USB dac og støy/forvrengning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

USB dac og støy/forvrengning

Hei jeg hadde ett par problemer jeg håpte noen kanskje kunne ha svar på

Har akkurat fått meg en ny dac , en yulong d100 , oppgraderte fra en musiland monitor 02 us.
    Problemet er som følger , jeg får noe støy/forvrengning spesielt på cymbaler og kjappe bass sekvenser , og lurte på om det kunne ha noe med usb å gjøre.

Har en laptop så har egentlig ikke muligheter til og bruke noe annet som signalkilde foreløbig.

Har prøvd å skiftet til en av de andre usb pluggene på maskinen ( en som ikke har noe annet tilkoblet på samme root) med samme resultat.

takker for eventuelle svar: )

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det KAN ha sammenheng med at USB-kvalitetene på den nye DACen ikke er helt på høyden - men det høres jo litt rart ut. Men det kan også ha sammenheng med f.eks. nivåforskjell. Hvis den nye DACen har et vesentlig høyere nivå på utgangssignalet, kan forvrengningen du hører, skyldes overstyring i forforsterker. Jeg kjenner ikke de nevnte DACene - skyter bare litt fra hoften her.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel den skal ha brukbare komponenter yulongen , har samme problem med musilanden , bare litt verre.
    skulle gjerne prøvd ei anna kilde , men ikke så lett uten riktig utstyr.
    bruker forresten den integrerte forsterkeren i dacen så , skal ikke ha noe med nivået å gjøre ?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Jeg googler litt på den nye Yulong'en din og leser:

WARNING!!!! Both of the RCA and XLR line level outputs are NOT controlled by the Volume knob on front panel, and are always in full output level

D.v.s. at hvis du bruker DACen din som DAC inn på et stereoanlegg, får du et fast nivå på signalet inn på forforsterker - og hvis dette er veldig høyt (pleier ikke å være det, men man kan jo aldri vite helt sikkert), kan du få problemer.

Men hvis du bare bruker DACen in som hodetelefonforsterker, skulle ikke dette med nivå være noe problem.

Ellers kan det hele også skyldes dårlig matching. At du har elektronikk, høyttalere og/eller hodetelefoner som i sin natur er litt ekstra frempå i klangen, og som gir en litt slitsom klang når det blir mye diskant og s-lyder.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den delen har jeg fådd med meg , skal være forsiktig om jeg gjør det noen gang

bruker den som hodetelefon forsterker ja
    Har ett denon ah-d5000 headset. om det passer eller ei til denne vet jeg ikke
    men har ett par beyerdynamic dt770 pro 80 også , samme her , bare ikke like mye da de ikke er like klar i lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •