RCA switch med et sett RCA inn og to stk sett RCA ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RCA switch med et sett RCA inn og to stk sett RCA ut

Jeg har en Project USB DAC som kun har et sett med RCA utganger.
    Det jeg trenger er en RCA switch/ splitter som kan ta dette signalet og sende det til et par med aktive høyttalere og en hodetelefonforsterker. Begge utgangsettene må være RCA.

Jeg har googlet litt og søkt her inne på forumet uten stort hell. Noen som vet om noe som kan ta seg av denne jobben?
    Ser fortrinnsvis at det selges i en norsk nettbutikk/ butikk og at den ikke koster for mye. En pris under 500 er å foretrekke

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, men..
    Jeg ser at jeg skrev litt feil i overskriften og det var derfor ikke så lett å se hva jeg mente Det jeg trenger er et sett med RCA inn (2 x RCA) og to stk sett med RCA ut. Jeg har funnet flere slike splitter som du viser til, men jeg vet ikke om de kan brukes til det jeg trenger dem til.

Vet du om noen slike også?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var forrvirrende. Kan du bruke betegnelsene "hun" og "han" og prøv en gang til?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker to RCA-splittere med 1 hann og 2 hunner, og stikker hannene inn i DACen. Da kan du koble på 2 sett RCA-kabler (4 ledninger) i de 4 hunnene som nå stikker ut av DACen din. Bandridge-linken jeg la ved viser typen splittere jeg tenker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ønsker å dele kilder mellom flere rom, har jeg undersøkt ganske mye om switcher. Kan faktisk ikke huske å ha funnet noen som deler en inngang i to.

Grunner til det, er vel rett og slett at det ikke er nødvendig. Det holder lenge å splitte signalet med en Y-kabel.

Problemet med det, er at det er vanskelig å finne Y-splitter med skikkelig kvalitet. Det er faktisk få slike som er skjermet. Uten skjerm, og kanskje med dårlige plugger, risikerer man støy.

Det beste tipset er kanskje å kjøpe litt skjermet signalkabel og noen solide plugger (f.eks. Neutrik), og lage sine egne Y-splitter. Da kan man også lage dem så lange at de rekker helt fram til høyttalere og forsterker uten ekstra skjøter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monstersplitterne jeg linket til er bra, men dyre i Norge. Har fått tak en del i mint condition fra eBay.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er Y-splitter som er mest aktuelt da. Var også litt redd for støy og et svakere signal med en splitter, men er usikker på om det blir et problem i praksis.

Kanskje jeg bare skal lage en en liten switch selv, kan bli et morsomt lite prosjekt

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare kjøpe en splitter med to inn og en ut og koble den "feil" vei? Eller misforstår jeg helt.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det har jeg lurt litt på. Det skal vel ikke være noe i veien for at dette skulle gå. Jeg vet ikke hvordan de er bygget opp men tviler på det sitter noen dioder i de som hindrer strømmen å gå "bakveien".
    Jeg har derimot ikke funnet noen som jeg liker enda; relativt liten, ser grei ut og til en ok pris. Vet du om noen?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel jeg kjøpte en sånn på clas ohlson, virker ganske solid og har gode kontakter. Ingen fjernkontrol dog.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Skal se på den, har du prøvd å koble den andre vei, altså flere utganger og en inngang?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, men kan teste det imorgen hvis du vil. Men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også det skal fungere. Regner med at de er laget på billigst mulig måte og da er det minst mulig i signalveien. Skal se om jeg ikke får kjørt innom Clas Ohlson i morgen og kjøpt en slik

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Kanskje jeg bare skal lage en en liten switch selv, kan bli et morsomt lite prosjekt
    Tenkte på det selv også, og begynte å sjekke hva delene ville koste...

For å si det kort: Å kjøpe brytere, kontakter o.l. i "audiokvalitet" i butikken, pluss en noenlund OK boks å putte det i, ble fort dyrt. Fabrikker betaler adskillig mindre for slikt enn vanlige kunder.

Skal man ha en bryter i den kvaliteten som sitter i dyrere, "audiofile" switcher, må den bestilles i større partier fra fabrikken, eller kjøpes gjennom sterkt fordyrende mellomledd = hi-fi-forhandlere.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat bestilt to RCA-splittere fra Emotiva. Chassiet er i metall, og kontaktene skal være "fully shielded". De ser meget solide ut. 14.99$ pluss frakt.
    Har de sikkert i hus i løpet av neste uke. Kan gi lyd om hvordan inntrykket er.

Emotiva XRCA-1x2

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Tenkte på det selv også, og begynte å sjekke hva delene ville koste...

For å si det kort: Å kjøpe brytere, kontakter o.l. i "audiokvalitet" i butikken, pluss en noenlund OK boks å putte det i, ble fort dyrt. Fabrikker betaler adskillig mindre for slikt enn vanlige kunder.

Skal man ha en bryter i den kvaliteten som sitter i dyrere, "audiofile" switcher, må den bestilles i større partier fra fabrikken, eller kjøpes gjennom sterkt fordyrende mellomledd = hi-fi-forhandlere.
    Det var dette jeg også fant ut Vurderer det litt fremdeles, men da mest for hobbyens del og ikke for å få det billigere eller bedre.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg har akkurat bestilt to RCA-splittere fra Emotiva. Chassiet er i metall, og kontaktene skal være "fully shielded". De ser meget solide ut. 14.99$ pluss frakt.
    Har de sikkert i hus i løpet av neste uke. Kan gi lyd om hvordan inntrykket er.

Emotiva XRCA-1x2
    Den var ikke dum og ser adskillig bedre ut enn et tradisjonelt Y-ledd. Jeg trenger da to slike splittere, håpet var å ha en med 2 stk hunn inn og minst 4 stk hunn ut.
    Jeg har sett litt på en switch fra Clas Ohlson som kan fungere, men den ser ikke noe bra ut.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du kan godt fortelle om inntrykket ditt etter å ha testet den

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Men du kan godt fortelle om inntrykket ditt etter å ha testet den
    +1

Spekulerer i å kjøpe noe sånn selv, som jeg skal ha imellom dac og t-amp for å kunne koble til en subwoofer, uten at jeg trenger en stor forsterker..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •