Roger Waters The Wall Telenor Arena 2011 – Lørdag 30. April Kl 19:30 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 465
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aldri helt falt i smak hos meg den der Berlin-konserten,
    har den, men setter den sjelden på..

Jeg kjøpte det heftet med show-programmet..
    masse fine bilder og sitater, feks
    "Mother should I trust the government?"
    Earls court 1980 - Same Answer today.

med teksten under:

However, When I sing that line
    in Norway the audiences always
    look puzzled, maybe because they
    have a trustworty government?
    (Let's look into Norways foreign aid
    as a percentage og their GDP)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shapeshifter
    ...men gode fan's var det nok av, fikk flere bemerkninger og lange øyne
    for T-skjorten min med "never forget SYD BARRET" på
    Satt du på C6, rad 13 eller deromkring? La ihvertfall merke til en slik T-skjorte i det området

Syns konserten var fin, jeg. De første minuttene var 100% gåsehud. Håper det ikke blir altfor lenge til det kommer en Blu-ray slik at det kan gjenoppleves til en viss grad hjemme.
    Er forøvrig svært imponert over hvor mye Øl noen klarte å bøtte innpå i løpet av konserten, og det at dansker ikke drikker like mye som nordmenn når de er ute er ihvertfall en myte, jmfr noen svært høyrøstede og fulle eksemplar rundtomkring.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjempe bra bilder !!!! Må si Rogern' har blitt voksen etter hvert. Shit - skulle ha vært der. Måtte laste ned en pirat kopi av The Wall i Berlin 1990 for å døyve smerten og det hjalp 8)
    Han er en gammel og respektert mann, i hans alder så er dette noe av det beste jeg har sett. Jeg synes det var så stort at jeg satt og måpet under flere av sangene, dette var stort og heldigvis fikk jeg god plass på konsert. Selv satt jeg og dama på Sektor 3 på plass 22-23 og det var helt i enden, deilig å slippe å gå forbi en masse folk i pausen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Satt du på C6, rad 13 eller deromkring? La ihvertfall merke til en slik T-skjorte i det området

Syns konserten var fin, jeg. De første minuttene var 100% gåsehud. Håper det ikke blir altfor lenge til det kommer en Blu-ray slik at det kan gjenoppleves til en viss grad hjemme.
    Er forøvrig svært imponert over hvor mye Øl noen klarte å bøtte innpå i løpet av konserten, og det at dansker ikke drikker like mye som nordmenn når de er ute er ihvertfall en myte, jmfr noen svært høyrøstede og fulle eksemplar rundtomkring.
    Så rett som det kan bli, vi satt på C6, R13 Sete 113-116, hvor satt du da?
    ..Og enig i alt det andre du skriver

Jeg ble også imponert over vokalprestasjonene til Waters,
    tydelig at han kan bedre enn han av og til viser,
    har vel noe med oppvarming osv. å gjøre.. Mener det var på Live 8 det ikke var så optimalt, som han også selv sa
    Men innholdet i tekstene er viktigst, og for min del blir det mest ekte på Waters sin måte...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt på C6 R15 110

Jeg kan jo bare håpe på å være like sprek og utholdende som Waters når jeg blir like gammel. Syns det står respekt av å gjennomføre en slik turne som det han holder på med nå. Nå veit jeg ikke hvor mye han gjør selv utenom opptreden, men det er jaggu noe styr bare å reise fra plass til plass skulle jeg tro.. Det må også være ett fantastisk crew han har med seg for å kunne sette opp ett så stort og teknisk avansert show på så kort tid.

Når det gjelder Waters som vokalist, så har han vel aldri vært noen stor sådan. Men han har sin måte å gjøre ting på, og for meg er det en stor del av sjarmen med han som artist. I tillegg kommer de fantastiske tekstene og historien. Det er noe med helheten som bare gutta fra Pink FLoyd klarer å få til. Akkurat The Wall tror jeg ikke vi kunne fått en bedre fremførelse av enn akkurat det vi får på denne touren så lenge ikke David Gilmour dukker opp sammen med han. Gilmour alene hadde ikke klart å fremføre The Wall på samme måten tror jeg, siden det er Waters som bærer denne fra starten av.
    Det er ufattelig synd at jeg aldri kommer til å få oppleve hele Pink Floyd samlet, for uansett blir det aldri så bra som når de spilte sammen.

Syns også at David Kilminster gjorde en god jobb som gitarist. Likte at han ikke gjorde altfor store sprell bort fra slik Gilmour pleier å spille soloene

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som tok bilder under konserten, del dem!

Kan legge ut mine jeg tok fra NYC etter jobb

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Bildeserier

Et flott slideshow fra Telenor Arena med meget flotte bilder, en sann opplevelse som gjorde dagen til min beste konsertopplevelse.
    Så og si bare nærbilder av RW og lite eller ingeting av andre musikere og scenen og veggen.

Nei, dette var vel ikke helt god reklame for konserten/showet som sådan?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Så og si bare nærbilder av RW og lite eller ingeting av andre musikere og scenen og veggen.

Nei, dette var vel ikke helt god reklame for konserten/showet som sådan?
    Det er ikke så mye som ligger ute så da må man ta til takke med det som er, de som sitter med godsakene må være med å dele ut til oss.

Litt skriverier om konserten
    The Wall med Roger Waters endelig i Norge / Oslo - fra konserten på Telenor Arena 2011

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra lesning der, men Syd blir bare omtalt som den første vokalisten,
    og han har tydeligvis ikke fått med seg at 2 av originalbesetningen er gått bort.

Under Live 8 konserten i juli 2005 opptrådet den klassiske bestningen i Pink Floyd, David Gilmour, Nick Mason, Roger Waters og Richard Wright, sammen for første gang på 24 år. Det går stadig rykter om nye gjenforeninger.

Kunsten sterkere enn kunstnerne
    Problemene og stridene overståler imidlertid ikke Pink Floyds bidrag til verden. Kunsten bandmedlemmene skapte sammen er større enn enkeltmenneskene. The Wall er et kunstverk av en konsert og vi kan bare håpe at vi får se den med full Pink Floyd-besetning en gang. Enn så lenge, hvis du ikke var tilstede på Telenor Arena anbefaler vi en tur til London, Paris, Milano, Berlin eller lignende. Du bør ikke gå glipp av Roger Waters The Wall anno 2011!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg satt på C6 R15 110

Jeg kan jo bare håpe på å være like sprek og utholdende som Waters når jeg blir like gammel. Syns det står respekt av å gjennomføre en slik turne som det han holder på med nå. Nå veit jeg ikke hvor mye han gjør selv utenom opptreden, men det er jaggu noe styr bare å reise fra plass til plass skulle jeg tro.. Det må også være ett fantastisk crew han har med seg for å kunne sette opp ett så stort og teknisk avansert show på så kort tid.

Når det gjelder Waters som vokalist, så har han vel aldri vært noen stor sådan. Men han har sin måte å gjøre ting på, og for meg er det en stor del av sjarmen med han som artist. I tillegg kommer de fantastiske tekstene og historien. Det er noe med helheten som bare gutta fra Pink FLoyd klarer å få til. Akkurat The Wall tror jeg ikke vi kunne fått en bedre fremførelse av enn akkurat det vi får på denne touren så lenge ikke David Gilmour dukker opp sammen med han. Gilmour alene hadde ikke klart å fremføre The Wall på samme måten tror jeg, siden det er Waters som bærer denne fra starten av.
    Det er ufattelig synd at jeg aldri kommer til å få oppleve hele Pink Floyd samlet, for uansett blir det aldri så bra som når de spilte sammen.

Syns også at David Kilminster gjorde en god jobb som gitarist. Likte at han ikke gjorde altfor store sprell bort fra slik Gilmour pleier å spille soloene
    The Wall er Waters - uten ham ingen ekte The Wall.
    Men det markerte og slutten på den EKTE Pink Floyd beklagelig vis. Roger'n ble så dominerende at han ble uspiselig for resten av gruppa og siden har de ikke vært på talefot - det var ikke akkurat noe hjertelig samspill på Live Aid.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du nevner Live aid så er det morsomt når David går av scenen og Rogern vinker han inn igjen for å samles til en publikumstakk.

David sier desverre veldig lite under konserter også, er jo bare "Thank u very much indeed". Jeg synes Rogern holder mer liv i publikum men sånn er de gutta, gamle og sære på sin spesielle måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    The Wall er Waters - uten ham ingen ekte The Wall.
    Men det markerte og slutten på den EKTE Pink Floyd beklagelig vis. Roger'n ble så dominerende at han ble uspiselig for resten av gruppa og siden har de ikke vært på talefot - det var ikke akkurat noe hjertelig samspill på Live Aid.
    Helt enig i første setning, men formuleringen på det neste blir litt feil i mine øyne,
    selv om det nok er sant på en måte.. for min oppfatning er vel heller at
    Waters var den eneste med orntlig kreativitet igjen, de andre bidro mindre og mindre, og siste albumet med ham i PF burde vel strengt tatt ikke kalles et PF- album i det hele tatt,
    trekker man den litt langt kan det gjelde The Wall også..

Når noen gir ut solo-album, er det ofte andre som lager en solo, og preger albumet med et spesielt sound osv. de blir ikke kreditert på forsiden av coveret av den grunn...
    Skjønner jeg er på gyngende grunn nå, men strekker den langt med vilje..

Hva tekst gjelder, er ikke de 2 studioalbumene etter Waters noe å "skrive hjem om" de er ikke noe mer PF i mine øyne enn det Pros & Cons.. er

For min del er sitatet "Gilmour made you listen, Waters made you think"
    veldig treffende, for jeg startet med Gilmour som favoritt, men etter en tid endret det seg..

Momentary Lapse of Reason var det første albumet jeg hørte.
    Og The wall var første albumet jeg kjøpte selv, det var på barneskolen,
    og det gjorde at jeg ble litt våt i øyet når konserten startet i Køben

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra bare håper det ble remastret skikkelig!

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 mai 2011 ca. kl. 21:15 Skjedde det.

Jeg var ikke der. :-( Tror jeg åpner vodkaen for komme over det :-)

YouTube - Roger Waters and David Gilmour, Comfortably Numb (whole thing) The Wall London O2, 12 May 2011

Hør publikum når de oppdager---------

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    12 mai 2011 ca. kl. 21:15 Skjedde det.

Jeg var ikke der. :-( Tror jeg åpner vodkaen for komme over det :-)

YouTube - Roger Waters and David Gilmour, Comfortably Numb (whole thing) The Wall London O2, 12 May 2011

Hør publikum når de oppdager---------
    Konge, moro at du fant denne linken. En kamerat av meg skal på konsert der i helga så vi får se når om han dukker opp der også.

Milde himmel for en opplevelse de i salen får når han dukker opp, synes Gilmour kunne ha joinet han rundt på denne turneen. Da hadde det blitt noen millioner på han også, er ikke lett når gubbene krangler om ting som skjedde for 30år siden.

Men lyst til å grine litt nå ja.......

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge, moro at du fant denne linken. En kamerat av meg skal på konsert der i helga så vi får se når om han dukker opp der også.

Milde himmel for en opplevelse de i salen får når han dukker opp, synes Gilmour kunne ha joinet han rundt på denne turneen. Da hadde det blitt noen millioner på han også, er ikke lett når gubbene krangler om ting som skjedde for 30år siden.

Men lyst til å grine litt nå ja.......

Sykt! For et episk og ubeskrivelig øyeblikk. Pink Floyd forever!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Fattigmann....... Bare sprett to vodkaer du, denne er sterk så jeg fikk en tåre i øyekroken....

YouTube - ROGER WATERS, DAVE GILMOUR, NICK MASON (PINK FLOYD) @ O2 LONDON 12 MAY 2011 HD

Hadde Richard Wright levd og vært der også hadde jeg brutt sammen, men denne slutten er er så sterk for en blodfan som feks meg..... Heldige engelskmenn, jeg missunner dem veldig på dette området. For en opplevelse dem sitter igjen med, dette skjer nok ikke i mitt liv med det første.....

Det ligger en del konsertsnacks her inne:

Pink Floyd news :: Brain Damage - 2011 WALL TOUR

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Fattigmann....... Bare sprett to vodkaer du, denne er sterk så jeg fikk en tåre i øyekroken....

YouTube - ROGER WATERS, DAVE GILMOUR, NICK MASON (PINK FLOYD) @ O2 LONDON 12 MAY 2011 HD

Hadde Richard Wright levd og vært der også hadde jeg brutt sammen, men denne slutten er er så sterk for en blodfan som feks meg..... Heldige engelskmenn, jeg missunner dem veldig på dette området. For en opplevelse dem sitter igjen med, dette skjer nok ikke i mitt liv med det første.....

Det ligger en del konsertsnacks her inne:

Pink Floyd news :: Brain Damage - 2011 WALL TOUR

Vanvittig sterkt å se hvor berørt Waters blir når han har både Nick Mason og Dave Gilmour med seg på samme scene. Man kan se på han at dette er slett ikke hverdagskost, og tenk hva det betyr for Roger og endelig få med seg sine gamle PF kompiser på scenen igjen. Blod, vennskapsbånd og minner er sterkere enn økonomi og krangling! Fantastiske scener.

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •