spotify, på en bærbarpc med de innebygde høyttalerne. Dro raskt der i fra

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt premium siden juletider nå. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd.

Bruker Spotify hver eneste dag, både online og offline, på bærbar/stasjonær og mobiltelefonen. Og enklere får du det ikke. Ingen overføring av filer her og der, lete etter cder osv. Alt tilgjengelig kun få tastetrykk unna.

Nach med bærbar pc som stereo funker dålig både med Spotify og CD. Koblet til stereoen fungerer det utmerket og alle kan finne sin egen favorittmusikk/spillelister.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •