Avstand til bakre høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstand til bakre høytalere

Hei,

Har i dag Bose Lifestyle V28 jeg kjøpte for ikke så altfor lenge sia. Har derimot flytta inn et nytt sted og er usikker på plasseringen av mine høytalere. Har prøvd flere varianter, men føler virkelig at denne stua ikke er bygd for slikt.

Bør nevnes at jeg ikke kan lyd, i hele tatt!

Har lagt ved bilde av min stue. (er fra salgsoppgaven til forrige eier da kameraet ikke her helt oppe å går). Mine fronthøytalere er plassert likt med de som står der fra før:
    Vedlegg 68244

De bakre høytalerne er i dag en bak gardina og en oppe på peisen. Dette er en dårlig plassering både pga at ledningene vil være svært synlige, og fordi høytalerne er på feil høyde ifh til hverandre.

Der jeg lurer på om jeg kan plassere høytalerne mine er i hvert sitt hjørne helt bak i rommet. Mitt interiør står i dag helt likt som det på bilde.
    Vedlegg 68245Vedlegg 68246Vedlegg 68247

Spørsmål er da om dette er for langt ifra der vi vanligvis sitter? Grunnen til at jeg spør er fordi ved kalibreringen klarer ikke Bose å kalibrere de bakre høytalerne. I tillegg er jeg redd lyden blir for høy på de bakre slik at de ikke vil fungere opptimalt.

Forøvrig er jeg svært fornøyd med hvordan Bose annlegget fyller rommet når jeg har de bak så jeg håper dette er mulig.

Forøvrig er jeg svært usikker på plasseringen generelt. Er litt skuffet over bassen, forøvrig er jeg veldig fornøyd. Iallefall i forhold til hva jeg tidligere har hatt.

Takk for svar!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å veggmontere høyttalerne bakenfor lytteposisjon og vinkle de mot sofaen ? (Altså opp på veggen ,å vinkles mot "sweetspot")

-Men om du er fornøyd slik det er nå, så hvorfor gjøre noe mer med det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hva med å veggmontere høyttalerne bakenfor lytteposisjon og vinkle de mot sofaen ? (Altså opp på veggen ,å vinkles mot "sweetspot")

-Men om du er fornøyd slik det er nå, så hvorfor gjøre noe mer med det ?
    Er vanskelig å få festet de der pga peisen som er i veien.

Er fornøyd med hvordan det fyller rommet, men som sagt har jeg ikke peiling på lyd, og jeg er redd at jeg mister mye av sorounden, og lyden bakfra når jeg flyttet de dit?

Er det noen maksgrense hvor bakre avstand?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby - Dolby Home Theater Speaker Guide - Speaker Placement and Setup Guide for Home Theater Surround Sound
    Se litt på den guiden. Til 7. og sist er det ørene dine og deg som skal være fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •