Monster overspenningsvern - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, har bestilt en Monster HT800 og håper denne fungerer greit og beskytter meg fra overspenning generelt, det er jo rene Ohms belastninger så har egentlig ikke behov for noe mer en et overbelastningsvern, og til en pris av 999,- syntes jeg det var greit.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ok, har bestilt en Monster HT800 og håper denne fungerer greit og beskytter meg fra overspenning generelt, det er jo rene Ohms belastninger så har egentlig ikke behov for noe mer en et overbelastningsvern, og til en pris av 999,- syntes jeg det var greit.
    Hva skal du kople til?

for hvis du trenger å beskutte tele linje så må du opp på modellen over i pris.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal KUN koble 230 VAC mot dette overspenningsvernet, ingen signal kilder skal igjennom dette filteret, skal kun bruke denne for sikkerhetens skyld, kanskje det gir forsikrings bonus i tillegg etc.

Den er god til det enkle bruket? Regner bare med at det slår ut på millisekundet ved overspenning, hvis ikke må jeg nok modifisere den litt selv :twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal KUN koble 230 VAC mot dette overspenningsvernet, ingen signal kilder skal igjennom dette filteret, skal kun bruke denne for sikkerhetens skyld, kanskje det gir forsikrings bonus i tillegg etc.

Den er god til det enkle bruket? Regner bare med at det slår ut på millisekundet ved overspenning, hvis ikke må jeg nok modifisere den litt selv :twisted:
    Hvis du skal bruke den mot TV osv, og ikke kjøre antenne igjennom, så kan du like greit droppe den, for da kan overspenningen komme via andre steder enn strømnettet ved f.eks. lynnedslag osv.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du skal bruke den mot TV osv, og ikke kjøre antenne igjennom, så kan du like greit droppe den, for da kan overspenningen komme via andre steder enn strømnettet ved f.eks. lynnedslag osv.
    Jeg er bare ute etter sikkerhet for TV, Reciever, Xbox og sub, HT800 skal da fungere utmerket til det bruket? Hvis det kommer overstrøm fra kraftverket ETC?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare ute etter sikkerhet for TV, Reciever, Xbox og sub, HT800 skal da fungere utmerket til det bruket? Hvis det kommer overstrøm fra kraftverket ETC?
    Det skal funke bra, bare kjør antenne kabelen via den også. Hvis ikke så vil Monster nekte deg erstatning hvis ting skulle ryke.

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre overspenningsvern som ikke er så dyre, som fungerer til vanlig bruk? Bare strøm, og ikke alt dette andre dallet..?

Har sett flere forskjellige leverandører. f.eks Belkin SurgeMaster 7 Overspenningsvern - MPX

Noen som har disse, eller vet om det fungerer bra?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal funke bra, bare kjør antenne kabelen via den også. Hvis ikke så vil Monster nekte deg erstatning hvis ting skulle ryke.
    Hvorfor i all verden skal jeg gjøre noe så unødvendig? Antenne tilkoblet vil ikke gjøre noe som helst annet en å øke risikoen ved lynnedslag....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden skal jeg gjøre noe så unødvendig? Antenne tilkoblet vil ikke gjøre noe som helst annet en å øke risikoen ved lynnedslag....
    Hva mener du med det?

Hvis lynet slår ned i bakken, så kan det like greit treffe kabel ledningen som strømledningen, og skape overspenning via den ene eller den andre. Og overspenninger via antenne er mer sårbart enn via strømnettet. Dessuten så følger det med kabler for denne omkoplingen, så å ta seg 10 sekunder for å kople om denne ekstra sikkertheten kan være lurt.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du utdype hva du mener med dette??? Tanken bak teorien din

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det?

Hvis lynet slår ned i bakken, så kan det like greit treffe kabel ledningen som strømledningen, og skape overspenning via den ene eller den andre. Og overspenninger via antenne er mer sårbart enn via strømnettet. Dessuten så følger det med kabler for denne omkoplingen, så å ta seg 10 sekunder for å kople om denne ekstra sikkertheten kan være lurt.
    Hva har dette med saken å gjøre? Du sa jeg burde koble en antenne-kabel fra en antenne til overspenningsvernet for å minske risikoen for lynedslag som påvirker filteret, ved en antenne tilkoblet økes jo risikoen for å få lynnedslag i overspenningsvernet.... Har jeg misforstått totalt eller?!!?! Omkobling!? Hva har det med saken i gjøre?!?

Jeg må ha misforstått TOTALT?!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror heller at alle er enige men er så oppsatt på sin mening at det samme får to betydninger

Dere er enige

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dette med saken å gjøre? Du sa jeg burde koble en antenne-kabel fra en antenne til overspenningsvernet for å minske risikoen for lynedslag som påvirker filteret, ved en antenne tilkoblet økes jo risikoen for å få lynnedslag i overspenningsvernet.... Har jeg misforstått totalt eller?!!?! Omkobling!? Hva har det med saken i gjøre?!?

Ja da har vi bommet litt med tankegangen. Du kjører fra vegguttaket, til overspenningsvernet, og fra overspenningsvernet til TV/Dekoder/VHS eller hva du har først i rekken.

Da tar også overspenningesvernet seg av overspenninger på antenne anlegget.

Hvis du kun har egen parabol på veggen hjemme, så må du enten har dyreste monster, eller lage egen overgang. Men ved parapol på eget hus så minsker sjansen for overspenning på det anlegget nesten til null, så da kan du nok gå utenom hvis du ikke vil lage overgang.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har vi bommet litt med tankegangen. Du kjører fra vegguttaket, til overspenningsvernet, og fra overspenningsvernet til TV/Dekoder/VHS eller hva du har først i rekken.

Da tar også overspenningesvernet seg av overspenninger på antenne anlegget.

Hvis du kun har egen parabol på veggen hjemme, så må du enten har dyreste monster, eller lage egen overgang. Men ved parapol på eget hus så minsker sjansen for overspenning på det anlegget nesten til null, så da kan du nok gå utenom hvis du ikke vil lage overgang.
    JA IKKE SANT??! :P

Riktig Svantekiller...

Bor i Tromsø så Lynnedslag O.L er sånn 1 gang per 10år:P Jeg vil bare være sikret mot overspenninger som kommer fra veggutaket til komponentene som Kraftverket er ansvarlig for... Det har skjedd før :-?

Det med egen overspenningsvern på den enkelte kursn der du bruker UPS har ikke noe å si for meg, siden det er jordfeilbrytere på alle kurser før de går til Overspenningsvernet som alle kursene må gå igjennom.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er Monster HTS 2600 et aktivt eller passivt nettfilter? Har lenge tenkt på og prøve men jeg har vært skeptisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdet det med en APC Line-R til en NAD M25? Ser den er satt til 1200VA, og NAD M25 trekker vel ikke mer enn 160 x 7 = 1120 på det meste? Skal vel gå bra det? Har dere eventuelt noen andre og bedre forslag? Har tenkt på en Power Plant Premier. Gir sistnevnte overspenningsvern?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overspenningsvern Data / Tele EL-iTX - Trygg og Sikker AS
    Hva med denne for overspenningsvern?

Ellers, har du dyrt utstyr du vil beskytte på annen måte enn med innboforsikringen, da få elektrikeren til å innstallere grovvern i sikringsskabet ditt....

Skal du "rense" stømmen må du prøve sammen med ditt utstyr før du kjøper da det ikke er sikkert du hører forskjell, eller kanskje lyden blir dårligere.
    Jeg ville nok prøve først før jeg kjøper en PPP til 22K.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •