Kun stereo fra Sony BDP-S470

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun stereo fra Sony BDP-S470

Jeg har nevnte BluRay-spiller koblet til en Yamaha RX-V1900 via HDMI. Uansett hva jeg nå forsøker, så klarer jeg kun å få stereo ut fra den.

Jeg har testet med Dolby Digital 5.1 og Dolby TrueHD 5.1, men når jeg går i menu->signal info på forsterkeren så sier den 2ch PCM @ 48kHz. Dette betyr vel at forsterkeren egentlig er frikjent, med mindre den har problemer med å fortelle spilleren hva den klarer?

Synes alle innstillingene på Sony'en tyder på at den burde sende ut surround, så jeg er litt usikker på hvor jeg skal lete etter løsningen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest viktige lydinnstillinger på BD spiller er

Audio (HDMI) setter du som........AUTO

DSD Output Mode er til SACD spilling å settes til ...ON om du har reciver med DSD og OFF om du ikke har DSD i reciver å signalet må gjøres om i spiller til PCM / Multichannel PCM (avhengig om det er stereo eller flerkanals SACD spor

BD Audio MIX setter du som OFF som gir beste lyd men ønsker du å blande interaktiv lyd / sekundær lyd med primær hovedlyden setter du den som ON og multichannel PCM blir sendt

Spilleren velger automatisk om den skal sende lyd codec bitstream eller om den må decode lyd til multichannel PCM
    HDMI handshake mellom spiller/reciver ordner det

Du har reciver som decoder HD lyd , du må ha minimum HDMI 1.3 kabel mellom spiller/reciver så vil lyd bli bitstreamet til din reciver for decoding
    (har du lavere HDMI versjon vil spiller decode til multichannel PCM)

Så har man andre muligheter som påvirker / kan påvirke lyd man motar og avspiller.
    Har du ikke aktivisert utgangene på reciver (center , surround + +) så er vel bare frontene aktivisert på reciver å da får man automatisk 2.0 stereo (PCM) fra BD spiller (pga hdmi hanshake som forteller at du ikke er klar for mere enn stereo lyd)

Det kan også være recivere som har innstillinger om de ønsker ferdig decodet lyd inn eller om reciver skal decode lyden osv osv men med så mange Yamaha eiere her på forumet får du sikkert svar på det

Husk også....Audio DRC er valg for dynamisk kompresjon og må stå som WIDE (bred) for best lyd i reciver (eller off eller hva det heter i reciveren din........altså ingen dynamisk komprimering må velges for best lyd)

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

- DSD til on
    - DRC til WIDE

Og så fungerte det. Ser ikke helt logikken, men nå har den tatt både Dolby og DTS HD-lyd, samt god gammel Dolby Digital, så jeg er glad og fornøyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •