Sc-lx72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Sc-lx72

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sc-lx72

Hei.

Lurer på om noen her kan hjelpe med med oppsett av receiver mot datamaskin, slik at jeg kan spille av musikk direkte fra den.
    DHCP-serverfunksjonen er på, så jeg kan lytte til internett radio, men kommer ikke inn på pc`en.
    Har opprettet et hjemmenettverk og slått på fildeling, men det hjelper ikke.
    Er det noen her som har gjort dette med SC-LX72?

Mvh
    Jan Tore

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLNA, ikke HDCP

Hvilket operativsystem har du?
    Jeg kjører Win 7, og der er det ganske enkelt (mulig det er samme opplegget på vista også):
    -Gå til 'Nettverk' i listen på venstre kant i Explorer for å liste opp tilgjengelige enheter i nettverket. Der skal du finne 'Pioneer Digital Media Client'.
    Høyreklikk på den og klikk 'Tillat direkteavspilling til denne enheten'. Dersom det istedet står 'Blokker direkteavspilling...' skal det allerede være iorden.

(windows skal egentlig oppdage nye enheter i nettverket og spørre deg om du vil tillate avpsilling til denne, men det kan jo hende du allerede har fått det opp uten å tenke over det.)

Hos meg får jeg opp Music-mappa til alle brukerene på maskinen i Home Media Gallery, og jeg tipper andre delte mapper skal listes opp på samme vis også.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takk for svar
    Jeg har XP, men jeg kan ikke finne Pioneer under nettverk.
    Hvis jeg har gjort det rett da;-)
    Må jeg kansje gå inn på receiveren og stille inn alt manuelt?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd i XP, så du kan se om du finner løsningen her: Making Your PC a DLNA Certified Media Server - Agoraquest - Sony Forum, News, Reviews
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde det også, men fant ikke receiveren der heller

I bruksanvisningen står det: " Hvis et domene er konfiguret i et Windows-nettverkmiljø kan du ikke få tilgang til en PC på nettverket mens du er logget på på domenet. Istedet for å logge på domenet, logg på den lokale maskinen"

Vet du hva som menes her?

Jan Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei fant ikke ut av det;-0
    Har funnet receiveren inne på Mediaplayer, men finner ingen server inne på receiveren.
    Blir vel enklere å skifte til vista:-(

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan.Tore
    Prøvde det også, men fant ikke receiveren der heller

I bruksanvisningen står det: " Hvis et domene er konfiguret i et Windows-nettverkmiljø kan du ikke få tilgang til en PC på nettverket mens du er logget på på domenet. Istedet for å logge på domenet, logg på den lokale maskinen"

Vet du hva som menes her?

Jan Tore
    Dette trenger du nok ikke å tenke på, ettersom jeg antar at du ikke kjører nettverket ditt i et domene. Det er heller spesielt interesserte som har satt opp en server for å styre hjemmenettverket.

Jeg har nok ikke noe mer å bistå med, men dersom du har tenkt å bytte operativsystem ville jeg unngått Vista, og heller satset på Windows 7.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for hjelpen uansett.