Spotify Premium

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spotify Premium

Hører man god forskjell med 320kb og hvor bra annlegg må man ha for og nyttegjøre seg lyden? Hva er nedlastingsmengden på gratisversjonen?

Syter litt med 99kr i mnd, 49kr hadde gått men jeg vil jo ha bedre lyd

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Hører man god forskjell med 320kb og hvor bra annlegg må man ha for og nyttegjøre seg lyden? Hva er nedlastingsmengden på gratisversjonen?

Syter litt med 99kr i mnd, 49kr hadde gått men jeg vil jo ha bedre lyd
    Til prisen av én nice price CD i måneden så får du høre på så mye musikk du vil i høy kvalitet. Forstår ikke helt hvordan det er mulig å synes at det er dyrt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Til prisen av én nice price CD i måneden så får du høre på så mye musikk du vil i høy kvalitet. Forstår ikke helt hvordan det er mulig å synes at det er dyrt.
    Ok, når man ser slik på det er jeg jo enig. Men når jeg vet om alle som tar ned musikk + alt annet gratis, og at jeg i tillegg jo har Free Spotify så kunne jeg jo brukt de annerledes.
    Men ikke om lyden IKKE er merkbart bedre, for jeg tåler litt reklame, og har til nå klart meg unten musikk på Iphonen. Men det frister, derfor jeg spør.

Og Hybris du er jo flink for du har hjulpet meg før, svar nå ærlig....
    Jeg har en AKG701 på vei i posten og skal parre den med min Beresford Caiman. Vil musikken bli av bedre, hørbar kvalitet? Og siden du er jo en liten guru; vil jeg tjene på og koble PCèn min opp i mot Caiman med optisk eller coax, i stedet for usb som vel er begrenset til 16bit?

Vet du om det går ann for meg og kona og bruke hver vår Iphone til spotify premium?

Takk på forhånd:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, når man ser slik på det er jeg jo enig. Men når jeg vet om alle som tar ned musikk + alt annet gratis, og at jeg i tillegg jo har Free Spotify så kunne jeg jo brukt de annerledes.
    Men ikke om lyden IKKE er merkbart bedre, for jeg tåler litt reklame, og har til nå klart meg unten musikk på Iphonen. Men det frister, derfor jeg spør.
    Ikke så lett for andre å vurdere det, folk er veldig forskjellig på hvor kresne de er til lydkvalitet og hva de vurderer som "stor" forskjell. Det koster deg jo bare 99 kroner å finne ut om det er verdt det for din egen del, hvis det ikke er det så er det jo bare avbestille og fortsette med gratisversjon etter en måned.

Og Hybris du er jo flink for du har hjulpet meg før, svar nå ærlig....
    Jeg har en AKG701 på vei i posten og skal parre den med min Beresford Caiman. Vil musikken bli av bedre, hørbar kvalitet? Og siden du er jo en liten guru; vil jeg tjene på og koble PCèn min opp i mot Caiman med optisk eller coax, i stedet for usb som vel er begrenset til 16bit?

Vet du om det går ann for meg og kona og bruke hver vår Iphone til spotify premium?

Takk på forhånd:-D

Hvis du ikke hører forskjell i AKG701 så hører du ikke forskjell på noe annet heller hvertfall, ikke så mye annet der ute med bedre lyd og mikrodetaljer. Så det er jo sånn sett en grei test.

Du vil ikke tjene noe på å koble opp med optisk/coax kontra usb. Høyere enn 16bit er meningsløst på avspillingssiden.

Dere kan bruke samme konto på hver deres iphone, men dere kan ikke være online mot spotify samtidig. Men dere kan begge synkronisere musikk (bare ikke helt samtidig) og spille av offline. Så det bør funke fint.

Her har jeg en spotifykonto som brukes både hjemme og på jobb samt på både min telefon og telefonen til kona. Dette funker bra fordi jeg naturlig nok ikke er på jobb og hjemme samtidig, og begge telefonene kjører i offline mode.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke tjene noe på å koble opp med optisk/coax kontra usb. Høyere enn 16bit er meningsløst på avspillingssiden.
    Men optisk har den fordelen at man helt unngår elektrisk støy -- som kan være et problem med en metallkabel mellom datamaskin og musikkanlegg.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er verdt de 99kr hver mnd, det er litt over hva en utepils koster, så da skal jeg heller ta meg en øl ekstra hjemme den helga jeg drikker 8)

Jeg har kjøpt premium, og det fantastiske med dette er jo offline playlister.. Det at du kan laste ned og høre uten og være tilkobla er jo great! Det er enkelt, det er lett og synke de siste sangene, og ja du kan bruke flere telefoner på ett abb.
    Har en kompis som snylter på meg, så det vet jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Men optisk har den fordelen at man helt unngår elektrisk støy -- som kan være et problem med en metallkabel mellom datamaskin og musikkanlegg.
    Det er riktig, hvis det oppleves støyproblemer kan optisk være veien å gå. Det er dessverre ikke så veldig uvanlig via USB. Men det er heller ingen selvfølge at man får støy.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så lett for andre å vurdere det, folk er veldig forskjellig på hvor kresne de er til lydkvalitet og hva de vurderer som "stor" forskjell. Det koster deg jo bare 99 kroner å finne ut om det er verdt det for din egen del, hvis det ikke er det så er det jo bare avbestille og fortsette med gratisversjon etter en måned.

Hvis du ikke hører forskjell i AKG701 så hører du ikke forskjell på noe annet heller hvertfall, ikke så mye annet der ute med bedre lyd og mikrodetaljer. Så det er jo sånn sett en grei test.

Dere kan bruke samme konto på hver deres iphone, men dere kan ikke være online mot spotify samtidig. Men dere kan begge synkronisere musikk (bare ikke helt samtidig) og spille av offline. Så det bør funke fint.

Her har jeg en spotifykonto som brukes både hjemme og på jobb samt på både min telefon og telefonen til kona. Dette funker bra fordi jeg naturlig nok ikke er på jobb og hjemme samtidig, og begge telefonene kjører i offline mode.
    Takk for raskt og presist svar! Fikk nettopp inn på mail at AKGen er sendt så da passer det bra og "signe seg opp" til premium.
    Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lei av syting på pris

Har lest flere som sier at 99 er for dyrt og at 49 kr er bedre... Har overhode ingen sympati for dere. Her får dere tilgang til kanskje verdens største musikk bibliotek til verdien av 3 pizza grandiosa! Og med at det er offline for mobil så er det ingen grunn til å klage. For min del så håper jeg at de kanskje setter ned kvaliteten på gratisversjonen slik at flere går over til premium. Det er for dumt at vi skulle miste dette fordi folk klager over 99 kroner i Norge. Ser for meg skrekkscenarioet at spotify og wimp går konkurs pga gjerrige kunder... Og så ender vi opp med noe itunes greier... fysj!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, får håpe du blir fornøyd med K701 da. Den har litt lite bass spesielt ved lave volum for min del (jeg bruker primært hodetelefoner på jobben, og der kan jeg ikke spille så høyt), men lyden er ekstremt åpen og veloppløst

601 som jeg har er litt snillere i lyden, men heller ikke den har spesielt mye bass, så jeg har endt opp med å EQe meg en housecurve til hodetelefonoppsettet mitt også. Men så er jeg muligens i overkant opptatt av god bassgjengivelse.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, hvis det oppleves støyproblemer kan optisk være veien å gå. Det er dessverre ikke så veldig uvanlig via USB. Men det er heller ingen selvfølge at man får støy.
    Er det snakk om litt bakgrunns støy eller er det noe "enda verre"?

Jeg må kjøpe meg et nytt lydkort til en stasjonær, noen forslag? eller noen kjappe råd om hva jeg bør gå for eller ungå?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det snakk om litt bakgrunns støy eller er det noe "enda verre"?

Jeg må kjøpe meg et nytt lydkort til en stasjonær, noen forslag? eller noen kjappe råd om hva jeg bør gå fo eller ungå?
    Det varierer. Jeg har en dell studio 15 laptop, hvis poweret/strømkabelen er koblet til så er det latterlig mye støy. Så mye at det ikke går an å bruke. Hvis jeg kobler ut strømmen så laptopen går på batteri er det null sus.

På jobben kjører jeg usb lydkort på stasjonær, der har jeg ingen støyproblemer.

På jobben bruker jeg dette: Komplett.no - Creative SB X-Fi Go! - billig og bra, og den har hardware støtte for blant annet 10bånds EQ (medfølgende software) som jeg tror du kommer til å trenge for å få nok bass i dine K701 hvis du ikke har tenkt å spille veldig høyt.

Nå kjenner jeg ikke hodetelefonforsterkeren du skal bruke da, hvis den er varm i klangen vil det naturligvis hjelpe. Kjenner en som har en rørbasert hodetelefonforsterker på K701, det fungerer bra
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruva
    Har lest flere som sier at 99 er for dyrt og at 49 kr er bedre... Har overhode ingen sympati for dere. Her får dere tilgang til kanskje verdens største musikk bibliotek til verdien av 3 pizza grandiosa! Og med at det er offline for mobil så er det ingen grunn til å klage. For min del så håper jeg at de kanskje setter ned kvaliteten på gratisversjonen slik at flere går over til premium. Det er for dumt at vi skulle miste dette fordi folk klager over 99 kroner i Norge. Ser for meg skrekkscenarioet at spotify og wimp går konkurs pga gjerrige kunder... Og så ender vi opp med noe itunes greier... fysj!
    Jaja nå er jo ikke jeg lenger av de gjerrige for jeg skal hooke meg opp i dag. Har allerede en avtale med en kompis om morgenkaffi i morgen der han skulle ta med seg brukernavn og passord til spotify. Nå kommer jeg han i forkjøpet. Jeg liker heller ikke disse gratispassajerene som er så gjerrige...
    Hvor kjøper du dine grandiosa egentlig, de var jo så billige:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer. Jeg har en dell studio 15 laptop, hvis poweret/strømkabelen er koblet til så er det latterlig mye støy. Så mye at det ikke går an å bruke. Hvis jeg kobler ut strømmen så laptopen går på batteri er det null sus.

På jobben kjører jeg usb lydkort på stasjonær, der har jeg ingen støyproblemer.

På jobben bruker jeg dette: Komplett.no - Creative SB X-Fi Go! - billig og bra, og den har hardware støtte for blant annet 10bånds EQ (medfølgende software) som jeg tror du kommer til å trenge for å få nok bass i dine K701 hvis du ikke har tenkt å spille veldig høyt.

Nå kjenner jeg ikke hodetelefonforsterkeren du skal bruke da, hvis den er varm i klangen vil det naturligvis hjelpe. Kjenner en som har en rørbasert hodetelefonforsterker på K701, det fungerer bra
    Takk for tipset, jeg går for lydkortet og tror jeg trenger EQen.
    Beresford Caiman CD player review - from the experts at whathifi.com
    Står litt om den her. Det er et lite firma og han som driver det sende caimannen som gift, altså ingen moms. Men tror bare jeg betalte 16-1700kr. Er jo litt for prisbevisst når jeg alltid husker prisen8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er det jo fristende å være litt kjip og si at dette ser ikke umiddelbart ut som noen god match med AKG K701.

"Against: Fractionally short of punch and drive"

Leser jeg anmeldelsen rett så er denne forsterkeren litt slank / har litt lite bass. Høres på meg ut som en lite heldig kombinasjon. Men du får prøve og se
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er det jo fristende å være litt kjip og si at dette ser ikke umiddelbart ut som noen god match med AKG K701.

"Against: Fractionally short of punch and drive"

Leser jeg anmeldelsen rett så er denne forsterkeren litt slank / har litt lite bass. Høres på meg ut som en lite heldig kombinasjon. Men du får prøve og se
    Er jo enig, men det forbauset meg faktisk. Vi har jo vært så fornøyd med Caimannen og AKG530 som jeg kjøpte til den. Men vihar jo bare målt den opp i mot en billig bærbar Toshiba
    Er jo bare og sende den tilbake og fylle ut angreskjema...
    Jeg var klar over det før jeg kjøpte AKG701....nå vil det jo vise seg om det blir enda en tabbe
    Har mye SVS og Emotiva på kinoen min, så jeg er liksom mettet med bass.
    Derfor tente jeg litt på dette med detaljer, åpen fin lyd, 3dimensjonal osv...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG har veldig forskjellig lydsignatur i de forskjellige seriene sine.

AKG601 og AKG701 er helt forskjellige sammenlignet med DJ-seriene f.eks. Og da mener jeg HELT forskjellige.

K5*-serien har jeg ikke hørt. Men jeg vil tippe de har mye mer bass enn 601 og 701.

Men det blir jo spennende å se
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver og finne ut hvor kraftig forsterkeren er. Det er en klasse-A forsterker.
    Ser at et par stk. som har Sennheiser 555 er meget fornøyd. Det hjelper ikke meg da...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Sennheiser 555 har vel såvidt jeg vet en mye mer basstung signatur enn K701, som er kjent for å være det motsatte. K701 er ikke spesielt tungdrevne heller, så det er litt sånn tja om du i det hele tatt trenger en headphone amp etter min mening. Men men.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an og trekke neon sluttninger her

designed to drive loads between 24 to 600 Ohms. The headphone amplifier includes a current limiting circuit that fully protects against damage from short circuit conditions.

Headphone Gain Range
    Because of the variations in headphone sensitivity, the Caiman features a variable gain range for the headphone outputs. In order to avoid internal jumpers to reduce the gain, the Volume Control 0dB level has been as follows:

Headphone Impedance Volume Control 0dB level
    32 Ohms 12 o’ clock
    64 Ohms 2 o’ clock
    300 Ohms 4 o’ clock
    600 Ohms 5 o’ clock

Edit: her er moddinger o.l kanskje noe som virker kjent? Sorry maset
    Beresford Media & Electronincs Ltd

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder