Ekstern DAC vs. HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstern DAC vs. HDMI

Systemet jeg bruker nå er en hdmi-kabel fra bærbar pc og til TV (sony W4000). Derfra går det vanlige analoge signalkabler til forsterkeren. På denne måten utføres den digitale til analoge konverteringa i tv'en i stedet for pc-en. Dette er definitivt bedre enn å kjøre en minijack fra pc'en.

Det jeg lurer på er om jeg vil oppnå noen forbedring dersom jeg kjøper en ekstern DAC. Tenkte da på Cambridge DAC Magic.

Essensen i spørsmålet er altså; hva er best, DAC'en i TV'en eller DacMagic, og vil man i så fall høre forskjell?

Til slutt lurte jeg også på om det er mulig å sende bilde gjennom HDMI og lyd gjennom DAC'en?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, du kan jo kjøpe en blu-ray spiller for prisen av en DacMagic egentlig, men ja, DacMagic skulle lett kunne banke tv`en. Du kan jo se på Beresford dac`en også om du vil.
    Og ja, henter du ikke lyden fra tv`en må du jo hente den et annet sted fra, så ja, det blir separat.
    Jeg må nevne lipsync problemet, men har du ikke problem med det nå skulle det gå bra jo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •