XTZ+ XTZ VS B&W+ Cambridge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ+ XTZ VS B&W+ Cambridge

Heisann.

Jeg er interessert i innspill på hva dere oppfatter som fordeler og ulemper med følgende stereo-oppsett:
    - XTZ 99.36 (piano) + XTZ Class A100 D3
    - B&W DM683 + Cambridge Azur 840A V2

Jeg har hørt på B&W/Cambridge comboen, men ikke XTZ comboen, og slik ting ser ut ser det ikke ut som om jeg får hørt på XTZ comboen heller (bor i Rogaland), med mindre det er noen som er villige til å gi meg en demo?

Jeg vet at lyd er en subjektiv sak, men jeg trenger innspill på hva XTZ er dårligere/bedre på enn B&W og om B&W/Cambridge comboen er verdt pristillegget.

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formeninger om fordeler og ulemper med disse to oppsettene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Jeg har hørt B&W 685 på cambridge 650 og syns dette var veldig bra.
    Ulempen her var volumet men det bryr jeg meg ikke om siden jeg aldri spiller høyt.
    Regner med den comboen du lurer på spiller mer. Altså mer bass, større lydbilde, osv.
    Disse høytalerene, 683, er ganske tungdrevene så det trengs nok kvalitetskrefter her. Om 840 har kreftene vet jeg ikke men trur deffentivt den har kvalitetene.
    Cambridge syns jeg hadde en litt mer fremtredene mellomtone/diskant enn Xtz.
    Xtz har masse krefter. Spesielt på lavt volum som kommer av kl A driften.
    Jeg har hørt xtz med 99.26 og dette var også fin lyd men litt mer tilbakelent for min smak. Trur faktisk dette kom av høytalerene og ser at dette kan kobles om på delefilteret..
    Fordelen med xtz A100 er at den har innebygd dac som faktisk er ganske grei. Så da kommer det jo ann på hvordan cd spiller du har eller om du har noen andre digitale komponenter som skal kobles til.
    Jeg har trua på begge 2 men slo fra meg 840 pga det var ventetid på den og at den ble litt dyr i annlegg nr 2.
    Jeg hadde tenkt til å gå for xtz men så dukket plutselig xindac sin 6950 opp på brukten så jeg tro til på den.
    En fin ting med cambridge er at den har HT inngang slik at den kan løfte surroundannlegget noen hakk.

Hvem som gir mest for pengene kommer jo ann på hva du er ute.
    Xtz comboen er vel rimeligere og spiller vel kanskje litt høyere og har mer fleksibiletet med dac, mens cambridge og B&W gir mer musikale oppleveser og detaljer.
    Det er hvertfall det inntrykket jeg sitter med.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 683 på den cambridgen du nevner men på hifi klubben sa de at skulle jeg bruke 683 i stereo oppsett burde jeg hvertfall gå for nad 375 på 2x150w for og utnytte de skikkelig.
    Men det avhenger jo av hvor høyt du har tenkt og spille osv.
    Bruker mine 683 på en yamaha v1800 sur.receiver på 7x130w og det fungerer bra syns jeg.Nå har jeg ikke hørt hvordan de låter med effektforsterkere så hva jeg går glipp av vet jeg ikke.Heldigvis

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har ikke hørt 683 på den cambridgen du nevner men på hifi klubben sa de at skulle jeg bruke 683 i stereo oppsett burde jeg hvertfall gå for nad 375 på 2x150w for og utnytte de skikkelig.
    Men det avhenger jo av hvor høyt du har tenkt og spille osv.
    Bruker mine 683 på en yamaha v1800 sur.receiver på 7x130w og det fungerer bra syns jeg.Nå har jeg ikke hørt hvordan de låter med effektforsterkere så hva jeg går glipp av vet jeg ikke.Heldigvis
    Takk for innspill.
    Hehe Alt over 100 "ekte" watt skal klare å drive dem skikkelig. Cambridgen drev med god kontroll når jeg hørte i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Heisan.

Jeg har hørt B&W 685 på cambridge 650 og syns dette var veldig bra.
    Ulempen her var volumet men det bryr jeg meg ikke om siden jeg aldri spiller høyt.
    Regner med den comboen du lurer på spiller mer. Altså mer bass, større lydbilde, osv.
    Disse høytalerene, 683, er ganske tungdrevene så det trengs nok kvalitetskrefter her. Om 840 har kreftene vet jeg ikke men trur deffentivt den har kvalitetene.
    Cambridge syns jeg hadde en litt mer fremtredene mellomtone/diskant enn Xtz.
    Xtz har masse krefter. Spesielt på lavt volum som kommer av kl A driften.
    Jeg har hørt xtz med 99.26 og dette var også fin lyd men litt mer tilbakelent for min smak. Trur faktisk dette kom av høytalerene og ser at dette kan kobles om på delefilteret..
    Fordelen med xtz A100 er at den har innebygd dac som faktisk er ganske grei. Så da kommer det jo ann på hvordan cd spiller du har eller om du har noen andre digitale komponenter som skal kobles til.
    Jeg har trua på begge 2 men slo fra meg 840 pga det var ventetid på den og at den ble litt dyr i annlegg nr 2.
    Jeg hadde tenkt til å gå for xtz men så dukket plutselig xindac sin 6950 opp på brukten så jeg tro til på den.
    En fin ting med cambridge er at den har HT inngang slik at den kan løfte surroundannlegget noen hakk.

Hvem som gir mest for pengene kommer jo ann på hva du er ute.
    Xtz comboen er vel rimeligere og spiller vel kanskje litt høyere og har mer fleksibiletet med dac, mens cambridge og B&W gir mer musikale oppleveser og detaljer.
    Det er hvertfall det inntrykket jeg sitter med.

Lykke til.
    Tusen takk for innspill. Til og begynne med kommer jeg til å bruke blu-ray spilleren til å spille musikk med (Cambridge sin), men kommer etterhvert til å gå til anskaffelse av et ekstern lydkort. Så jeg trenger ikke dacen i XTZ forsterkeren.

Jeg heller nok litt mot B&W/Cambridge oppsettet, da jeg har hørt det, pluss at jeg da slipper å bruke penger på frakt:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mæland
    Tusen takk for innspill. Til og begynne med kommer jeg til å bruke blu-ray spilleren til å spille musikk med (Cambridge sin), men kommer etterhvert til å gå til anskaffelse av et ekstern lydkort. Så jeg trenger ikke dacen i XTZ forsterkeren.

Jeg heller nok litt mot B&W/Cambridge oppsettet, da jeg har hørt det, pluss at jeg da slipper å bruke penger på frakt:razz:

Det hørtes bra ut. Trur ikke det er mulig å bli missfirnøyd med det ;-)
    Har du tenkt på dacen fra cambridge?
    Går å lurer litt på den selv......

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en demo på 650 med 684, og det spilte svært bra og kontrollert. Tror ikke kraftreservene er et problem!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Det hørtes bra ut. Trur ikke det er mulig å bli missfirnøyd med det ;-)
    Har du tenkt på dacen fra cambridge?
    Går å lurer litt på den selv......
    Hvis jeg går for et eksternt lydkort som kun har DAC (det vil si ikke ADC og dermed ikke opptaksmuligheter)så kommer jeg nok til å gå for dacmagic. Jeg hørte Cambridge 840C, som har samme DAC som er i dacmagic; det hørtes bra ut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •