Hva syns folk er et behageligt lyttenivå.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn ca -25 til -20dB på receiveren.

Etter autokalibrering med Yamaha YPAO (og litt manuell etterjustering på subvolum) viser dette seg å være passe høyt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil si at behagelig lyttenivå er ca 85 DB. men viss jeg vil dra på litt har jeg lett for å nærme meg 95-100 DB men det blir jo aldri over lenger tid. gjerne bare en sang kansje 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg, og sikkert andre, forstår ikke dit indlæg i denne tråd.

Når du sidder i toget og hører nogle fører en samtale du ikke helt forstår pointen med, gør du dem så også lige opmærksomme på det meningsløse i deres samtale.
    Nogle gange behøver man bare ikke blande sig. Men det er der sikkert også nogle der ikke forstår, når de sidder bag skærmen.

Selv lytter jeg normalt ved et tryk på omkring 85db, og når det naboerne skal høre med omkring 100db.

Mvh. l´Blundt

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, kanskje det bare er meg, men jeg skjønner ikke vitsen med tråden.

Kun fordi jeg var nysjerrig8) 8)
    Satt og spilte gjennom adle de (få) platene jeg hadde og noe digital medie. etter et par timer med musikk i godstolen kom jeg til og tenke på om naboene ble plaget, og siden jeg holder på og flytter rundt og tester ut rette plass for nye subben, har jeg selvsagt Radioshacken i skuffen i stua. Noen få sekunder senere var en måling tatt...

Men på en måte har jo tråden en funksjon også. Før jeg fikk meg efektforsterker lå lyttenivået for flere timer noe lavere, ikke målt da, men reciveren alene syns jeg ikke hadde nokk kontroll på RFene til at det ble behagelig og høre på på samme nivå som nå...

Og til vanlig så bruker jeg ikke noe Db måler for og stille inn lyttenivået, bruker ikke engang visningen i forsterker.(lyset i display av) Skrur opp til det nivået jeg liker og gir totalt blanke i hva forsterkeren sier og hva DB måler hadde sagt 8) 8) 8) 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ut til å være den eneste som holder volumet ganske lavt ja? Hører vanligvis på musikk hele tiden og liker i grunn best at den holder seg i bakgrunnen ved ett volum der du fint kan snakke med normal stemme og bli hørt over musikken. Men dynamikken i musikken kommer ikke helt frem før du når ett visst volum så vil tro jeg ligger på en mellom 55 og 70 for det meste.

God lyd og høy lyd er ikke det samme.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gabs88
    Jeg ser ut til å være den eneste som holder volumet ganske lavt ja? Hører vanligvis på musikk hele tiden og liker i grunn best at den holder seg i bakgrunnen ved ett volum der du fint kan snakke med normal stemme og bli hørt over musikken. Men dynamikken i musikken kommer ikke helt frem før du når ett visst volum så vil tro jeg ligger på en mellom 55 og 70 for det meste.

God lyd og høy lyd er ikke det samme.

Var det musikk i 2 kanaler (+evt sub) du tenkte på???

Å,ja.... da er jeg sjeldent høyere enn -30 til -25, men svært avhengig av kilden (CD/PC) og innspilling.

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gabs88
    Jeg ser ut til å være den eneste som holder volumet ganske lavt ja?
    Neida, du er ikke alene.
    Vi er mange som søker etter mest mulig på et lavere volum.
    Selv har jeg nå et såpass stort lydbilde at folk gjerne tror jeg spiller kjempehøyt allerede på 70dB.
    Det er frem til jeg snakker til de uten å heve stemmen.
    Når det er sagt så fyller panelene mine rommet på en litt annen måte enn mange andre høyttalere.
    Normalt spilles det på ca. 50dB her...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •