Monster overspenningsvern - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 117
    Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Men hva er problemet så lenge Monster garanterer for anlegget ditt ? Det er vel en forsikring en kjøper, med mindre Monster setter seg på bakbena og nekter utbetaling ?
    Problemet kan vel være i det lynet virkelig dreper anlegget ditt. Jeg tviler sterkt på at Monster er så behjelpelige da.
    Skryter ikke Monster av erstatning på inntil 250000 USD ved slike tilfeller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er problemet så lenge Monster garanterer for anlegget ditt ? Det er vel en forsikring en kjøper, med mindre Monster setter seg på bakbena og nekter utbetaling ?
    Problemet kan vel være i det lynet virkelig dreper anlegget ditt. Jeg tviler sterkt på at Monster er så behjelpelige da.
    Sier du at Monster selger katta i sekken ? Skal vel ikke mange saker til før Monster får et dårlig rykte og at hele garantien er null verdt. Tror du Monster tar denne sjansen ? :shock:

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Tomtom"]
    Skryter ikke Monster av erstatning på inntil 250000 USD ved slike tilfeller?[/quote

På spesifikke betingeler dekker Monster fra €200.000 for den rimeligste varianten AV800 - til €500.000 for HTS5100 :shock: . Garantitiden er lik for alle modellene, nemlig 5 år.. Pass på kjøpskvitteringen :wink:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke monster også egne bokser for strømrensing eller noe? har noen av dere erfaring med disse? Har ikke funnet noe info om den, bortsett fra en gammel artikkel i dvd og hjemmekino, også var det vel en som la ut bilde av anlegget til sjefen i monster cable...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Har ikke monster også egne bokser for strømrensing eller noe? har noen av dere erfaring med disse? Har ikke funnet noe info om den, bortsett fra en gammel artikkel i dvd og hjemmekino, også var det vel en som la ut bilde av anlegget til sjefen i monster cable...
    :wink: kombibokser : både strømfilter og overspenningsvern, se tidligere postinger...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adyton: Ikke disse hts powercenter som er linket til hos interconnect. Det er vel disse det er snakk om i denne tråden...
    Men monster har også noen store svarte bokser. Er bare interresert i å få vite mer om disse...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at Monster kun har 5 års garanti på disse boksene. Har de ikke livstidsgaranti på sine ledninger ?

Det høres ut for meg som dette har vært et enkelt regnestykke for Monster. Sannsynligheten for lynnedslag i et hus x sannsynligheten for at dette huset har Monster overspenningsvern x sannsynligheten at anlegget står på x sannsynligheten for at boksen ikke virker som avtalt x sannsynligheten for at anlegget blir ødelagt x sannsynligheten for at boksen er mindre enn 5 år gammel x estimert verdi av anlegget x sannsynligheten for at kunden klager (kan vel settes lik 1)

Dette blir ikke høy forventet kostnad for Monster. Svært få har anlegg til EUR 200 000. De aller færreste har anlegg over kr 100 000, og de fleste har ikke anlegg over kr 50 000. Husk at det vel kun er DVD spiller og forsterker som er mest utsatt. Regner ikke med at høyttalerne ryker. Dermed er forventet erstatning sjelden høyere enn 20-30 000 (ikke mange som har receiver og DVD spiller over dette, men selvfølgelig noen). Evt projektor kommer selvfølgelig i tillegg.

Forsikringsselskapene har sikkert statistikker på hvor mange som rammes av lynnedslag i året.

Jeg ville trodd at det var billigere å kjøpe denne forsikringen av forsikringsselskapet. Overspenningsvern er dog like dyrt/dyrere hos forsikringsselskapet (så ett til kr 2500 hos Gjensidige Nor).

Vurderer allikevel et slikt vern fra Monster. Tror jeg går for varianten til kr 800 !!?? :shock:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse vernene inneholder filtre. De kan derfor ha en svært positiv effekt rent lydmessig. Man bør imidlertid være klar over at en del filtre som fungerer bra på signalkilde og pre ikke fungerer så bra på effekttrinn. De kan virke strømbegrensende for å øke effekten av paralelle støykomponenter. (Man sender strømen gjennom en "motstand" før man suger støyen ut av den for å øke effektiviteten av støydempingen.)

Interconect har en innmat liggende som jeg kunne komme og se på. Jeg skal forsøke å presentere denne på forumet her når jeg får sett på den, samt gi en beskrivelse av hvordan den virker og hva den egner seg til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i "spenning" Snickers. T..Tog du an ? (ref Valen TV) :lol:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hehe, den var dyp

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Den satt så ei kula! Du toppa heila driden du altså

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet et filter til anlegget.

Det ble en APC (American Power Conversion) 1200 (1200 w)

Ser ut til at den funker bra. Det er i hovedsak en spenningsregulator med filter og overspenningsvern.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    APC (American Power Conversion) 1200 (1200 w)
    Hva koster noe sånt?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den koster 523 kroner, og etter min mening virker den mer solid enn Monster sine "skinner".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det hete tipset. Hvis det er som Vega sier er dette kanskje noe jeg bør satse på fremfor monster sin?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa..den funker. Ser ut til at nettet hos meg er stabilt, men føler meg litt tryggere

Dessuten er det ikke noe dilldall på denne, kontra monster sin..

APC virker meget seriøse, alt blir laget i USA, og det virker som om kvalitetskontrollen er god (se bildet). Signaturen er iallefall ekte.. med kulepenn. Den lå festet på undersiden av apparatet som var pakket MEGET godt inn.

De har også en registrering av produktet med serienummer på nettsidene med SSL sikring

Fra bruksanvisningen (på norsk, og uten feil!):

"Line-R korrigerer automatisk spenningsreduksjoner (ved å øke lave spenninger) og overspenninger (ved å senke høye spenninger) i strømnettet til korrekt nivå for sensitivt utstyr som data og stereoutstyr."

De har tom. egen servicetelefon for Norge!

Jeg hadde ingen betenkeligheter med anskaffelse av denne.

http://www.apc.com/resource/include/...CountryCode=no

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du noe om hvordan den er bygget opp? Er den tung?

Har du testet men noen andre filtre i samme oppsett?

Hva er effekt/strøm-rating på denne?

Kjører du den på hele anlegget eller bare på signalkilde/pre?

Har den fler kanaler?

Ellers er APC store på UPS m.m. vet jeg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den veier 4,5 kg så jeg på linken...
    Ellers må man over i noe a la line interactive ups, disse har sinusbølge output samt at output volt kan justeres. Her får man vel noe i rettning av en PS Audio Power Plant til noe mindre pris. Disse veier gjerne opp imot 25 kg....

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energikapasitet 300 joule i følge komplett, er ikke dette veldig lite iforhold til monster? Holder kanskje fordet?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •