cerwin vega cls 215?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin vega cls 215?

Heisann!

Jeg er på utkikk etter noen greie front høytalere, jeg er unormalt glad i bass og en kamerat av meg sa jeg burde vurdere cerwin vega cls 215 og at det skulle gå greit med den forsterkeren jeg har...
    jeg har en Onkyo TX-SR608...

I og med at jeg tviler litt på kunnskapen til kameraten så spør jeg heller her til folk som kanskje har litt med peiling enn han

Er det noen mulighet for at høytalerne kan funke til forsterkeren min?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du vil få lyd, men du vil ikke ha i nærheten av de kreftene du må ha for å få utnyttet disse høyttalerne.
    Selv liker jeg ikke CV i det hele tatt men har en kompis som har hatt mange opp igjennom åra og de vil alle ha MYE effekt for å gi bra med bass og trøkk.

Du burde nok enten gå for andre høyttalere (det ville hvertfall jeg gjort og spedd på med en sub eller 2,det finnes jo utrolig masse bra høyttalere som kan gi deg mye bass og samtidig spille MYE bedre enn CV) eller så burde du kjøpe en kraftig effektforsterker.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Ja du vil få lyd, men du vil ikke ha i nærheten av de kreftene du må ha for å få utnyttet disse høyttalerne.
    Selv liker jeg ikke CV i det hele tatt men har en kompis som har hatt mange opp igjennom åra og de vil alle ha MYE effekt for å gi bra med bass og trøkk.

Du burde nok enten gå for andre høyttalere (det ville hvertfall jeg gjort og spedd på med en sub eller 2,det finnes jo utrolig masse bra høyttalere som kan gi deg mye bass og samtidig spille MYE bedre enn CV) eller så burde du kjøpe en kraftig effektforsterker.
    Takk for svar!

Har du noen anbefalinger til høyttalere og sub? som sagt, bass spiller en stor rolle her
    Kan gjerne ha fler høyttalere (har jo 7 kanaler)
    Takk!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy92
    Heisann!

Jeg er på utkikk etter noen greie front høytalere, jeg er unormalt glad i bass og en kamerat av meg sa jeg burde vurdere cerwin vega cls 215 og at det skulle gå greit med den forsterkeren jeg har...

I og med at jeg tviler litt på kunnskapen til kameraten så spør jeg heller her til folk som kanskje har litt med peiling enn han

jeg syns du burde vurdert på CV om du er glad i bass CV er kjent for å lage bass.

selv har jeg XLS 15 og de spiller til ørene ikke orker mer å kjøpt deg en cerwin vega effekt eller crown om du skal ha 215. jeg er sjøl ute etter 215. men jeg skal ha XLS serien.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Cerwin vega på SR608 er ikke noe go kombo... kanskje XLS6/CLS6 kan brukes på den ampen .

CLS215 krever noe ala:
    AVshop.no / Crown DSi 2000 THX Effektforsterker m. DSP 475Wx2 i 8Ohm

Han kompisen din har ikke peiling for å si det mildt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fornuftige svar! fikk ihvertfall avlivet den myten om at kompis har peiling

Noen forslag om høyttalere/ høyttalerpakker og sub som kan gi grei lyd?

Har sett litt på NS serien til Yamaha, er detta brukbart? eventuelt forslag til høyttalere som kan brukes på ampen min?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fornuftige svar! fikk ihvertfall avlivet den myten om at kompis har peiling

Noen forslag om høyttalere/ høyttalerpakker og sub som kan gi grei lyd?

Har sett litt på NS serien til Yamaha, er detta brukbart? eventuelt forslag til høyttalere som kan brukes på ampen min?

Om rommet du skal bruke det i ikke er for stort, så er dette et sett som overrasker mange:

Harman Kardon hjemmekinohøyttalere Sort - Harman/Kardon - Høyttalere - Harman Kardon hjemmekinohøyttalere Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Men du sier uansett lite om budsjettet ditt .Feks kunne dette spilt rått:
    SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - - L-Sound AS

og bruke Cerwin Vega XLS6 ifront og bak, samt XLS senteren.. blir vel 11500kr for den høyttaler pakka .. med subben jeg har linka til . XLS6 er faktisk veldig bra høyttalere!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •