Noen som har angret på hifi utstyr som dere har solgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har angret på hifi utstyr som dere har solgt?

Jeg hadde noen Mission 751 høyttalere på midten av 90 tallet som jeg solgte. Disse var det knallbra lyd i å jeg angrer som en hund på at jeg solgte de. Klarer ikke å få det ut av hodet og leter verden rundt for å få tak i et par i Rosewood som er i bra stand. Kom over ett par i england i vår på ebay men klarte ikke å få overtalt selger til å sendte de til norge.

Noen som har vært borti det samme?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevner i fleng, SA Explorer, Dynaudio Confidence C1, Hegel H4, Hegel P4. Forferdelig trist å kvitte seg med dette utstyret... Nesten på gåten bare av tanken.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Jeg nevner i fleng, SA Explorer, Dynaudio Confidence C1, Hegel H4, Hegel P4. Forferdelig trist å kvitte seg med dette utstyret... Nesten på gåten bare av tanken.....
    SA Explorer er neste oppgradering i kinoen. Hadde det ikke vært for baksmellen på skatten så kunne jeg kjøpt et par brukte for 14k

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrer på mye, noen ganger av nostalgi, andre ganger fordi man skiftet system. Når man da noen år senere skifter tilbake igjen kommer angeren, og den er virkelig fryktelig.
    Har hatt en del klassisk utstyr som jeg nå ikke har plass til, eller bruk for, men som jeg likevel gjerne ville hatt fortsatt (i boden).
    Nevner Coda 10.5 effektforsterker, Audiostatic ES100 DCI fuldtone elektrostater, Micro Seiki BL51 platespiller, Stax Signature II hodetelefoner og rørforsterker, Sonic Frontiers SFL-1 Signature forforsterker, Tandberg TPT3001A tuner, en Sony VPH-D50 crt projektor i perfekt stand med bare 900 timer, Tandberg TCD-440A kassettspiller (virkelig et råskinn), IMF TLS80 og RSPM MK IV transmisjonlinjer, desuten hadde jeg renovert et sett Carlsson OA12 som jeg solgte til en samler osv osv osv, kunne startet et hifi museum med alt dette.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var ikke lite utstyr du savner. Glad det er bare en ting som plager meg, men det er virkelig ille og blir bare verre for hvert år. Må kanskje oppsøke psykolog for det er jo ikke normalt, er jo tross alt bare noen høyttalere, en død ting.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selvfølgelig angret på ting/Hi-Fi jeg har solgt. Men prosessen før man skal selge er verst, sitter selv på endel utstyr nå og må ha en opprydning nå på sensommeren/høsten, det verste er at jeg egentlig ikke har lyst til å selge noe av det, men nesten må, når det ikke blir brukt er det jo helt "dø kapital", som blir enda mindre verdt med tiden. Er litt sånn, tenker at jeg kan jo få bruk for det senere , og så blir ihvertfall jeg, glad i det jeg har kjøpt.
    Enig med Niels Nielsen, har endel Hi-Fi jeg ikke ønsker å selge overhodet, i boden !, he he ....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også oppgradere noen SA 1280 MKII når jeg får råd, men de blir ikke solgt for det, er for glad i dem til det så de havner nok i stua til jeg får tak i Mission høyttalerene. Da havner de vel på soverommet, hehe.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en løsning på dette:
    "Oppgrader" sjelden og selg aldri! :grin:

Angret i mange år på at jeg solgte Denon anlegget fra tidlig 90-tallet. Mye fordi utstyret jeg hadde de neste 3-4 årene aldri innfridde forventningene.

10 år etterpå begynner jeg derfor å kjøpe tilbake de samme komponentene, for så å oppdage etter enda noen år at det går måneder mellom hver gang jeg i det hele tatt ser på det!

Pga plassmangel ble det derfor lagt ut for salg på AVTorget, men det er nok bare jeg som mener dette er noe å ha! :grin:

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angrer helt sykt på at jeg solgte mine Rauna Tyr 2 for noen år siden. om noen vet av et par skrik ut!

noe av det absolutt beste jeg har hørt av vintage høyttalere og henger med oppmot 10-15000++ høyttalere.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooops.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget jeg angrer mest på er nok et sett Elac 310.2. Noen små stativhlyttalere med en helt ubeskrivelig lyd. Disse har en utrolig holografi og en oppløsning av en annen verden. Dette er nok høyttaleren som har fått haka til å plante seg i stuebordet flest ganger da lyden rett og slett ikke står i stil med størrelsen på disse høyttalerene. Disse skal jeg ha igjen, det vet jeg, men jeg må først skape behov for et anlegg nr. to da de selvfølgelig ikke hadde hatt en mulighet til å hamle opp med Piegaene som står i stuen i dag.

Jeg har også angret en del på at jeg solgte min TacT Millenium. En fantastisk forsterker med kultstatus som for meg faktisk skapte høyere eierglede enn dens prestasjoner skulle tillsi.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angret på et salg senest for et par dager siden!!!

Hei

Historien er slik, hadde en Sonons ZP90 til overs, og har en kamerat som lenge har vurdert Sonos. Så for en stund tilbake siden ga jeg han beskjed om at jeg hadde en ZP90 til overs som ikke ble brukt og han sikker kunne få kjøpe litt billigere av meg enn butikkpris slik han da kunne få testet det og kun egentlig trengte å kjøpe en ZoneBridge og bruke iPod Touch til kontroll.
    Så ringer han meg nå og ønsker å kjøpe ZP90'en, blir jo helt svett, kan jo få bruk for den, ikke sant. Så jeg sier heller han kan få låne den, he he
    Han henter den, og er fornøyd og ønsker å kjøpe den, har egentlig ikke lyst å selge den, men min kone mener at den ligger jo bare der, og jeg har jo egentlig sagt han kan få kjøpe den, liker jo og holde ord ikke sant. Vi blir enig om en pris, han sparer litt og jeg taper ikke så mye. Men nå er jo saken den at jeg har lyst å skifte ut en av mine andre soner ZP120 og heller gå for en intregrert forsterker og en ZP90, joda da må jeg jo kjøpe inn en ny ZP90!!!! Kan jo heller ikke ringe han og spørre om jeg kan få kjøpe den tilbake noen dager etterpå, da vil jeg jo fremstå som en idiot! :-D
    Hadde jeg bare kunne hatt den ZP90'en "i boden" hadde jeg sluppet ekstra utgiften på noen hundrelapper det nå vil koste meg å kjøpe inn en ny!
    Jaja, kan man slippe å selge, så behold det, man kan fort få brukt for det Ja, jeg vet det, er på grensen til sykt ! :roll:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte en Arcam CD-23 til en kompis for noen år siden.
    Angrer på salget hvær gang jeg er på besøk hos han når han
    spiller musikk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, angrer på mye, men spes. JmLab Tantal, Klipsch RF-3 mkII'ene jeg hadde (100% strøkne, kunne umulig se at de var brukt da jeg solgte de etter nesten 5 år) samt. SNES'en min..

Men mest av alt savner jeg Aragon 4004mk2'en og 2005

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sårt savnet

Savner mine Dali Helicon 400 som jeg solgte for en tid tilbake. Savner da spesiellt den herlige oppløste toppen på disse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første importerte SVS (PC 25-31 Plus) kunne jeg levd med flott i dag også 5 år etter at jeg solgte den.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være bare svs pb12 plus/2 som hadde vært morsomt og fortsatt hatt i bakhånd

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angret som en hund da jeg solgte et par AL-1000 jeg selv hadde kjøpt nye på HFK for mange år siden.
    Så jeg endte opp med å kjøpe et par brukt for så å svi av 4000,- på å fikse de opp 100% for så å selge de igjen 1 år etterpå...

Så nå går jeg å tupper meg selv i ræva over hvor dum det går ann å bli. Hadde kanskje norges mest strøkne par av AL-1000 så selger jeg dem! Selvom jeg visste at jeg kom til å savne de..

")(#!"(/)!"(=§)#

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, jeg har vel angret mere på utstyr som jeg har kjøpt enn solgt......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrer på at jeg solgte mitt første ordentlige stereo anlegg bestående av nad 310 forsterker(2x25W!!!)nad 515cd spiller og b&w dm601s2....
    Og at jeg solgte 2x midgard oberon 6.1 på nyåret og nå har skaffet meg enda mer tungdrevne høyttalere.....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •