Avstemning: Bruker du spotify og betaler du for premium? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg spiller mye musikk i bilen, i dag fyller jeg et SD kort som jeg stapper i bilstereoen.

Kan man løse dette med Spotify?

Ellers er jeg enig i at Spotify Premium nok ville fylt mitt musikk behov til stor del. Men er vel gammeldags og liker å kjøpe i stedet for å leie. Selv om cdene blir rippet og lagt in en pappeske på loftet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Premium her!

Kunne ikke klart meg uten.
    Bruker det mest på Iphone, så slipper jeg latterlige Itunes og Ipodfunksjonen.
    Etter OS 4.0 kom med multitask, ble det enda mer moro.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker Premium

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg spiller mye musikk i bilen, i dag fyller jeg et SD kort som jeg stapper i bilstereoen.

Ellers er jeg enig i at Spotify Premium nok ville fylt mitt musikk behov til stor del. Men er vel gammeldags og liker å kjøpe i stedet for å leie. Selv om cdene blir rippet og lagt in en pappeske på loftet.
    Bruker Spotify premium via Iphone og Bluetooth i bilen, glimrende løsning!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Bruker Spotify premium via Iphone og Bluetooth i bilen, glimrende løsning!
    Hørtes jo greit ut. :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify Premium her i gården også!8)

Driver å oppgraderer litt lyd i bilen, så får kjøpe meg en iphone / bluetooth løsning der! rett og slett genialt! (takk for tipset )

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sverger til CD pga lydkvaliteten.... Er ikke det for dårlig i forhold til SACD?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har tenkt litt på dette, her er hva jeg har tenkt å gjøre:

Kjøpe en ipod touch med bildock, og integrere dette i bilen, bruke aux inngang på eksisterende spiller, installere spotify på denne.

Hver gang jeg parkerer utenfor huset og kommer innenfor wlan sonen min så klikker jeg av for å synkronisere offline, når jeg da kommer neste dag er alt klart for en spennende biltur til jobb :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    De som synes spotify premium har dårlig lyd er nok de samme som tviholder på at høyttalerkabler er den viktigste komponenten i anlegget,.
    Tss.. hvem trenger vel høyttalerkabler?

Jeg vedder på at du så denne komme

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen interessante artikler om Spotify og om slike løsninger for musikkstreaming i siste Aftenposten Innsikt. Anbefalt lesning

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gratisutgaven, men brukes fint lite. I henhold til antall nyanskaffelser er det langt rimeligere, og bedre, for meg å kjøpe musikk. Spotify er faktisk dyrt sammenlignet med kjøp for meg. 1200 kr året blir en god del CD-er eller kjøp fra nett det.

Har dog ikke et intenst behov for å anskaffe alle tenkelige siste "hits" fra Katy Perry m.fl.

Edit:
    Kansjke for å ordlegge meg bedre. I Spotifylistene mine er det ikke mye utover det jeg alt har av musikk og det som rett og slett blir tilfelle er at man betaler måned, etter måned for å leie den samme musikken. Helt klart at dersom man har et stort behov for all ny musikk hele tiden og ikke vektlegger det å eie musikken så er Spotify greit det. Lydkvaliteten på Spotify har jeg ikke noe å utsette på utenom på reklamene hvor de gjerne kunne senket volumet et lite hakk. Dårlig innspillt + høyt volum like etter en rolig akkustisk låt er ikke råbra.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eie er best......

Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Har Spotify premium, bruker det mest for å lete etter høre på ny musikk som jeg så kjøper på CD.
    Helt enig.......greit nok for å finne ting..men er ikke min greie ihvertfall
    Noe av sjarmen er jo å putte inn en cd i spilleren...det er noe både fysisk/psykisk med det å forsatt bruke cd..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Tss.. hvem trenger vel høyttalerkabler?
    Hehe, ja høyttalerkabler er dessverre et nødvendig onde enda. For øyeblikket er høyttalerkablene de eneste analoge kablene jeg har i anlegget mitt. Forhåpentligvis blir man vel kvitt de til slutt også.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Noe av sjarmen er jo å putte inn en cd i spilleren...det er noe både fysisk/psykisk med det å forsatt bruke cd..
    Omtrent det samme sa folk som tviholdt på vinyl som et argument mot cdspilleren når den kom. "Noe av sjarmen er jo å ta på vinylen, legge den på platespilleren. Putte en CD i spilleren også bare blir den borte liksom. Pføy!"
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Omtrent det samme sa folk som tviholdt på vinyl som et argument mot cdspilleren når den kom.
    Og det finnes folk som vil hevde at det gir en helt annen følelse å ha musikken på sin egen harddisk, enn å streame fra nett.

Jeg leste forøvrig nettopp at en eller annen bransjeguru har sagt at "CD er det nye vinyl". Og det bare noen måneder etter at det ble spådd at musikkassetter skulle bli den nye trenden i "audiofile" kretser, etter at vinyl-hypen var brent ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker premium. Brukes mest til å finne nye spennende ting jeg kan kjøpe på vinyl, joda, Hybris jeg vet du synes det er håpløst avlegs, men jeg trives med det. Og når selskapet trekker artisten fra spotify - og det har skjedd mer enn en gang med plater i mine spillelister - så kan jeg fremdeles trekke fram vinylen.

Spotify er lettvint og greit, men når jeg virkelig skal kose meg med musikk blir det vinyl. For meg vil programmet aldri erstatte fysiske medier da det aldri vil finnes noen garanti for at de har plata tilgjengelig når man vil høre den.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir aldri fremtiden for musikk,meen jeg bruker det da så lenge båten bærer,selv om lyden bare er sånn lagom.Holder sikkert i massevis for de som har vokst opp med mp3,men jeg setter noe høyere krav for direkte lytting.Fint som radio,og så er lillebror svært fornøyd med at Torbjørn Egner og Anne Cath`s lydbøker også ligger der.Dessverre så er det nesten ingen av mine personlige favorittartister å finne innpå der,så dette er et tilskudd,og absolutt ingen erstatning for noe som helst for oss som er litt opptatt av bredde og lydkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-he. Har du ikke kassettspiller i bilen da? ;-)
    Mvh Rune

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har premium, best anvendte 99 kr/mnd noensinne for min del. På flyet, i bilen, på anleggene hjemme, samt på jobb. Har i tillegg oppdaget utrolig mye ny musikk på Spotify og har blitt mindre sjangerspesifikk.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Helt enig.......greit nok for å finne ting..men er ikke min greie ihvertfall
    Virker som at det for noen er et slags rituale i det å lytte til musikk..

Jeg for mindel liker å ha alt oppe å gå i løpet av to sekunder, det dreier seg jo om musikken?

En annen ting er jo at det er så totalt bortkastet å ha den samme plata i tusener av hjem når det egentlig er nok å ha den på en eneste server i verden og alle streamer derfra.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •