problem med lyden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problem med lyden

hei, jeg har et problem med den ene høytaleren min når jeg bruker lange kabler fra pc'n min. jeg vet ikke hva som er galt å håper på å få hjelp her

kabelen jeg bruker heter 3.5 ST-2 RCA, den funker fint når jeg bruker 1.5 meter lang. men når jeg bruker en 5 meter lang, da spiller høyre høytaler veldig lavt. noen som kan hjelpe meg?

jeg bruker en NAD c 725BEE stereo reciever med Bowers and Wilkins DM684 høytalere.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!
    Det høres jo ut som om det er kabelen det er noe galt med.
    Prøv først og bytt om høyre og venstre (altså bytte om fargemerkingen på kabelen,rødt på hvitt og hvitt på rødt hvis du skjønner) for og se om lyden blir lav i venstre høyttaler da.
    Blir den det er det garantert kabelen din det er noe galt med.

Eller rett og slett prøv en annen kabel hvis du har tilgang på en eller om du kan prøve den lange kabelen på ett annet anlegg.
    Hvis det blir det samme når du prøver dette tyder det på at det kan være noe med forsterkeren din kansje.Da kan du jo evt prøve en annen inngang på den og se om det fortsatt er slik.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde en lang en først, men den ble ødelagt (vet ikke hvorfor). så brukte jeg en mindre så funket fint. når jeg fikk meg en ny 5 meter lang så ble høyre høytaler veldig lav. Jeg har prøvd alt det du sa.

foresten, den første kabelen va hvit å rød(den ødelagte) men den andre som bare funker på ene høytaleren er svart og rød. kan det vere noe?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen lyd, eller litt lyd.?

Litt lyd kan tyde på at 3,5mm pluggen ikke går helt inn i kontakten eller at kabelen har en dårlig kobling..

Lever kabelen tilbake å få en annen type...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •