Alternativer til manuell audioswitch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til manuell audioswitch

Hei

Jeg har en SP-19 4way audio controller (se bilde).

I og med at jeg nettopp har anskaffet en Logitech Harmony One lurer jeg på om det finnes alternativer til switchen som ikke er avhengig av manuell operering.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - jeg vet ikke om denne er noe tess - jeg bare googlet litt i full fart:

Audio Video Switch Box Center with 6 inputs Hosiden RCA

Det finnes helt sikkert andre bokser også. Sønnen min kjøpte en fjernkontrollerbar boks for svitsjing av digitale innganger til DACen sin, så dette med fjernkontroll er tydeligvis ikke noe problem.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den så jo snerten ut - tusen takk for svar.

Tar gjerne imot flere tips!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det var dette merket sønnen min kjøpte. Her den typen du trenger:

Inday Video Audio 4x1 Switcher
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en formening om hvor de selger den der i Norge?
    Regner med at om den må bestilles fra det store utland, så må jeg vel ha et strømadapter som passer også.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at jeg ikke har fått svart på denne, og det får jeg ikke nå heller - for sønnen min er relativt utilgjengelig for tiden. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at han kjøpte direkte fra utlandet via nettet. Det med strømforsyning kan jeg imidlertid svare på: det er ikke noe problem. Du skal ha 12V DC inn. Hvis ikke boksen leveres med 230V strømforsyning, kan du bruke hva som helst annet som konverterer 230V AC til 12V DC. Det har hendt at jeg har brukt strømforsyninger som er blitt til overs på jobben når vi bytter PCer og slikt - 12V er 12V. Det gjelder bare å passe på at polariteten er riktig, men den pleier å være angitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •