Trenger hjelp angående PLIIx.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer lihku sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp angående PLIIx.

Jeg plages med at det kommer mest lyd ut på venstre, front og bakhøytaler når jeg kjører i PLIIx. Vist jeg prøver og trykke på de forskjellige høytalerene i "Realtek HD Audio Manager" for og høre om alt stemmer kommer det ikke lyd på høyre, bakhøytaler og fronthøytaler, da kommer det lyd på venstre siden..

Og vist jeg prøver og trykke på en av høytalerene på venstre siden kommer det lyd i begge uansett hvilke av de jeg trykker på.

Noen som eventuelt vet hva som er galt her?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det pc du skriver om ?
    du har 5.1 , 6.1 eller 7.1 høytalere ?

Dolby Pro Logic II er for å utvide stereo til 5.1
    Dolby Pro Logic IIx er for å utvide stereo til 6.1 / 7.1 eller for å utvide ekte surround fra 5.1 til 6.1 eller 7.1
    Dolby Pro Logic IIz skriver jeg ikke noe om for du har vel ikke 9.1 oppsett

Har du 6 høytalere (5.1) kanskje du har koplet feil eller glemt/satt feil innstilling i antall høytalere i oppsett på pc (speaker setup)
    husk at ved 7.1 utganger og 5.1 høytalere skal ikke surround back right + left koples til
    har du 8 høytalere (7.1) har du kanskje satt feil eller glemt innstilling i speaker setup

ta et skjermbilde av Realtek HD Audio mannager så hanskje det er lettere å se problem

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc ja. Jeg kjører 5.1 oppsett. Altså det fungerer helt strålende på Dolby Digital osv.. Men er bare på PLIIx det ikke fungerer helt som det skal.

Vist jeg går inn på prossesoren min som er en UMC-1 så står det ikke andre formater en PLIIx. :-?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henger ikke helt med jeg

prøver du å sende Pro logic IIx ut fra pc

eller prøver du å bruke pro logic IIx på stereo lyd fra pc med din UMC-1

er vel usikker på om du bruker 5.1 analog kabler også som overføring siden du nevner UMC-1
    (siden du driver med div høytalerinnstillinger i realtek så vil jo høytalerinnstillinger og valg av Pro Logic IIx påvirke multichannel analog ut)
    Det vil si bruker du 5.1 analog kabler fra pc til UMC-1

eller om du bruker optisk/coax
    (der pro logic IIx ikke har påvirkning men sender du stereo til UMC-1 digitalt velger du bare pro logic IIx i UMC-1 for å få surround...altså en simmulert surround fra stereo lyd men ikke ekte surround å like bra som DD 5.1 eller DTS)

eller sender stereo analogt der pro logic IIx ikke har påvirkning men ved motak av stereo analogt i UMC-1 kan du ved å velge pro logic IIx i UMC-1 få simmulert stereo lyden til 5.1

bruker du HDMI har ikke Pro logic IIx i pc noe å si
    sender du stereo fra pc over HDMI til UMC-1 så er det i UMC-1 du skal velge Pro Logic IIx for å få simmulert stereo til surround

Du har vel kanskje flere valg i UMC-1 til å simmulere stereo til surround
    feks DTS NEO 6

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå skjønner jeg. Jeg sendte nemmelig ikke i stereo fra pc. Jeg sendte i noe som heter "Dobly Digital Live" i Realtek sin manager. Derfor det ble krøll når jeg valgte PLIIx på UMC'en.

Når jeg valgte stereo fungerte det som bare juling.
    Takk for hjelpa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •