Roger Waters The Wall Telenor Arena 2011 – Lørdag 30. April Kl 19:30 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 465
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er på Telenor Arena nå. Billettluka åpner kl 16. Blir litt venting, men det får gå.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå nærmer det seg!
    Håper virkelig at det blir en strålende konsert for dere som skal i kveld.
    Jeg for min del får prøvd tolodigheten min i en uke til, men da bærer det avgårde til Køben

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RemiWM
    Jeg er på Telenor Arena nå. Billettluka åpner kl 16. Blir litt venting, men det får gå.
    Hvor lenge holder den oppe da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal man si...

Fantastisk artist, fantastisk show - men dessverre en arena som lydmessig ikke yter Roger'n rettferdighet... :-(

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Ja, hva skal man si...

Fantastisk artist, fantastisk show - men dessverre en arena som lydmessig ikke yter Roger'n rettferdighet... :-(

Jeg syns personlig at dette var en maktdemonstrasjon av de sjeldne. Vil tro jeg har mine ord i behold når jeg sier at Norge og Oslo kanskje ikke har sett maken til sceneshow og profesjonelt opplegg. Så mye detaljer, kvadrofonisk lyd osv, helt utrolig. Forøvrig syns jeg lyden var glimrende på Telenor arena, hvor satt du plassert amunds?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flaut Norsk konsertpublikum nok engang.

Forøvrig må jeg bare ytre min ren og skjære pinlige følelser rundt det Norske konsertpublikummet som idag slo alle rekorder:

1- Kan folk se til ******* å komme seg til setene sine til tiden når det står på billetten med store bokstaver at konserten starter presis? Dere er vel voksne folk sist jeg sjekket?

2- Kan folk begynne å gå på konsert for faktisk lytte til musikken og ikke for å bøtte ned flest mulig pils, braute mest mulig og fremstå som mest mulig latterlig nordmann på fyllekveld? Dere er en vits.

3- Kan folk se til ******* å komme seg til setene sine tidsnok etter pausen slik at jeg slipper å reise meg opp og ned førti ganger etter at showet har begynt igjen?

4- Galskapen toppes av fint med at svære horder nede på flata rømmer arenaen mens konserten er igang, og Waters holder avslutningstale med fullt band på scenen. Flaut er ordet på vegne av Norske publikummere, rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakerst til høyre, felt I...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe konsert igår!

Tok som tidligere nevt bilen, fant gratis parkering ca 10min fra stadioen og ankom stadioen litt før seks

Vi hadde ganske dårlige billetter - heeeeeeelt bakerst i midten, faktisk så dårlig at det ikke var seter der men lyskastere der. Så kom en hyggelig vakt og guidet oss ned og fant noen reserverte plasser til oss akkuratt ved siden av miksebordet Vi var tolv stykker som fikk beste billetter i forhold til pris

Etter showet så gikk vi ti minutter til bilen, og ca 10 minutter etter det var vi på motorveien.

Med andre ord alt gikk knirkefritt og absolutt null stress med bil Tilogmed gratis parkering.

Helt siinnsykt rå konsert, bare håper at det blir en blu-ray fra turneen. Men litt enig at lyden ikke var helt ultimat, var litt skarpt til tider syns jeg, ihvertfall i starten.

Forøvrig enig med Gilmour, hvorfor må alle vente lengst mulig med å sette seg? Ganske irriterende med alle som gikk fram og tilbake hele tiden - men heldigvis har jeg utviklet skylapper så gikk ganske greit

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terningkast 4!

Dagbladet gir "kun" terningkast 4.
    Deres konklusjon var at det var kjedelig og uintressante låter som trekker ned, samt at når veggen var ferdig bygdt så kom det et antiklimaks pga at Roger var kun så vitt å se i et kontor oppe på veggen.

Reporter, Øyvind Rønning, gir uttrykk for at han har god kjentskap og fan av Pink Floyd. MEN jeg føler at det ikke er helt slik på den måten han skriver. Angående låter - så er jo dette satt - alle som kjenner historien, filmen og musikken vet at hver låt har sitt budskap og sin røde tråd i den store sammeng. Låtene er jo genialt satt sammen og kan derfor endres lite - konseptet er å høre på alt i en sammenheng. Da å konkludere med at konserten var fylt med kjedelig og uintressant låter blir for meg merkelig. Vet reporter hva han snakker om? Viste reporter ikke hvilket show han reiste til?

Nå har ikke jeg sett showet - skal dit ikveld - så det skal bli spennende.
    MEN etter å ha sett filmen og live in berlin uttallig ganger - så forventer jeg bygging av veggen. Så jeg får håpe det ikke er så antiklimaks som mister Øyvind mener.

Møtte veggen halvveis - kultur - Dagbladet.no

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det er en litt rar anmeldelse. Man vet jo historien/låtene man får, så de som er på en slik konsert liker jo plata ville jeg tro.

Har inntrykk at journalister ofte har en "forhåndsbestemt" anmeldelse i hode.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Forøvrig må jeg bare ytre min ren og skjære pinlige følelser rundt det Norske konsertpublikummet som idag slo alle rekorder:

1- Kan folk se til ******* å komme seg til setene sine til tiden når det står på billetten med store bokstaver at konserten starter presis? Dere er vel voksne folk sist jeg sjekket?

2- Kan folk begynne å gå på konsert for faktisk lytte til musikken og ikke for å bøtte ned flest mulig pils, braute mest mulig og fremstå som mest mulig latterlig nordmann på fyllekveld? Dere er en vits.

3- Kan folk se til ******* å komme seg til setene sine tidsnok etter pausen slik at jeg slipper å reise meg opp og ned førti ganger etter at showet har begynt igjen?

4- Galskapen toppes av fint med at svære horder nede på flata rømmer arenaen mens konserten er igang, og Waters holder avslutningstale med fullt band på scenen. Flaut er ordet på vegne av Norske publikummere, rett og slett.
    +1

I samfunnet generellt må du beregne inn en idiotfaktor på minst 2% mao. var det ca. 400 idioter på konserten. Da er det vel ikke så rart det blir rølping og fjasing? På toppen av disse kommer de som er enten er påheng eller som er der fordi det er der "det skjer"(dog større problem i mindre byer a'la Stavanger). Men blir meget forbannet på all denne fjasingen ettersom jeg har kjørt langt og har betalt flere hundre kroner for en konsert opplevelse. Da er jeg meget lite lysten på å høre sidemannen prate om en 14 dagers på Mallorca eller om Opelen har vært på service(!!!!!):twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En anmeldelse fra VG er jo absolutt ingenting å bry seg om...
    Denne konserten er i mine øyne et helt verk - ikke enkeltsanger...
    At man ikke ser bandet når veggen er oppe, er litt av det som gjør det så genialt! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Kjempe konsert igår!
    Tok som tidligere nevt bilen, fant gratis parkering ca 10min fra stadioen og ankom stadioen litt før seks
    Kan man spørre sånn ca hvor dette var? Skal ut i kveld

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fulgte annvisningene til parkeringsplassene og da etter en stund kom jeg til en barnehage eller noe lignende. Der var det mulighet til å parkere på gårdsplassen uten for barnehagen. Ihvertfall gjorde jeg og 15-20 andre biler det og ingen fikk bot. Så var det bare å fulge stien/"turløypa" bort til stadioen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var det med kamera og slikt? Har litt lyst og ta med speilrefleks inn.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speaker sa før konserten at det bare vare å ta bilder så lenge man ikke bruker blitz, så jeg ville tyde det til at man kan ta med speilrefleks - uten at jeg vil garantere det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Dagbladet gir "kun" terningkast 4.
    Deres konklusjon var at det var kjedelig og uintressante låter som trekker ned, samt at når veggen var ferdig bygdt så kom det et antiklimaks pga at Roger var kun så vitt å se i et kontor oppe på veggen.

Reporter, Øyvind Rønning, gir uttrykk for at han har god kjentskap og fan av Pink Floyd. MEN jeg føler at det ikke er helt slik på den måten han skriver. Angående låter - så er jo dette satt - alle som kjenner historien, filmen og musikken vet at hver låt har sitt budskap og sin røde tråd i den store sammeng. Låtene er jo genialt satt sammen og kan derfor endres lite - konseptet er å høre på alt i en sammenheng. Da å konkludere med at konserten var fylt med kjedelig og uintressant låter blir for meg merkelig. Vet reporter hva han snakker om? Viste reporter ikke hvilket show han reiste til?

Nå har ikke jeg sett showet - skal dit ikveld - så det skal bli spennende.
    MEN etter å ha sett filmen og live in berlin uttallig ganger - så forventer jeg bygging av veggen. Så jeg får håpe det ikke er så antiklimaks som mister Øyvind mener.

Møtte veggen halvveis - kultur - Dagbladet.no

Leste selv anmeldelsen og jeg må si at jeg sliter med å ta anmelder alvorlig på endel punkter. Svakt låtmateriale??? Hey you, Comfortably Numb, Another brick in the wall, In the Flesh, Mother og Run Like Hell. Svakt låtmateriale??Hva pokker er det anmelder har røyket etter middagen? Dette er jo bare vås for å si det rett ut, og anmelder påpeker da også at vedkommende ikke liker utgivelsen The Wall spesielt godt noe som kanskje heller er grunnen til den noe lunkne anmeldelsen.

Jeg tror som sagt jeg har mange med meg når jeg sier at maken til konsert og show har ikke vært vist på Norsk jord før, kanskje med unntak av Pink Floyd på Valle hovin i 1994.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    +1

I samfunnet generellt må du beregne inn en idiotfaktor på minst 2% mao. var det ca. 400 idioter på konserten. Da er det vel ikke så rart det blir rølping og fjasing? På toppen av disse kommer de som er enten er påheng eller som er der fordi det er der "det skjer"(dog større problem i mindre byer a'la Stavanger). Men blir meget forbannet på all denne fjasingen ettersom jeg har kjørt langt og har betalt flere hundre kroner for en konsert opplevelse. Da er jeg meget lite lysten på å høre sidemannen prate om en 14 dagers på Mallorca eller om Opelen har vært på service(!!!!!):twisted:

Helt korrekt, disse halhengene som du sier og de som vil være der det skjer er et stort problem på konserter,- jeg har vært på mange de siste årene. Alikevel syns jeg som nevnt i innlegget mitt at kaka ble toppet hva anngår denne konserten. I mitt følge var vi 6 stykker og samtlige reagerte sterkt på oppførselen til Norske konsertgjengere, dette går bare ikke ann. Skammelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpr
    Kan man spørre sånn ca hvor dette var? Skal ut i kveld
    Følg skiltet mot *gamle fornebu* og der er det muligheter å parkere langs veien og på et jorde, der sto jeg

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

FANTASTISK...dette er akkurat den samme inntrykket jeg sitter igjen med fra min plass i felt 9.
    Kunne ønsket jeg satt helt fremme og sluppet og se idiotene:evil:

Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •