Hvordan overføre lyd til bakhøyttalere uten kabler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan overføre lyd til bakhøyttalere uten kabler?

Hei alle sammen!

Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en måte å overføre lyd fra surround-anlegget mitt trådløst til bakhøyttalerne - altså uten kabler på gulvet eller langs veggen?

Har i dag en Onkyo på ca 3 år og miragehøyttalere samt sub som jeg er fornøyd med - men bytter gjerne dersom dette er nødvendig.

Ønsker ikke typisk Samsung surround (pinglete) til lav pris men et kvalitetsprodukt til både musikk, film og spilling (PS3).

Har en ny 63'' samsung full hd skjerm.

Finnes det en "boks" en kan koble eller må jeg kjøpe helt ny løsning?

Noen som kan anbefale løsning/produkt(er)?

Maks budsjett = 15-20.000 kr.

Hilsen Trond

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksisterer mulighet for å overføre trådløst, tror samsung har en universal løsning på det der til salgs. Som du da altså kan koble egne høyttalere til.
    Kvaliteten blir deretter da. Samt at du må ha kabel mellom mottaker og høyttaler, samt strøm tilkoblet mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Jeg ønsker ikke et pinglete Samsung oppsett men mer et typisk oppsett med en Onkyo, Pioneer eller andre surroundanlegg som utgangspunkt. Skeptisk til lavbudsjettsløsinger :-) Må være kvalitetslyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke snakk om høyttalere og receivere, men en løsning til å sende lyden trådløst.

Per dags dato er det stortsett kun "billig" løsninger som benytter seg av denne teknologien, hovedsaklig fordi løsningen ikke er noe å satse på for de som bryr seg om lyden.
    Tap og forstyrrelser er punkter ingen ønsker å høre noe om.

Hvorfor vil du ha trådløse høyttalere (som uansett må tilkobles strøm), framfor å legge kabel noen meter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen linker til produkter du kan anbefale? Jeg er som jeg skriver HELT grønn på dette området. Det er KUN bakhøyttalere som trenger trådløs overføring og grunnen til at jeg ikke ønsker å kable er at det er over 6 meter frem til anlegget og stuen er laget slik at dersom en legger kabler (selv langs veggen) så vil de ta så mye oppmerksomhet - noe jeg ikke ønsker.

Ønsker å skjule alt og betaler gjerne noen ekstra kroner for dette så lenge det ikke innbefatter å rive veggene :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •