Roger Waters The Wall Telenor Arena 2011 – Lørdag 30. April Kl 19:30 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 465
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det sies mye rart om denne konserten på søndagen som jeg og min samboer var så heldig å bli med på. Vi satt 15 meter fra scenen på 3'er feltet så vi hadde veldig gode plasser. Dette var faktisk min første konsert i år og denne innfridde til de grader, om man betaler litt ekstra for billetten så får man gjerne igjen også. Vi trengte ikke kikkert for å si det sånn, men det er så moro å se gamle legender gjøre et så stort show og The Wall er legendarisk. Er en del delte meninger om denne rockeoperaen men finn noe i dag som er like godt gjennomført så er du god?: )

Jeg synes dette showet var knallbra både med lyd og det visuelle, milde himmel så stor den veggen var når man satt så nærme. Det ble en liten bug i veggen til hotellet hans men brydde meg nada, til gjengjeld fikk vi heller se en helt annen side av Waters. Roger dro på med et flott standupshow som publikum virkelig satte pris på. Det var kanskje noen som synes det var usmakelig, men for min del så synes jeg dette var en bonus isteden. Jeg synes en del av de de videoene var gripende og alt var helt perfekt etter min mening, det var sært og deilig på engang om dere skjønner hva jeg mener. Holdt på å knekke sammen når veggen: Do we trust the goverment.... På andre siden stod det IKKE ****......

Når det kommer til lyd så synes jeg den var bra for jeg bruker alltid propper i ørene, har brukt propper på alle konserter så det er lett å høre de gode og dem dårlige lydene for å si det sånn. Her synes jeg faktisk lyden var bra langt fremme og hvordan det var bak vet jeg ikke, ikke noe å si på den vi satt og alt var fint og klart langt fremme.

En annen ting jeg ikke skjønner er at folk orker å bøtte ned så mye øl på disse konsertene, merket lite fyll der vi satt så det var ikke noe problem i den forstand men det var noen tullebukker rundt der for det.

Ellers synes jeg logistikken fungerte veldig bra til bussene også, det var bare å følge strømmen så kom man frem til slutt og dette var noe annet enn da ACDC var her. Det var et utenkelig kaos......

Eneste jeg reagerte litt på var prisene i drikkekiosken, ikke at jeg drakk noe men så plakaten mens vi skulle ut. Jeg synes prisene var helt på trynet og lå på Aker Brygge nivå, men jeg drikker aldri på konserter så det var ikke noe problem. Bare synes det var litt grådighet fra de som styrer salget der.

Ellers håper jeg konserten vil komme på en Bluray med tiden, synes dette showet er virkelig vært å tape og la hele verden få en bit av dette. Nydelig, politisk men pokker i meg helt korrekt selv om historien er 30år gammel.

Alt i alt er dette en innertier for meg, synes alt var perfekt timing og dama satt igjen med et show hun aldri kommer til å glemme. Gamle Waters begynner virkelig å dra på årene, om vi får se denne mannen igjen får tiden vise men jeg skulle ønske jeg kunne følge han nedover mot London og se det hele igjen. Det var en stor glede for meg og samboeren så alle negative kommentarer ang konserten tar jeg med en klype salt. Vi storkoste oss hele veien. Oh yes.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Jeg var på lørdag, og ble veeldig fornøyd. Er enig med de her som ble litt "skuffet" av Gilmour-erstatteren... For min del gjaldt det mest vokalen. Gitaristen var bra syns jeg, selv om han ikke var i nærheten av orginalen.

Er det foresten noen her inne som har noen specs på projektorene som ble brukt? Skulle gjerne sett litt nærmere på de
    Finnes en lang artikkel her. Roger Waters the Wall Brain Damage

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Så sant... så veldig sant...

En annen ting som jeg reagerte på, men som ikke er like alvorlig, var mangelen på trøkk fra publikum. Det var rett og slett slapt.

Det var såvidt folk gadd å reise seg på c numb og run like hell, for deretter og sette seg rett ned igjen etterpå.. og ikke minst forlate konserten under Waters siste "takketale".. skandale!!
    For min del kunne vi stått under hele konserten, men det er jo mindre kurant for de lave, og de fleste jenter(som da er relativt lave).

Men bortsett fra dette - konserten var en drøm... Dette var 3. gang jeg så han ( 2x DSOTM norwegian wood og bergen) og dette var en høydare av dimensjoner.

Forøvrig - som sikkert de fleste vet, skal de filme alle 6 shows i London, antakeligvis med Gilmour på Comfortably numb. Noe som kan tyde på en dvd-utgivelse.. og da BD regner jeg med.. kan bli spennende med tanke på at 3d tv osv begynner å bli mer vanlig... kanskje får vi se noe helt nytt, hva live-utgivelser angår.

De skal også filme i Hellas, men det må vel bli overflødig etterhvert som de da får 8 kvelder på film ?

Spennende info dette! En blu-ray konsert i sin helhet med Dave Gilmour på plass med gitaren i dette showet vil jeg karakterisere som intet mindre enn orgasmisk og en potensiell diamant i samlingen. Da snakker vi forhåndsbestilling for å si det pent Gjerne en hel konsert fra London i sin helhet på disc 1 og en disc 2 med utplukkede kremnumre fra andre konserter. Håper virkelig at dette blir en realitet, kan ikke tenke meg noe annet at Roger gir ut en konsert blu-ray etter turneen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Spennende info dette! En blu-ray konsert i sin helhet med Dave Gilmour på plass med gitaren i dette showet vil jeg karakterisere som intet mindre enn orgasmisk og en potensiell diamant i samlingen. Da snakker vi forhåndsbestilling for å si det pent Gjerne en hel konsert fra London i sin helhet på disc 1 og en disc 2 med utplukkede kremnumre fra andre konserter. Håper virkelig at dette blir en realitet, kan ikke tenke meg noe annet at Roger gir ut en konsert blu-ray etter turneen.
    En blu blir det sikkert, det spørs bare når. Mannen er jo perfeksjonist og alt han gjør tar lang tid :-)
    BluRayen fra DSOTM turneen er lovt en stund, men vi har ikke sett den ennå..
    CA Ira brukte han ca. 20 år på å fullføre.. Så den som venter på noe godt venter ei forgjeves ( Gammelt jugeord))
    Noen som har sett konsert DVD`en fra Argentina?? Jeg vet ikke hvor "offisiell" den er eller om det er en bootleg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, en blu-ray fra Dark side turneen hadde jeg heller ikke takket nei til:-D Håper gammern får ut fingern snart slik at den kan bli sluppet innen rimelig tid:wink: Syns det kommer litt for mange intetsigende og middelmådige konserter på blu-ray så vi hadde trengt noen store kanoner nå.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "According to his manager, "Roger is working on a film of the TDSOTM [The Dark Side of the Moon] Live show but until it is finished there will be no release scheduled."
    Dette ble publisert på fansidene november 2009...
    Og vi venter og venter

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au Au.

Angrer som en hund at jeg ikke skaffet billett. En kollega var der på lørdag og var helt i himmelen på jobb idag. Han er lydmann og mekker lyd for de fremste artistene her i landet når de ankommer Asker området, mao har han over gjennomsnittet peilig, og satt like ved mikse - seksjonen. Han mente det var den beste konserten han hadde vært på ever, og det sier en hel del.

Misunner dere..........
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til køben i helgen

Skulle gjerne vært i både oslo og london og..

får se hva det blir til senere i år evt..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Norsk konsertpublikum er veldig kjedelige. Sitter stille og klapper litt mellom låtene.
    Kan det skyldes inntaket av stimuli?? I Norge så jeg mest øldrikkene halvgamle menn, mens i NY lå røykskyen så tett at det inneimellom sved i øynene :-O

Tipper det er vanskelig å stå på scenen uten å få skikkelig feedback..
    Er så enig så enig i dette. Skulle gjerne gitt konserten en 6'er men publikummet trekker ned. Jeg hadde flaks og satt langt fremme og jeg føler at folk som er så heldige å ha plasser der bør føle et visst ansvar for å gi extra feedback til de på scena, men folk satt så høflig som det skulle vært en kirkekonsert!

Man kan si mye om amerikanere men de kan ihvertfall å slippe seg løs på konsert selv uten inntak av store mengder stimuli.

Jeg tror rett og slett at konseptet med nummererte sitteplasser på golvet ikke fungerer her i landet. Ståplasser der man må kjempe seg fremover fører til at det er den mest ivrige blodfansen som kommer forrest, ikke de som tilfeldigvis refresh'et billettservice i rette øyeblikk.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojg
    Er så enig så enig i dette. Skulle gjerne gitt konserten en 6'er men publikummet trekker ned. Jeg hadde flaks og satt langt fremme og jeg føler at folk som er så heldige å ha plasser der bør føle et visst ansvar for å gi extra feedback til de på scena, men folk satt så høflig som det skulle vært en kirkekonsert!

Man kan si mye om amerikanere men de kan ihvertfall å slippe seg løs på konsert selv uten inntak av store mengder stimuli.

Jeg tror rett og slett at konseptet med nummererte sitteplasser på golvet ikke fungerer her i landet. Ståplasser der man må kjempe seg fremover fører til at det er den mest ivrige blodfansen som kommer forrest, ikke de som tilfeldigvis refresh'et billettservice i rette øyeblikk.

Meget godt innlegg som jeg stiller meg 100 prosent bak. Jeg er selv en av disse blodfansene som så gjerne skulle sett bedre stemning på store konserter her i Norge. Norske konsertpublikummere er patetiske på flere områder som jeg også tidligere har vært inne på, inkludert dette med applaus og å skape stemning. Hadde jeg fått billett til foran scena hadde jeg tatt fullstendig av.

Som en morsom historie kan jeg nevne når jeg og 4 kompiser hadde sitteplasser nede på gulvet under Waters konserten i spektrum for mange år siden. Vaktene fulgte strikt med, alle måtte holder sitteplassene sine under hele konserten. Dog under Comfortably numb stormet jeg og en 10-12 stk frem til scenen for å hylle bandet og ta av. Vaktene prøvde stoppe oss, men de ga opp fordi bare flere og flere kom etter når først vi hadde tatt saken i egne hender. Bandet storkoste seg og Waters gliste fetere enn noensinne Fantastisk minne.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vaktene fulgte strikt med, alle måtte holder sitteplassene sine under hele konserten. Dog under Comfortably numb stormet jeg og en 10-12 stk frem til scenen for å hylle bandet og ta av. Vaktene prøvde stoppe oss, men de ga opp fordi bare flere og flere kom etter når først vi hadde tatt saken i egne hender. Bandet storkoste seg og Waters gliste fetere enn noensinne Fantastisk minne.
    Skammelig oppførsel! :-D
    Jeg var faktisk en av de som fulgte etter. Jeg husker også det store gliset til Waters.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Skammelig oppførsel! :-D
    Jeg var faktisk en av de som fulgte etter. Jeg husker også det store gliset til Waters.

Utrolig artig:-D Var helt fantastisk når vaktene bare måtte gi opp å stoppe oss, fordi det var så mange som kom etter. For pokker heller, når man får se fantastiske konserter med legender som Waters greier ikke jeg å styre følelsene mine, kan jeg komme meg frem til scenen så gjør jeg det

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange delte meninger rundt enda ser jeg men jeg er storfornøyd, nå håper jeg bare at de slipper selve konserten fra en eller annen plass på bluray. Skulle ønske jeg hadde penger på bok og kunne fulgt etter mannen på sin reise, dette showet skulle jeg gjerne ha sett par ganger til for det var noe helt eget med dette. Håper de her inne som var der fikk en bra opplevelse, folk må tenke på at mannen er snart 70år og selv synes jeg han holdt koken veldig bra. Folk kan ikke sitte her og si at Waters skal være som Floyd, det er en ny tid og folk burde heller prise seg lykkelig at han besøkte apeberget i det heletatt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er mange delte meninger rundt enda ser jeg men jeg er storfornøyd, nå håper jeg bare at de slipper selve konserten fra en eller annen plass på bluray. Skulle ønske jeg hadde penger på bok og kunne fulgt etter mannen på sin reise, dette showet skulle jeg gjerne ha sett par ganger til for det var noe helt eget med dette. Håper de her inne som var der fikk en bra opplevelse, folk må tenke på at mannen er snart 70år og selv synes jeg han holdt koken veldig bra. Folk kan ikke sitte her og si at Waters skal være som Floyd, det er en ny tid og folk burde heller prise seg lykkelig at han besøkte apeberget i det heletatt.

Helt dønn enig, spesielt med den bermen av et skammelig publikum vi sleper inn til konsertene her til lands skal vi prise oss lykkelig over at Waters gidder spille her i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skulle dratt med seg Petrucci på gitar... :-p

Solo'en hans på Comfortably Numb er konge!
    (Selvom det ikke akkurat var Pink Floyd-sound over den versjonen...)

Hadde dog vært et artig opplegg... :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Han skulle dratt med seg Petrucci på gitar... :-p

Solo'en hans på Comfortably Numb er konge!
    (Selvom det ikke akkurat var Pink Floyd-sound over den versjonen...)

Hadde dog vært et artig opplegg... :-D

Tja, jeg ville mye heller hatt med Dave Gilmour i dette showet for å være ærlig. Petrucci sin noe mekaniske stil kan etter min mening ikke konkurrere med den unike sjelen og feelingen til Gilmour som er sentral i PF musikken. Hadde vært fun på en låt eller to for more, men ikke gjennom hele showet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg ville mye heller hatt med Dave Gilmour i dette showet for å være ærlig. Petrucci sin noe mekaniske stil kan etter min mening ikke konkurrere med den unike sjelen og feelingen til Gilmour som er sentral i PF musikken. Hadde vært fun på en låt eller to for more, men ikke gjennom hele showet :-D
    Selvom det var mest ment som en spøk - så tror jeg man ikke skal undervurdere hva kong Petrucci kunne fått til... :-)

Men Gilmour er jo den som skal spille gitar til denne musikken..
    Slik er det jo bare... :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Selvom det var mest ment som en spøk - så tror jeg man ikke skal undervurdere hva kong Petrucci kunne fått til... :-)

Men Gilmour er jo den som skal spille gitar til denne musikken..
    Slik er det jo bare... :-)

Nei, absolutt ikke. Petrucci er i min bok en av verdens desidert beste gitarister, det hersker det ingen som helst tvil om. Til tross for det faktum syns jeg han på endel partier og soloer blir noe for mekanisk i gitarspillet sitt etter min smak. Soloen til Comfortably Numb av Gilmour fra PF Pulse opptaket i 1994 syns jeg ikke Petrucci er i nærheten av engang på coverversjonen jeg har hørt.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 6. fra meg! En utrolig flott opplevelse!

-rw1-jpg

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •