Selge anlegget...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer keksen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selge anlegget...?

Hei, vet ikke om jeg er på riktig sted i trådsystemet, men prøver meg her jeg.

Jeg vurderer å selge anlegget mitt. Og vet ikke hva som er normal salgspris på bruktutstyr. Kjøpte det nytt i 2008 for ca 60 000,-. Anlegget kan dere som er villig til å hjelpe meg finne her: http://minhifi.no/keksen

Jeg er i utgangspunktet superfornøyd med anlegget, men har kjøpt meg ny leilighet, og der passet det ikke like bra inn dessverre. Så må nok kjøpe meg noe nytt, eller ommøblere slik at anlegget får den plassen det fortjener.

Håper noen her inne gidder å svare....

mvh

Andreas

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ommøbler

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ommøblering høres ut som en god idé. Selger du to år gammelt utstyr, taper du mye penger - tipper at du i snitt kanskje ikke får mer enn rundt 60% av nyprisen du betalte. Som en grov indikasjon. Ikke veldig mye mer, men kan hende mindre.

Dette er jo i utgangspunktet et anlegg som det ikke burde være store problemer med å få til å passe inn. Jeg ble litt nysgjerrig på hva problemet er i den nye leiigheten din, når du skriver at anlegget ikke passet inn.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Ommøblering høres ut som en god idé. Selger du to år gammelt utstyr, taper du mye penger - tipper at du i snitt kanskje ikke får mer enn rundt 60% av nyprisen du betalte. Som en grov indikasjon. Ikke veldig mye mer, men kan hende mindre.

Dette er jo i utgangspunktet et anlegg som det ikke burde være store problemer med å få til å passe inn. Jeg ble litt nysgjerrig på hva problemet er i den nye leiigheten din, når du skriver at anlegget ikke passet inn.
    +1

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken til ditt anlegg skal være http://avforum.no/minhifi/show.php/keksen

Ellers, du kan jo kjøpe et nytt rack, der går mer i høyden enn i bredden. Racket trenger jo absolutt ikke være imellom høyttalerne, eller ved tv`en for den saks skyld. Du taper ingenting med lange høyttalerkabler, det er bare å svelge stoltheten der.
    Hva hadde du tenkt å kjøpe istedet? Bose? Fy skam deg...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også satset på å ommøblere.

Nytteverdien er så ekstremt mye høyere enn salgsverdien.
    Og som nevnt av Niels, kjøp deg et rack som bygger i høyden. Så tar du opp minimal gulv-plass.

Newcomer keksen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Hei, takker for mange og raske svar. Ja, grunnen til at jeg evt må selge er at plassen i stua er mindre nå enn før. Og ja, jeg skal kjøpe nytt rack... Men heldigvis må jeg ikke selge, jeg bare vurderer å gjøre det. Og er ikke så kjent i bruktmarkedet at jeg vet hvor mye jeg evt får solgt det for....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man skal selge er det alltid en del faktorer å tenke på.
    Noen ganger kan det gi rekyl i form av anger, og jeg ser du har kvalitetsprodukter, så tenk deg grundigt om, og vent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, man sier jo at verdien er det folk er villige å gi for det.
    Jeg syns ca halve prisen av dagens ny-pris er et utgangspunkt. Det kommer jo veldig ann på hva slags produkter det er. Er det en surround reciver som er er 2 år gammelt og mangler vesentlig utstyr som den nye moddellen har, som feks hdmi 1.1 og 1.3, syns jeg det er verdt mindre.
    Nå har jo du stereo produkter som fortsatt er i salg i butikken så da ville jeg sagt at det verdt mer enn den halve prisen.

Sett deg opp en mening om hvor mye du syns det er verdt og sett prisen litt høyere og så ser du hva som skjer.
    Får du ingen henvendelser kan du nok gå ut ifra at det er for dyrt. Får du mange, og får solgt det, får du jo mer enn du selv syns det er verdt og er fornøyd med det.

Veldig flott annlegg du har. Ser de anbefaller deg å beholde det og det er sikkert riktig sånn økonomisk men du så morro det er å prøve nye ting. Bortsett fra når man har en skikkelig skivebom da. Men da får man jo en stor erfaring som kanskje kommer til nytte en annen gang i den tiden denne lidenskapen varer;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •