Hva bruker du? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjenner-86
    Da lurer jeg på hvordan han som postet litt lnger opp her får 5,1 lyd fra samme dekoder??

Noen som vet hvordan man får rutet optisk til Hdmi på Yamaha? jeg får vell lese litt når jeg kommer hjem. Merkelig at det skulle være sånn. :?
    Hvis du ikke får rutet optisk til hdmi inngang,så kan du gjøre som jeg har gjort!
    Koble til bilde med component kabel,og lyd med optisk! (Hvis den boksen har sånne utganger da?)
    Component kan også overføre vanlig HD bilde - 720p/1080i,men ikke full HD!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Javel da vet vi det - greit å få ting på det rene
    Og som jeg har sagt før: Jeg har en av hver av Viasat HDPVR....og begge sender 5.1 ut på HDMI....den gamle = Firkant gjorde ikke det da jeg fikk den for 2 år siden....men etter softwareoppgradering så gjør den det....husker bare ikke når det var...vår eller høst 2009....RING VIASAT og sjekk om du har den siste oppdateringen...og sjekk en annen HDMI inngang...er ikke sikkert alle dine HDMI innganger kan videresende 5.1....
    Siste oppdatering på begge Viasat boksene kom rett før fotball VM...
    Og den nyeste som jeg fikk i februar spilte selvsagt 5.1 ut via HDMI med en gang...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde siste versjon software, har fått svar i fra viasat.

De sier, eller Camilla fra viasat sier: Hei. For å få 5,1 lyd må du koble til en optisk / coax kabel i mellom din hd-pvr dekoder og reciver, hdmi kabelen sørger for bilde i 1080i samt 2 ch stereo lyd.

Noe link til den nyeste HD-Pvr dekoder bekrefter Viasat - pris

5.1 lyd via optisk.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg hadde siste versjon software, har fått svar i fra viasat.

De sier, eller Camilla fra viasat sier: Hei. For å få 5,1 lyd må du koble til en optisk / coax kabel i mellom din hd-pvr dekoder og reciver, hdmi kabelen sørger for bilde i 1080i samt 2 ch stereo lyd.

Noe link til den nyeste HD-Pvr dekoder bekrefter Viasat - pris

5.1 lyd via optisk.
    Ja ja, neste gang må du spørre etter de gutta som har spesielt peil på HD PVR...de finnes også på Viasat...og du får 5.1 med HDMI på både den nye og den gamle....men har du prøvet en annen HDMI kabel...har du prøvet en annen inngang på din Yamaha....?????
    På den annen side så er det jo ikke noe forskjell på lyden du får fra Viasat HD PVR enten du bruker optisk eller HDMI...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat sier eller skriver vel mye rart

Her mener de faktisk at man kan få HD lyd ut både optisk eller HDMI
    selv da de ikke har HD lyd på sine kanaler
    huttetu Viasat - HD_artikkel_nyhetsbrev

så har man svaret Kjenner-86 har fått fra Viasat som er den faktiske måten oppkopling på viasat tunere har vært for i lang tid
    optisk

Om de har endret software i tunerene til å kunne støtte DD 5.1 (AC3) over HDMI
    Så har jeg googlet , lest Viasat nyhetsbrev for flere år, lest manualer å ingen ting viser til DD 5.1 (AC3) over HDMI
    Er det så at de har hatt en oppgradering til DD 5.1 (AC3) HDMI er det utrolig svakt og dårlig av dem å ikke informere eller i det minste legge til oppgraderingen på PDF manual så folk kan se i det minste hvordan decoderen skal settes opp for bitstream dd 5.1 over hdmi

så har man siste HDMI del som jeg tror faktisk kan overføre surround til en reciver å faktisk å det er dolby 2.0 lyd som er encodet i feks dolby surround (ett eller annet) som blir surround i en reciver eller en surround tv som avspillt.
    Dette er helt annen lyd enn ekte DD 5.1 surround men selvsagt surround å smetter garantert via HDMI å ligger som lyd på de fleste kanaler
    stereo simmulert som surround har fulgt tv kanaler , film på disc i mange år

men som nevnt om DD 5.1 skulle fungere med HDMI pga software oppdatering i tuner er ikke denne lyden anderledes enn om man bruker optisk.
    forskjellen med optisk er noen få ekstra kostnader i kabel men fordel kan man faktisk dra ut av det for ønsker man ikke lyd i høytalere men bare tv høytaler lyd kan man skru reciver helt av å alikevel ha lyd bilde (HDMI rett til tv selvsagt)
    (bare bruke reciver når man ønsker surround eller avspillt i stereo med fronhøytalere)
    Da sparer man inn optiske kabelen i utgifter med inntekter for avslått reciver(strøm) når man ikke bruker den.
    Kanskje tjener man på optiske kabelen også .....hehe

mitt innlegg gjelder viasat da andre kanal leverandører kan ha dd 5.1 ac3 lyd over HDMI + tror faktisk noen selskap tilbyr dolby digital pluss

(har vel også stusset over mange HD PVR tråder jeg har googlet gjennom i dag at mange nevner volum innstilling på pvr for hdmi lyd ut..............en ting er klart ...man kan aldri volum justere dd 5.1 så da er det stereo lyd eller fake surround man volum justerer)
    Bitstream DD 5.1 er encodet discrete lyd til codec å påvirkes ikke før de pakkes opp i en decoder..altså ingen volum justering før feks decoder i reciver har pakket opp codec)
    Samme gjelder om man skulle ha volum justering for optisk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir opstisk til reciver, hdmi til tv. Da får jeg riktig lyd i hvertfall.
    Så slipper jeg og bruke mer tid på dette.

Ja jeg har testet annen hdmi inngang osv, jeg jobber tross alt med lyd & bilde, sitter faktisk på jobb nå og svarer på tekniske mail / telefoner knyttet til hjemmekino. Så feilsøking er så klart gjort før jeg måtte bite i det jævla sure eplet og høre om noen erfrarte det samme. Som alle andre i bransjen kan og vet jeg alt Så det krevde litt stolthet og lage en tråd 8)

Takk for all hjelp tips og råd i hvertfall..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ser ut til at det blir opstisk til reciver, hdmi til tv. Da får jeg riktig lyd i hvertfall.
    Så slipper jeg og bruke mer tid på dette.

Ja jeg har testet annen hdmi inngang osv, jeg jobber tross alt med lyd & bilde, sitter faktisk på jobb nå og svarer på tekniske mail / telefoner knyttet til hjemmekino. Så feilsøking er så klart gjort før jeg måtte bite i det jævla sure eplet og høre om noen erfrarte det samme. Som alle andre i bransjen kan og vet jeg alt Så det krevde litt stolthet og lage en tråd 8)

Takk for all hjelp tips og råd i hvertfall..
    Da er du som oss andre som har holdt på med lyd i evigheter:
    We know it all...men man lærer så lenge man lever...

Mine to bokser heter 850 og 855...din er vel en 850...har også sendt en mail til Pace....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei.

Jeg har en HD-PVR dekoder i fra viasat.

Jeg kjører lyd & bilde via HDMI, koblet til en Yamaha reciver som støtter alle formater.

Her om dagen satt jeg og koblet opp ny suber og litt annet div. Jeg koblet til en optisk kabel i mellom Hd dekoder og reciver, i tillegg til HDMi.

Jeg satt og byttet litt i mellom disse to kildene optisk og HDMI.

Jeg trudde ikke dette skulle gi noen forskjell på lyden, men det var det.

Jeg syntes lyden ble mye bedre med optisk, akkurat som om kanal seprasjonen ble mye bedre på optisk, jeg fikk mye bedre fram effekter i bak høyttalerne, og jeg syntes center kanalen kom mer fram, altså den skilte seg mer ut fra front kanalene nå en hva den har gjort tidligere.

Jeg kjørte en loop i fra en krigs film, på hdmi var det lite liv i bakhøyttalerne, og center ble litt "borte" i sammen med fornter.

Samme loop på optisk kabel, og jeg hører ting i bakhøyttalerne som ikke kom fram ved hdmi, nå er center kanalen en del tydligere.

Er optisk bedre en HDMI når du kjører lyd i fra HD-PVR ?
    Hello
    The current on air software for both TDS850NV and TDS855NV does support Dolby Digital over HDMI. You need to force a download on the unit (see below for instructions) and then ensure that the audio default setting is set to Dolby Digital (Note: If the default audio setting is Dolby Digital and the TV does not support Dolby Digital the audio will be mute on channels that support DD. To rectify change the default audio setting to Stereo/PCM).

To force download:

TDS850NV - Unplug the power. Repower the unit and immediately key: Standby, Up, Down, Standby. The download should then start immediately.
    TDS855NV - Unplug the power. Repower the unit and immediately hold down the right key for around 20 seconds. The download should then start immediately.
    Best Regards
    Craig Charlwood
    Customer Support
    Pace plc
    Bringing Technology Home
    Victoria Road, Saltaire, West Yorkshire, BD18 3LF, United Kingdom. www.pace.com
    Think before you print! Please consider the environment before printing this e-mail.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, må innrømme jeg er spent nå...
    Om Kjenner-86 kommer til å prøve dette, samt hva et eventuelt utfall blir 8)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •