Støy i bassområdet når hdmi til tv blir koblet til reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i bassområdet når hdmi til tv blir koblet til reciever

Hei!
    Jeg har et Onkyo HT-S3200 hjemmekinosystem som oppfører seg litt merkelig. Jeg får støy i bassområdet (vet ikke hvilken frekvens) når HDMI kabelen til tv'n (Samsung LED 40" UE40B6050VWXXE) blir koblet til receiveren (Onkyo HT-R370). Altså, så kan jeg koble til min BD spiller og spille musikk derfra uten støy (eller en pc). Støyen kommer med en gang HDMI kabelen fra tv'n treffer utgangen til recieveren.
    Jeg har byttet kabler, jeg har prøvd med en annen tv, og jeg har fått prøvd med en lik receever - men blir ikke kvitt støyen.
    La også merke til at med en gang jeg koblet til Get boksen så minsket støyen. Den blir ikke helt borte, men den blir betydelig lavere. Det samme gjelder ikke for BD spilleren.
    Noen vil kanskje foreslå støy fra lysnettet, men hvorfor kommer den da bare når tv'n blir koblet til?
    Har såklart prøvd å skille lydkabler fra strømkabler. Gjorde liten nytte.
    Noen som har forslag? jeg begynner å gå tom for ideér.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg tenker på er jordsløyfe. Det gir 100 Hz brum.
    Sjekk hva som har jordet stikkontakt, og prøv å koble via en ujordet grenkontakt.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme problemet; alt gikk greit helt til jeg satte inn HDMI kabelen i PJ.
    Hjalp ikke å fjerne jordingen til PJ, heller ikke til receiveren (som HDMI var koblet til). Men når jeg fjernet jordingen på det aktive delefilteret derimot! Da ble det stille.

Så sett igang, prøv deg frem, det er ikke sikkert det er noe logikk i problemet. Finn støpslene med jord, og sett en tape over jordingspunktene, så krysser vi fingrene på at det ikke er verre enn som så. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, hvis det ikke er så enkelt som å fjerne jord til enhetene (ved å teipe støpsel) så må jeg nok ha videre hjelp. Men takker for tipsene! Skal hive meg på det i morgen. <:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, alt er fint når tv'n er ujordet. Kjempeflott! Takker for tipset, jeg hadde aldri i verden kommet til å tenke på dette. <:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •