Lyd fra spotify til klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra spotify til klipsch

Hei, har tatt et lite steg inn i en stor hifiverden, og har ett spørsmål.

Vil jeg tjene mye på å kjøpe en ekestern DAC ? type Elkjøp - Abrahamsen D/A-konverterer , lyden går nå fra hmdi utgang på pc, til yamaha rx-v663 gjennom emotiva rpa-2 til mine klipsch rf-82, så lurer da på om det er mye og tjene rent lydmessig ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Hei, har tatt et lite steg inn i en stor hifiverden, og har ett spørsmål.

Vil jeg tjene mye på å kjøpe en ekestern DAC ? type Elkjøp - Abrahamsen D/A-konverterer , lyden går nå fra hmdi utgang på pc, til yamaha rx-v663 gjennom emotiva rpa-2 til mine klipsch rf-82, så lurer da på om det er mye og tjene rent lydmessig ?
    Det kommer nok an på hvor god Dac det er i 663'n din,samt hvile lydmodus du foretrekker?
    Foretrekker du lyden i "pure direct",eller bruker du stereo m sub og RK inkludert?
    Kjører du "pure direct" så kan det vel vere noe å hente,men skal du innom all "prossesering" til 663'ens RK osv,så blir det noe frem og tilbake konvertering av signalene! (Analog til digital,også tilbake til analog),så spørs det om det har noe for seg??
    Men den Dac'en kjøper du jo på Elkjøp,og der er det 30 dagers fri returrett,så det er jo bare og prøve,og er du ikke fornøyd med oppgraderingen,så er det jo bare å levere den tilbake!

Det må egentlig bare prøves i ditt opsett,og med dine ører for å finne svaret!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •