Trenger råd til komplett hjemmekinoanlegg, maks 25.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til komplett hjemmekinoanlegg, maks 25.000

Hallo alle sammen,

Skal endelig gå til innkjøp av hjemmekinoanlegge og ønsker så mange gode tips som mulig. Skal kobles sammen med optoma h30 prosjektor (og vanlig tv) og brukes mest til film og spill- men også noe vanlig musikk. Ønsker ikke å bruke mer en 25.000 på en full pakke. Har vært på Hi-FI klubben og lyttet på følgende:

Denon AVR-2805 receiver (8500,-)
    B&W DM309 Gulvhøytaler (4996,-)
    B&W DM303 Bakhøytalere (2496,-
    B&W LCR3 Senterhøytaler (1998,-)
    B&W ASW300 Sub (3698,-)

Syntes lyden på dette virket meget bra, men har ikke noe særlig å sammenligne med. Likte spesielt receiveren som har automatisk romkalibrering og mange tilkoblingsmuligheter. Siden jeg ikke har hørt på så mye annet lurer jeg på om dere mener dette er et kjøp jeg bør gå for, evnt hvilke alterntiver er i samme prisklasse? Når det gjelder DVD spiller har jeg en Kiss DP-500. Bør jeg investere i en ordentlig DVD spiller eller holder det? Har egentlig lyst på DVD recorder. Noen som vet om en bra DVD recorder som kan passe til denne pakken, eller bør man kjøpe en dedikert DVD spiller. Håper på mange tips og råd fra folk som har litt mer peiling en meg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dvd-spiller så kan det være en del på bildesiden å hente på en ny dvd-spiller i og med at du benytter en projektor. På lydsiden kobler du digitalt likevel så der vil du neppe merke noe. En grei budsjettspiller kan være Pioneer 575 som er mye omtalt i forumet her (link).

Jeg har enda til gode å finne en dvd-opptaker som kan matche standard dvd-spillere til over 1000 kr på lyd- og billedkvalitet. Slike kvaliteter er som oftest ikke prioritert i opptakerne desverre.

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med f.eks. den nye PSB Image-serien, eller B&W's 600-serie? Har hørt på både DM-602.5 S3 og DM-309, og synes 602.5 låt litt bedre. Dessuten er senteren (LCR60) og bakhøyttalerne (600, 601, 602 - alt ettersom hva du velger) noe bedre. Og best av alt - ser mye bedre ut (lys eik og uten deksel, selvfølgelig )! Dette oppsettet blir et par tusen kroner dyrere, men der kan du eventiuelt kompensere med en Yamaha RX-V750 på receiverfronten.
    PSB Image har jeg selv (dog den gamle serien - den nye er visst enda bedre), og dem er jeg meget fornøyd med. For mitt bruk (noe av det samme som du er ute etter) synes jeg disse er er bedre enn B&W sine i samme prisklasse (les: 300 og 600), da de, etter min mening, trøkker litt bedre, og har bedre bassgjengivelse. Tar jeg ikke helt feil, går de litt dypere også, men dette er ikke noe å henge seg opp i så lenge du har en subwoofer.

Mitt forslag:
    PSB Image T45 (5995,-)
    PSB Image C40/C60 (2795,- / 3495,-)
    PSB Image B15 (2795,-)
    PSB Subsonic 6i (5495,-)
    Dette havner på 17000kr (med C40), og med en Yamaha RX-V750 (650 kan du også vurdere. Forskjellene er minimale), har du fortsatt 2000kr til overs å bruke på kabler/DVD-spiller. Alt dette er veiledende priser.

Mvh. Anders

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •