Avstemning: Bruker du spotify og betaler du for premium? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 94
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har brukt det litt til å finne musikk, men kvaliteten er for dårlig for å brukes som kilde. Foretrekker nå fortsatt cdne mine. Likevel kjekt å høre gjennom ting før jeg bestiller det i fysisk format fra Amazone.co.uk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg brukar Spotify og har betalt for premium i periodar.
    Det er knallbra og eit betre alternativ enn mp3 på telefonen, og det er heilt kurant som bakgrunnsmusikk på fest.
    Eg er likevel ein CD-freak og vil ha den beste musikken lossless og i hylla 8)

Eg er imidlertid også veldig skeptisk til gratismodellen. Når bransjen ikkje tener noko på tenesta vil dei trekke seg ut, slik norske selskap har sagt dei vil gjera frå årsskiftet. Det er allereie eit problem med all musikken som ein ikkje finn der. (Metallica, Beatles, nyare norske utgivelser som t.d. Karpe Diems siste)

Spotify har elles eit bra program med ok grensesnitt, og konseptet med å ha venene sine der er ein fin måte å oppdage ny musikk på.

Er litt spent på korleis Google Music blir, men eg er redd vi ikkje får Google Music i Noreg på svært lenge enda.

Det blir uansett uaktuelt å ha både eit Spotify-abb, eit Wimp-abb, eit Google Music-abb og gud forby; eit iTunes-abonnement, for å kunne streame all musikken. Vi må koma dit at ein teneste kan levere alt av musikk (inkludert Beatles, Metallica og Jens Book Jensen) for at ein streamingteneste skal kunne erstatte ei privat samling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Eg brukar Spotify og har betalt for premium i periodar.
    Det er knallbra og eit betre alternativ enn mp3 på telefonen, og det er heilt kurant som bakgrunnsmusikk på fest.
    Eg er likevel ein CD-freak og vil ha den beste musikken lossless og i hylla 8)

Eg er imidlertid også veldig skeptisk til gratismodellen. Når bransjen ikkje tener noko på tenesta vil dei trekke seg ut, slik norske selskap har sagt dei vil gjera frå årsskiftet. Det er allereie eit problem med all musikken som ein ikkje finn der. (Metallica, Beatles, nyare norske utgivelser som t.d. Karpe Diems siste)

Spotify har elles eit bra program med ok grensesnitt, og konseptet med å ha venene sine der er ein fin måte å oppdage ny musikk på.

Er litt spent på korleis Google Music blir, men eg er redd vi ikkje får Google Music i Noreg på svært lenge enda.

Det blir uansett uaktuelt å ha både eit Spotify-abb, eit Wimp-abb, eit Google Music-abb og gud forby; eit iTunes-abonnement, for å kunne streame all musikken. Vi må koma dit at ein teneste kan levere alt av musikk (inkludert Beatles, Metallica og Jens Book Jensen) for at ein streamingteneste skal kunne erstatte ei privat samling.

Jeg er også spent på Google Music. Det kan hende at det blir veldig bra. For meg så funker Spotify veldig bra. Spesiellt etter at de fikk støtte for lokalt bibliotek i tillegg til integrasjon av Facebook. Jeg har en harddisk med nesten 700GB musikk som jeg har samlet på meg opigjennom åra. Når jeg linker denne til hvilken som helst player så tar det jo nesten et døgn å indeksere. Spotify brukte jo bare 20 minutter. Alle søk er lynkjappe. Meget behagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker spotify på tlf og har premium,genialt i ferien .
    Kommer aldri til og erstatte CD spilleren!

O

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner lite av den musikken jeg liker på Spotify. Derfor gidder jeg ikke å betale lenger.

Dersom de hadde større musikkutvalg, ville jeg gladelig betalt for Premium. Men dette er jo en ond sirkel: Musikkutvalget minker fordi så få betaler.

Spotify Premium har helt grei lydkvalitet til hverdagsbruk. Mer enn godt nok til de gamle single-minnene og album jeg ikke gidder å betale full pris for, som jeg vanligvis bruker det til.

Til klassisk musikk vil jeg imidlertid ha CD-kvalitet eller bedre. Har ikke hatt CD-spiller på mange år, men kjøper av og til en CD og ripper den, når musikken ikke kan kjøpes som høykvalitetsfiler.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Premium, men aldri vurdert den som en erstattning for CD og personlig musikksamling. Det er mer en erstattning for radio. Brukes når jeg sitter på kontoret på jobben og til en viss grad som generell bakgrunnsmusikk hjemme, og da er Spotify Premium et godt reklamefritt alternativ til radio.

I tillegg er det alltid gøy å spore opp nye og gamle album for å se om det er noe som er verd å supplere inn i CD-samlingen.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker best å lytte til cd eller vinyl. Er sikkert gammeldags, men lytter til musikk via nettet kun i ørsmå doser for å finne ut om jeg skal kjøpe platen.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker spotify, jeg har premium. Er kjempefornøyd. Med høy bitrate er kvaliteten tolererbar, og mulighetene til å dele spillelister har hvertfall gjort at jeg har oppdaget mye ny musikk.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker gratis Spotify til å høre på ny musikk - liker jeg albumet så kjøper jeg det på cd.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som ikke finner musikk dere liker på spotify :P Jeg må si jeg har inntrykk av at dere har ganske smal/snever musikksmak :P

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er bare på AVforum at man finner en så stor prosentandel av Spotify-brukere som faktisk betaler...

her betaler 60% av de som bruker spotify.
    andre steder er det max 30%...

Tro om Spotify selv har lagt ut noen statistikk på dette.....

__________________________________________________ __________________________

Her er noen invitasjoner for dere som ikke har prøvd Spotify enda...
    Jeg har ingen å gi til lengre... :neutral:

https://www.spotify....t-spotify/free/

aMUUKsxRd8Cw5raX
    cG7n32yJxRRZyCdU
    b4pXHHTpqadFJ7AP
    c65SaXDAUrZXR3F9
    dxYdGUBsMPeeRRDW
    d93RGFxuLan8Ek2F
    etKeR5tadG2sHWKP
    eEsdwHwYm3bPJwCq
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til nå, man legger gjerne lokale filer inn i programmet :P Så dersom man liker the beatles og metallica godt så er det jo bare legge det til i spillelisten? :P Integreringen skjer sømløst!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    En ting til nå, man legger gjerne lokale filer inn i programmet :P Så dersom man liker the beatles og metallica godt så er det jo bare legge det til i spillelisten? :P Integreringen skjer sømløst!
    Sålenge det IKKE er musikk du har kjøpt lovlig fra iTunes, eller filer du selv har rippet til FLAC eller noe som helst annet format en mp3...
    Ikke spesielt sømløst eller brukervennlig...

Vet ikke hva som har skjedd, men en artist jeg hadde på en spilleliste har forsvunnet (blitt grået ut) og jeg får beskjed om "Track is not available", trolig har artisten trukket alle albumene bortsett fra et fra Spotify en av de siste dagene...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Dere som ikke finner musikk dere liker på spotify :P Jeg må si jeg har inntrykk av at dere har ganske smal/snever musikksmak :P
    Tvert imot. Jeg liker svært mye forskjellig, men synes Spotify mest har det velkjente og opplagte.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt gratisversjonen fast på kontoret i laaange tider. Hjemme blir det bare litt sporadisk før jeg handler.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Bruker gratis Spotify til å høre på ny musikk - liker jeg albumet så kjøper jeg det på cd.
    +1

Ny og gammel musikk og nei, betaler ikke for å høre musikk jeg selv ikke eier.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Premium nesten daglig. Musikk og spillelister på Mac og mobil (siste i offlinemode for bruk i bl.a. i bil / reiser). Kan også sitte mange timer foran anlegget i kjelleren og nyte musikk med bare "streamingkvalitet". Greit nok det er forskjeller på den og CD, men jeg sitter mindre og mindre for å finlytte. Musikken er i fokus...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har premium, bruker det daglig.
    Funker bra på android fonen med offline spillelister og mye nytt og spennende jeg hører.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en konservativ gjeng? Jeg kvittet meg med samtlige CDer for flere år siden etter å ha kopiert de inn på server, og spotify er jo bare enda bedre konsept.

De som synes spotify premium har dårlig lyd er nok de samme som tviholder på at høyttalerkabler er den viktigste komponenten i anlegget, og aldri hadde turt stille opp på en blindtest med hverken kabler eller spotify.

Selvfølgelig må de ha det gratis en stund for å bygge opp brukermasse. Plateselskapene er idioter som vanlig, og nekter å skjønne at den tradisjonelle distribusjonsveien er D Ø D, selv om folk har kopiert MP3er i 15 år og alle platebutikkene har gått konkurs. Nå har det endelig dukket opp et konsept som folk er villig til å betale for, men nei fysj, her er det best å trekke seg ut. Bedre at spotify dør så kan folk fortsette å kopiere MP3er, da tjener vi mye mer penger. Hvor utrolig treig i nøtta er det mulig å bli?

Hva i huleste er vitsen med å eie musikken hvis vi kan få til et konsept hvor all musikk (ja jeg vet spotify ikke har alt enda) er tilgjengelig til enhver tid uansett avspillingsenhet og geografisk lokasjon? Alt fra highendanlegget i stua til mobilen på den andre siden av jordkloden?

Ja takk, sier hvertfall jeg.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hva i huleste er vitsen med å eie musikken hvis vi kan få til et konsept hvor all musikk (ja jeg vet spotify ikke har alt enda) er tilgjengelig til enhver tid uansett avspillingsenhet og geografisk lokasjon? Alt fra highendanlegget i stua til mobilen på den andre siden av jordkloden?
    Nemlig.

I tillegg er alle DVD`ene mine donert til nærmeste bilbiotek, de ligger fint på NAS.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •