Bitrate og krav til forsterkerkraft - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Men er nokk snakk om meget små forskeller her.
    Spør du meg så er det mest sannsynlig spørsmål om _ingen_ forskjell så lenge du har en dårlig fundert teori og ingenting å underbygge den med.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så er det mest sannsynlig spørsmål om _ingen_ forskjell så lenge du har en dårlig fundert teori og ingenting å underbygge den med.
    Så det er ingen forskjell så lenge du ikke vet om det er forskjell.

Selfølgelig har jeg ingenting og underbygge den med så lenge det såvidt jeg vet ikke finnes mye informasjon rundt på nettet angående tema.
    Det er jo det vi har AVforum for og diskutere og synse med.
    Fakta kommer som regel på bordet om interessen er stor nok.

Men det er klart viss dette er skudd i blinde kan vi jo bare konstatere at jeg har en viss form for fantasi som passer best i ukeblad med kvasifilosofiske teorier om herz opp til 100 000 og hvorfor seriøse høyttaler produsenter lager superdiskanter som går til 60 000 herz uten noen som helst grunn:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Så det er ingen forskjell så lenge du ikke vet om det er forskjell.
    Kanskje er månen en gul ost. Men jeg ser ingen grunn til å anta det fram til noen har en plausibel teori eller kan hente med en bit.
    Selfølgelig har jeg ingenting og underbygge den med så lenge det såvidt jeg vet ikke finnes mye informasjon rundt på nettet angående tema.
    Jeg synes da at linkene som er postet i denne tråden gir tilstrekkelig bakgrunn.
    Men det er klart viss dette er skudd i blinde kan vi jo bare konstatere at jeg har en viss form for fantasi som passer best i ukeblad med kvasifilosofiske teorier om herz opp til 100 000 og hvorfor seriøse høyttaler produsenter lager superdiskanter som går til 60 000 herz uten noen som helst grunn:-D
    Tja. Du er i det minste åpen om at dette er en ide. Det setter deg adskillige trinn over tullingene i kulørt hifi-presse i mine øyne.

-k

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre vel har nevnt så har en typisk cd en dynamikk på 8-10 bit, dette er ikke noe problem å gjenskape med mp3, og det er heller ingen nevneverdig reduksjon i frekvensbredde untatt helt i toppen ved ekstremt høy komprimering, og disse høye frekvensene krever uansett ikke mye av forsterkeren.

Så her er man nok ute på et blindspor.
    --
    Thorbjørn

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •