Roger Waters The Wall Telenor Arena 2011 – Lørdag 30. April Kl 19:30 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 465
    Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk konsert. En opplevelse av de store. Ternigkast 6.

Det som ødela noe har ikke noe med musikken/showet å gjøre, men lyden opplevde jeg som noe skarp til tider, og som jeg har nevnt før, de jæ... idiotene blandt publikum som var der for å drikke seg fullest mulig med dertil oppførsel.

Takk!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang anmeldelsen i Dagbladet.

Det var vel siste halvdel han siktet til med tanke på låtene.
    Jeg kjenner albumet rimelig godt og høydepunktene står vel ikke i kø slik det gjør på første halvdel. Men journalisten glemmer vel HELHETEN i The Wall konseptalbumet.

Half The Wall er liksom litt amputert..... Om man ikke bare er der for de kjente låtene.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    FANTASTISK...dette er akkurat den samme inntrykket jeg sitter igjen med fra min plass i felt 9.
    Kunne ønsket jeg satt helt fremme og sluppet og se idiotene:evil:

Jeg er glad at flere reagerer på dette svineriet som infiserer store konsertbegivenheter på Norsk jord. I så måte treffer Waters spikeren på hodet når han i In the flesh i andre del av showet synger noe slikt som dette:

" Theres one in the spotlight he doesent look right to me, get him up against the wall. There is one smoking a joint, and that one got spots: If i had my way i had all of your shot!! Hey you with a cell phone!!"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ang anmeldelsen i Dagbladet.

Det var vel siste halvdel han siktet til med tanke på låtene.
    Jeg kjenner albumet rimelig godt og høydepunktene står vel ikke i kø slik det gjør på første halvdel. Men journalisten glemmer vel HELHETEN i The Wall konseptalbumet.

Half The Wall er liksom litt amputert..... Om man ikke bare er der for de kjente låtene.

Hey you, Comfortably numb, In the flesh og run like hell som løftet taket i Telenor arena er vel rimelige ok høydepunkter spør du meg?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jada. Absolutt. Men det er flere "buljongpar" i siste halvdel enn første.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for å kjøpe biletter med ein gang det var bekreftet at han skulle til norge i fjor, men måtte slå det ifra meg siden eg sjølv har 30års dag og datter mi har 2års dag i dag. Hadde ikkje vore veldig populert visst pappa var vekke på bursdagen...
    Men så hadde samboeren min kjøpt tur til london 9-12.mai for oss to i gave, og etter litt søking på kva me skulle gjer der så dukker det opp at Roger Waters The Wall går på O2 arena fra 11.mai! Så no er billetter bestilt!!! :-) Gleder meg som ein unge!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjempeopplevelse som jeg neppe kan beskrive, men som må oppleves. Synes lyden var alright, men skulle ønske at det var litt mer 'trøkk' i bassen. Jeg satt forrest og til siden på seksjon 2. Det absolutte klimakset for meg var comfortably numb, der jeg havnet i ekstase -- veldig spesielt.

Er enig i det som sies om deler av publikumet. Skulle tro vanlig folkeskikk var en utbredt ting, men konserten beviste altså at slik er det ikke. Det der med anmeldelser, gidder jeg ikke å høre på. Jeg ville nok påstå at en hver som har peiling på Pink Foyd, ville synes at konserten hadde vært en knall opplevelse. Imponerende, fengende og interessant sceneshow, med tipp-topp teknikk som bidro til å visualisere The Wall's budskap.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hey you, Comfortably numb, In the flesh og run like hell som løftet taket i Telenor arena er vel rimelige ok høydepunkter spør du meg?
    Jeg er litt uenig på Comfortably faktisk... Den har svingt mer på andre live-innspillinger... Skuffet over gitaristen han hadde med.. Han er sikkert kjempeflink, men spilte de solo'ene j.... klønete..
    Det gjorde han med en del andre solo'er også... :-(

Misforstå meg rett - konserten var helt konge!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg er litt uenig på Comfortably faktisk... Den har svingt mer på andre live-innspillinger... Skuffet over gitaristen han hadde med.. Han er sikkert kjempeflink, men spilte de solo'ene j.... klønete..

Forstår godt poenget ditt Amunds. Når man er vant til Dave Gilmour på gitar i PF musikken blekner det meste andre. Jeg syns spesielt Snowy White spiller svakt i perioder og er ikke i nærheten av sjelen og feelingen i spillet som Gilmour har. Jeg er som du ser av nicket mitt ekstremt stor fan av han, så tro meg når jeg sier at jeg forstår deg godt på dette punktet

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også ut til at vi som var på Lørdagskonserten dodga en bullet her for leser nå i diverse nettaviser at godeste Waters fikk store tekniske problemer under kveldens konsert og avbrøt konserten i 20 min under del 2 av showt. Småkjipt når man betaler mellom 800 og 1500 spenn for en billett.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiste på Dinner på lørdag og Roger'n m/følge hadde skrevet seg inn i gjesteboka rett før jeg kom. Nærmere det var ikke jeg noe konsert, prøver å ikke tenke så mye på det og ved å lese denne tråden idag så driver jeg litt selvtortur :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår godt poenget ditt Amunds. Når man er vant til Dave Gilmour på gitar i PF musikken blekner det meste andre. Jeg syns spesielt Snowy White spiller svakt i perioder og er ikke i nærheten av sjelen og feelingen i spillet som Gilmour har. Jeg er som du ser av nicket mitt ekstremt stor fan av han, så tro meg når jeg sier at jeg forstår deg godt på dette punktet
    Det er forsåvidt sant det... Men de to som var med når han hadde konsert på Postdamer Platz (eller hvordan det skrives) var bedre.
    Forresten går det rykter om at Gilmour skal være med på en eller flere av konsertene hans... Skal jo spille 6 ganger på O2 Arena i London.. Kanskje han slenger seg med der...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edru folk som forventer at alle skal sitte musestille rett opp og ned og bare lytte på konserten er det verste jeg vet.
    Nei da.. jeg liker å ta hensyn til andre, selv med noen konsertøl i påsan, men man kan ikke bli muggen fordi man må reise seg opp noen ganger i løpet av en konsert.

Dere som syns konserten var kjempebra, har dere opplevd Roger live tidligere?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Edru folk som forventer at alle skal sitte musestille rett opp og ned og bare lytte på konserten er det verste jeg vet.
    Nei da.. jeg liker å ta hensyn til andre, selv med noen konsertøl i påsan, men man kan ikke bli muggen fordi man må reise seg opp noen ganger i løpet av en konsert.

Dere som syns konserten var kjempebra, har dere opplevd Roger live tidligere?

Joda, jeg blir forbanna når jeg blir nødt til å reise meg 3-4 ganger etter at showet er igang igjen etter pausen fordi folk enda ikke har lært klokka i godt voksen alder. Det er skammelig oppførsel.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin konsert igår, roger leverte igjen, vel nesten. Hotellrommet fungerte ikke, men det var no biggie (har jo sett det før! , men så fikk vi jo gorbatshov historien!).

Vil påstå at jeg hadde noen av de beste setene! Rett foran lyd gutta!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av amunds

Jeg var IKKE på noen av konsertene, nettopp fordi de må ha TRE gitarister for å erstatte David Gilmour,,,,,,og er ikke han med, er ikke jeg interessert i Pink Floyd materiale fremført av Roger Waters....men solo platene hans er helt ok..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig må jeg bare ytre min ren og skjære pinlige følelser rundt det Norske konsertpublikummet som idag slo alle rekorder:

1- Kan folk se til ******* å komme seg til setene sine til tiden når det står på billetten med store bokstaver at konserten starter presis? Dere er vel voksne folk sist jeg sjekket?

2- Kan folk begynne å gå på konsert for faktisk lytte til musikken og ikke for å bøtte ned flest mulig pils, braute mest mulig og fremstå som mest mulig latterlig nordmann på fyllekveld? Dere er en vits.

3- Kan folk se til ******* å komme seg til setene sine tidsnok etter pausen slik at jeg slipper å reise meg opp og ned førti ganger etter at showet har begynt igjen?

4- Galskapen toppes av fint med at svære horder nede på flata rømmer arenaen mens konserten er igang, og Waters holder avslutningstale med fullt band på scenen. Flaut er ordet på vegne av Norske publikummere, rett og slett.
    Så sant... så veldig sant...

En annen ting som jeg reagerte på, men som ikke er like alvorlig, var mangelen på trøkk fra publikum. Det var rett og slett slapt.

Det var såvidt folk gadd å reise seg på c numb og run like hell, for deretter og sette seg rett ned igjen etterpå.. og ikke minst forlate konserten under Waters siste "takketale".. skandale!!
    For min del kunne vi stått under hele konserten, men det er jo mindre kurant for de lave, og de fleste jenter(som da er relativt lave).

Men bortsett fra dette - konserten var en drøm... Dette var 3. gang jeg så han ( 2x DSOTM norwegian wood og bergen) og dette var en høydare av dimensjoner.

Forøvrig - som sikkert de fleste vet, skal de filme alle 6 shows i London, antakeligvis med Gilmour på Comfortably numb. Noe som kan tyde på en dvd-utgivelse.. og da BD regner jeg med.. kan bli spennende med tanke på at 3d tv osv begynner å bli mer vanlig... kanskje får vi se noe helt nytt, hva live-utgivelser angår.

De skal også filme i Hellas, men det må vel bli overflødig etterhvert som de da får 8 kvelder på film ?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ang trøkk fra publikum så er jeg enig, skulle gjerne stått hele konserten men da ville vel de bak blitt noe sure tror jeg. det var heeeelt annerledes i new York. Der var det TRØKK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på lørdag, og ble veeldig fornøyd. Er enig med de her som ble litt "skuffet" av Gilmour-erstatteren... For min del gjaldt det mest vokalen. Gitaristen var bra syns jeg, selv om han ikke var i nærheten av orginalen.

Er det foresten noen her inne som har noen specs på projektorene som ble brukt? Skulle gjerne sett litt nærmere på de

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    På ang trøkk fra publikum så er jeg enig, skulle gjerne stått hele konserten men da ville vel de bak blitt noe sure tror jeg. det var heeeelt annerledes i new York. Der var det TRØKK
    Stemmer det.. Vi var på NY konserten dagen før deg mener jeg. Under Run like hell hadde jeg følelsen av hele stadion begynte å svinge. Roger gliste bredt og kommenterte: enjoy yourself
    Norsk konsertpublikum er veldig kjedelige. Sitter stille og klapper litt mellom låtene.
    Kan det skyldes inntaket av stimuli?? I Norge så jeg mest øldrikkene halvgamle menn, mens i NY lå røykskyen så tett at det inneimellom sved i øynene :-O

Tipper det er vanskelig å stå på scenen uten å få skikkelig feedback..

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •