Hva bruker du? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    For meg ser det slik ut :

På optisk virker det som at HD-PVR prosesserer lyd og sender den til AMP. Derfor får du opp hvilken signaltype det er..
    Mens på HDMI får du ren data og AMP prosesserer den.. ergo vises PCM...

PS3 sender jo ut ren datastrøm, ergo får en PCM multichannel i display og AMP prosesserer signalet...

er jeg på bærtur nå???
    Dette er vel i så fall motsatt - det var tanken som slo meg!
    Via Hdmi er det decoder som dekoder lyden,mens via optisk,så er det Yamaha som gjør det - derfor står Dolby Digital i display når du kjører optisk!
    Og at Yamaha gjør den jobben bedre enn Decoderen er vel ikke så helt usansynlig
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg kan ikke ringe til Yamaha

Uansett så er det nok ikke denne som har problemer da den fungerer som den skal på Ps3 Blu-ray og pc. Kun lyd fra Viasat som blir bedre via optisk, så det er nok Pvrèn som gjør noe muffens her.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette er vel i så fall motsatt - det var tanken som slo meg!
    Via Hdmi er det decoder som dekoder lyden,mens via optisk,så er det Yamaha som gjør det - derfor står Dolby Digital i display når du kjører optisk!
    Og at Yamaha gjør den jobben bedre enn Decoderen er vel ikke så helt usansynlig
    hmm.. om dette er tilfelle, hvorfor står det da PCM i display på AMP når PS3 sender ren datastrøm?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjenner-86
    Nei, jeg kan ikke ringe til Yamaha
    Tror heller ikke det har noe for seg!
    Den oppfører seg vel som den skal via andre Hdmi kilder?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller ikke det har noe for seg!
    Den oppfører seg vel som den skal via andre Hdmi kilder?
    oppdatert 2 poster lenger opp

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er det nok ikke denne som har problemer da den fungerer som den skal på Ps3 Blu-ray og pc. Kun lyd fra Viasat som blir bedre via optisk, så det er nok Pvrèn som gjør noe muffens her.
    hmm, skal vi da prøve oss på at AMP ikke kjenner igjen signalet fra dekoder og dermed "runs home to mamma" og definerer det som PCM? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får i hvertfall ingen god film lyd via HDMI.

Akkurat som om du tvinger et stereo signal til 5.1

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. om dette er tilfelle, hvorfor står det da PCM i display på AMP når PS3 sender ren datastrøm?
    Fordi den ikke sender som "bitstream" som er ukodet,men ferdig dekodede digitale signaler!
    Man må sende som bitstream for å få opp Dolby Digital osv i display på reciever!
    Og det kan du ikke med PS3 så vidt jeg har forstått - tror du kan det med de ny "Slim" !

Derfor lurer jeg på om Dekoderen sender som "bitstream" over optisk,men ikke over hdmi!
    Jeg er ikke sikker på dette her,men det virker logisk!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi den ikke sender som "bitstream" som er ukodet,men ferdig dekodede digitale signaler!
    Man må sende som bitstream for å få opp Dolby Digital osv i display på reciever!
    Og det kan du ikke med PS3 så vidt jeg har forstått - tror du kan det med de ny "Slim" !

Derfor lurer jeg på om Dekoderen sender som "bitstream" over optisk,men ikke over hdmi!
    Jeg er ikke sikker på dette her,men det virker logisk!
    okei.. skjønner hvor du vil...
    Nå er det en stund siden jeg har vert og knotet i menyen på min PS3, men mener da vitterlig at den kan sende i bitstream...
    skal ikke lage noke stort "problem" ut av dette.. skal tussle hjem og teste selv ikveld.. sjekke litt rundt og si hva jeg finner ut...

I will be back! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 kan sende begge deler, ingen problem med den.

Det er Viasat sin Pace HD-Pvr Dekoder som er problemet

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yes, var det jeg også mente.. og uansett hvilke valg du bruker så kommer det ikke opp rett signal "type".. iallefall ikke på BD...

har ikke testa med DVD i PS3..

har du?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er fremdeles din Yamaha som er problemet...prøv en annen HDMI inngang....det er ingen forskjell på det signalet som sendes ut fra Viasat boksen optisk eller via HDMI....Det er Yamahaen som er problemet....OK?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    det er ingen forskjell på det signalet som sendes ut fra Viasat boksen optisk eller via HDMI....Det er Yamahaen som er problemet....OK?
    Forskjell normalt med en HD PVR enten det er satelitt decoder eller kabeltv decoder er

HDMI utgang bringer stereo å bare det
    (ingen decoding av Dolby Digital 5.1 (ac3) til 5.1 PCM
    (ingen bitstream mulighet til Dolby Digital 5.1 (ac3) for decoding i reciver
    (neppe decoding av Dolby Digital 5.1 (ac3) til stereo (downmix) da stereo lydsporet velges istede fra sendingen)

Optisk / coax er den utgangen som som normalt brukes til bitstream Dolby Digital 5.1 (ac3) for decoding i reciver
    Velger man PCM i decoder innstilling vil bare stereo bli overført

Les manual til decoder (satelitt eller kabeltv ut fra hva man har) så står det sikkert type lyd it fra type kabel ut fra innstilling

(selv har jeg vel aldri hørt om en decoder som sender annet enn stereo over HDMI)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Forskjell normalt med en HD PVR enten det er satelitt decoder eller kabeltv decoder er

HDMI utgang bringer stereo å bare det
    (ingen decoding av Dolby Digital 5.1 (ac3) til 5.1 PCM
    (ingen bitstream mulighet til Dolby Digital 5.1 (ac3) for decoding i reciver

Optisk / coax er den utgangen som som normalt brukes til bitstream Dolby Digital 5.1 (ac3) for decoding i reciver
    Velger man PCM i decoder innstilling vil bare stereo bli overført

Les manual til decoder (satelitt eller kabeltv ut fra hva man har) så står det sikkert type lyd it fra type kabel ut fra innstilling

(selv har jeg vel aldri hørt om en decoder som sender annet enn stereo over HDMI)
    Som jeg sa i et tidligere innlegg, det er Yamahaen som er problemet:
    Jeg har 2 stk CDHDPVR og 2 stk Viasat HDPVR og de sender alle=ALLE 5.1 gjennom HDMI....men det var etter oppdateringer for mer enn 1 år siden...
    Så jeg har også spurt trådstarter om hans Viasat boks er oppdatert...Og er den ikke det så kan det være problemet...men tror aldri jeg prøvde min Viasat
    med HDMI til lyd før oppdateringen kom...
    SA første spørsmål da er hvilken PVR boks han har, med firkant foran (den eldste) og for å gjøre det enkelt, eller den nye som har en "runding" foran..
    og ringer han Viasat så kan de sende oppdatering til hans boks alene...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vel oppdateringer til AC3 (dd 5.1) over hdmi
    men
    mange manualer jeg har lest (CD/Viasat HD PVR) er ikke de nye lyd funksjonene for hdmi nevnt .

er jo dumt om man får oppgradert boxene til surround over HDMI men ikke er oppgradert i manual for innstillinger....... bare optisk/coax var også begrunnelsen for svaret da jeg sjekket HD PVR manualer på viasats nettside å for noen dager siden leste en CD manual da en spurte om surround ut HD pvr

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er Pace HD-Pvr Dekoder. Med " firkant " Det er nyeste software på den.

Diskuterte litt med en kollega, som også nevner at disse dekoderne kun sender 2ch via HDMI.

Forøvrig er det ingen feil på reciver, da den fungerer som normalt på andre kilder, også på samme inngang som dekoder er koblet opp til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er Pace HD-Pvr Dekoder. Med " firkant " Det er nyeste software på den.

Diskuterte litt med en kollega, som også nevner at disse dekoderne kun sender 2ch via HDMI.

Forøvrig er det ingen feil på reciver, da den fungerer som normalt på andre kilder, også på samme inngang som dekoder er koblet opp til.
    Javel da vet vi det - greit å få ting på det rene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sende en mail til viasat og spørre om dette stemmer, jævlig gromt med HD-Pvr med stereo lyd :roll:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sende en mail til viasat og spørre om dette stemmer, jævlig gromt med HD-Pvr med stereo lyd :roll:
    jeg er redd for at det virker slik.. ser en på viasat sine sider og får utvidet info om dekoder så står det vitterlig at HD bilder må via HDMI, mens digital 5.1 må via optisk.. se vedlegg..

samtidig har lyd&bilde testet denne.. de skriver : "HDMI må brukes dersom man skal se HD-sendinger, og man kan få tilgang til flerkanals lyd via den optiske digitalutgangen. "

jaja.. for en verden..
    rart vi er fasinert av denne hobbyen??? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er redd for at det virker slik.. ser en på viasat sine sider og får utvidet info om dekoder så står det vitterlig at HD bilder må via HDMI, mens digital 5.1 må via optisk.. se vedlegg..

samtidig har lyd&bilde testet denne.. de skriver : "HDMI må brukes dersom man skal se HD-sendinger, og man kan få tilgang til flerkanals lyd via den optiske digitalutgangen. "

jaja.. for en verden..
    rart vi er fasinert av denne hobbyen??? :-?

Da lurer jeg på hvordan han som postet litt lnger opp her får 5,1 lyd fra samme dekoder??

Noen som vet hvordan man får rutet optisk til Hdmi på Yamaha? jeg får vell lese litt når jeg kommer hjem. Merkelig at det skulle være sånn. :?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •