Kabler på Ebay

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler på Ebay

Ser at kabler som koster xxx antall tusen her hjemme koster en brøkdel på ebay. Er alle kopi eller er det originale? Hvis det er kopier så burde vel produsent kreve at ebay fjernet dem. Man kan jo bli arrestert hvis man blir tatt i tollen med "kopi" varer. Trodde dette gjalt alle europeiske land og usa, og jeg ser at noen som selger disse kablene har lokasjon i usa eller canada.

Frister til å teste den beste Monster HDMI "M2000" kabelen.
    Noen erfaringer med "dyre" kabler kjøpt på ebay?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk tommelfinger regelen 'for godt til å være sant'. Du kan finne merke-kabler 'litt' billigere nye, og du kan finne privat brukte kabler, men de lyn billige er pirat hver gang. Har en slik monster som jeg bruker, men du får ikke samme kvalitet som org.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Ser at kabler som koster xxx antall tusen her hjemme koster en brøkdel på ebay. Er alle kopi eller er det originale? Hvis det er kopier så burde vel produsent kreve at ebay fjernet dem. Man kan jo bli arrestert hvis man blir tatt i tollen med "kopi" varer. Trodde dette gjalt alle europeiske land og usa, og jeg ser at noen som selger disse kablene har lokasjon i usa eller canada.

Frister til å teste den beste Monster HDMI "M2000" kabelen.
    Noen erfaringer med "dyre" kabler kjøpt på ebay?
    Jeg har hørt at Van Den Hul og Monster har blitt kopiert og solgt, men du kan feks sjekke ut QED Kabler på Ebay.co.uk så får du ekte vare. De blir ikke kopiert og har faktisk en god pris, bare deale litt med selger og skrive gift eller noe på pakken så sparer du litt moms og toll.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster er generelt svindyrt her i Norge, iforhold til andre land.
    Så, å finne orginalkabler til 1/3-1/2 av prisen er fint mulig.

Men når du nærmer deg 1/10 av prisen, så vil det mest sannsynlig være svindel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Bruk tommelfinger regelen 'for godt til å være sant'. Du kan finne merke-kabler 'litt' billigere nye, og du kan finne privat brukte kabler, men de lyn billige er pirat hver gang. Har en slik monster som jeg bruker, men du får ikke samme kvalitet som org.
    Hvordan merket du den var fake?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har hørt at Van Den Hul og Monster har blitt kopiert og solgt, men du kan feks sjekke ut QED Kabler på Ebay.co.uk så får du ekte vare. De blir ikke kopiert og har faktisk en god pris, bare deale litt med selger og skrive gift eller noe på pakken så sparer du litt moms og toll.
    Skal sjekke QED ut. Vil ikke ha noe pirat kabler i hus. Er litt dumt om at man selv kjøper en kabel til 1500,- på ebay så kan man risikere å få den samme piraten som kostet 200,-

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke QED ut. Vil ikke ha noe pirat kabler i hus. Er litt dumt om at man selv kjøper en kabel til 1500,- på ebay så kan man risikere å få den samme piraten som kostet 200,-
    QED har faktisk mye bra og har skikkelig kvalitet, ville sjekket ut dem og lest litt på Whathifi.com for dem roser dem oppi skyene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    QED har faktisk mye bra og har skikkelig kvalitet, ville sjekket ut dem og lest litt på Whathifi.com for dem roser dem oppi skyene.
    Er denne bra?

QED Reference Graphite HDMI 2m NEW 1080p HighSpeed 1.4 on eBay (end time 04-Aug-10 11:45:12 BST)

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være eg tar feil her, men skal ikkje M2000 ha serienr?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Kan være eg tar feil her, men skal ikkje M2000 ha serienr?
    Ikke vet jeg, men det bør jo være en måte å finne ut om den er fake før man kjøper.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg, men det bør jo være en måte å finne ut om den er fake før man kjøper.
    Ein kjapp mail til Monster sitt kundesenter, så får du sikkert svar Monster Cable® - Customer Service and Technical Support

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til HDMI kan du nesten bruke hva som helst, det var jo en blindtest på tv for en stund tilbake på dette området. QED kablene er faktisk godt priset samt meget god kvalitet.

QED Reference (5m) HDMI and video cable review - from the experts at whathifi.com

Denne testen skulle vel si det meste.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke QED britisk? Whathifi er vel også britisk? Og det sier vel også litt....

På den annen side: Har selv hatt mange kabler fra qed, gode produkter pris/ytelse...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle offisielle monster kabler skal ha serienummer i pakken som kan registreres online. I tillegg er utseendet/fargene litt feil. Finnes websider som sammenlikner bilder. De ebay selgerene som er seriøse har en link til monster/'approved by' ikon i annonsen.

Vil også vært forsiktig med å kjøpe de modellene som går igjen på ebay gjennom norske bruktmarkeder.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Alle offisielle monster kabler skal ha serienummer i pakken som kan registreres online. I tillegg er utseendet/fargene litt feil. Finnes websider som sammenlikner bilder. De ebay selgerene som er seriøse har en link til monster/'approved by' ikon i annonsen.

Vil også vært forsiktig med å kjøpe de modellene som går igjen på ebay gjennom norske bruktmarkeder.
    Sånn som han her sine kabler?

Monster Cable M2000HD HDMI HDTV M 2000 HD High Speed - eBay (item 260627774868 end time Jul-29-10 11:55:06 PDT)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Er ikke QED britisk? Whathifi er vel også britisk? Og det sier vel også litt....

På den annen side: Har selv hatt mange kabler fra qed, gode produkter pris/ytelse...
    Det er britisk men det samme gjelder Lyd og bilde's tester med Hegel og EC i Norge, dem blir litt patriotiske for å si det sånn. Har hatt masse QED kabler selv og liker det meste med dem, finish og byggekvalitet er på topp.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Q.E.D. kan skrives i slutten av matematiske bevis for å vise at resultatet man trengte for å fullføre beviset, er oppnådd."

-Sånn sett er Q.E.D. patriotiske nok i forhold til egne kabler

Er det hdmi kabler du jakter etter? Har ikke merket noen forskjell selv på billige/dyrere eneste er skjermingen som er bedre på dyrere kabler over lengre strekk.

System audio+qed kan bli bra match om du tenker på ht.kabler.

Denon+b&W+qed derimot var ikke helt det store.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt sketchy ut han og ja.

Her er en offisiell:

Monster Cable 1000HD Ultra-High Speed HDMI Cable - eBay (item 170509344145 end time Aug-04-10 11:15:30 PDT)

Dette firmaet finner man igjen i listene her:

Buy Monster® Cable Products from Our Emonster® Online Partners or a Dealer Near You

Man må bare være ekstra nøye hvis man skal kjøpe noen av de kablene som går igjen som kopier.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til monster om han der med M2000 kabelen var autorisert og ekte kabel.

Ser sikkert ikke noe forskjell fra Real Cable som går fra BD spilleren til prosessor og monster sin. Men siden jeg har Monster 750HD fra Prosessoren til projektoren (10m) så "må" jeg bare ha samme merke. Men QED HT kabel med sølv kunne vært noe å prøvd.
    Har drevet å prøvd ut dyre analoge kabler med både sølv og kobber i det siste og jeg klarer å høre forskjell. Har aldri vært den store kabelnissen før, men når man først hører at det er forskjell så blir man litt bitt av oppgraderingsspøkelset

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Monster. Alle M2000 HDMI kabler som selges på ebay er fake, det er kun ett fåtall butikker som selger denne kabelen.

"All the M2000 HDMI cables on eBay are fake. The M2000 HDMI cable is such an exclusive cable that only a few dealers actually carry them. Do not purchase from eBay, we do not have authorized dealers that purchase from our inventory directly. Chances are that many of them are fake.

Monsterously,
    Eric Vitug"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •