Kjøp av stereoanlegg til hybel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av stereoanlegg til hybel

Heisann godtfolk

Jeg er for tiden på jakt etter et nytt lydanlegg til criben. Har fra før av creative z3, mens syns disse er litt primitive, og ønsker meg noe med et større, renere og kraftfull lydbilde til min kjære hybel på ca. 14 kvadrat. Enkelt og greit ikke et anlegg som gir inntrykket billig dritt.

Anlegget skal bestå av en CD-spiller, forsterker og et par høyttalere. Jeg kommer sikkert til å kjøpe mye brukt, i og med at jeg er student, og samtidig ønsker noe som yter. Høyttalerne må være bordhøyttalere forresten Skal ha en del fester/vorspiel hos meg til høsten.

Det jeg først og fremst lurer på er om noen av dere mer hifikyndige enn meg kan svare på mine spørsmål. Jeg lurer f.eks. på om det er noe spesielt jeg bør passe på når jeg velger høytalere/forsterker/cd-spiller. Er det fyfy å blande ulike merker, er det noe spesielt jeg bør passe på med tanke på effekt osv.? Stiller dette spørsmålet siden jeg ikke regner med å ikke handle alt fra samme forhandler.

Til sist så hadde det vært kjekt om noen av dere hadde høytalere i budsjettklassen å anbefale. Det vil si høytalere som spiller bra, men som går for en penge en student m/ sommerjobb kan ta seg råd til å kjøpe!! Anbefalinger av cd-spillere og forsterkere blir også premiert med varme internettklemmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Student med sommerjobb-budsjett betyr hvor mye? =) Hvor høyt oppe på prioriteringslista det står er vel gjerne mer nøyaktig

For min del gikk valget på hyllehøytalere for å få plass inne på en hybel, og i rommet ved siden av står bruttern sitt anlegg med PSB-gulhøytalere til ca 12-15000 og er ingenting å utsette på mine i forhold til hans. Selv om det skal nevnes at han kjører lyden gjennom en 7\1 reciever (kun 2 høytalere) mens jeg kjører lyden min gjennom en stereoforsterker. Begge oss to fant det for godt å legge oss i 20000 kroners klassen på totalprisen.

Og nei, jeg er ikke noen hifi-ekspert! Garantert at veldig mange på forumet her kan langt mer enn meg.

Jeg er derimot student med sommerjobb

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det er nok en rekke andre ting som står på prioriteringslisten min, så det er begrenset hva jeg har råd til. Vil si at jeg max har 6-7k å bruke på anlegg. Jeg vet at det er sparsomt, men vil helst få mest mulig for pengene.

Skal bare ha bordhøytalere, forsterker og cd-spiller.

Kompisen min som har litt peiling på hifi har disse høytalerne i kina versjon og sier de spiller bra.

Nye Sorte PATOS stativ/ bok/ bak høyttalere Lagertømming -55%

Noen som kan gå god for dem?

Har også sett på denne cd-spilleren:

Prisvinner! Kanonbra cd spiller - FINN Torget

Er den verdt pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si noe ganske kontroversielt på dette forumet, men hva skal du med en CD-spiller?

Ville ikke spotify eller en ipod være minst like bra? Og hvis du vil ha lydfiler i CD-kvalitet så har du jo FLAC eventuelt å rippe CD'ene selv for så å rippe til FLAC.

Grunnen til at jeg sier det er at jeg tror at det å skippe de pengene en CD-spiller koster, eventuelt kjøpe en CD-spiller senere vil være minst like bra. For om du skal bruke 2000 på forsterker, 2000 på CD-spiller og 2000 på høytalere så blir det jo ikke så mye hifi for pengene. Ville jo da vert bedre med enten B&W MM-1 + laptop til ett par tusen kroner til CD-spiller \ spotify (har en veldig bra innebygget DAC. Eventuelt DACmagic + laptop som CD-spiller (DACmagic blir jo anbefalt til anlegg i mangetusentøflersklassen) og forsterker + høytalere. Det blir jo noe av den samme prisoppdelingen som 2000\2000\2000 men allikevel vil jeg tro du får langt mer for pengene.

Hvis jeg sier noe som er helt på jordet nå får vi håpe at noen tar meg på fersk gjerning så jeg ikke sprer tullball på forumet. =) Men tror at steget opp fra 2000 på forsterker og 2000 på høytalere til si 4000 på forsterker og 3000 på høytalere gjerne vil være mye større enn steget opp fra ett anlegg til totalt 10000 frem til ett i 20000-kroners klassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig du har rett angående cd-spilleren. Jeg har jo begrenset økonomi for tiden. Selve poenget her da er at jeg har svært begrenset plass. Det er ikke behov for høytalere som kan spille utrolig høyt I tillegg så blir jeg sikkert værende på samme hybel i fem år nå, eller tilsvarende størrelse.

Så jeg skulle gjerne hatt litt feedback på høyttalerne når det jeg har hørt fra andre folk er at det ikke finnes noen i samme prisklasse som spiller bedre.

Pc-anlegg har jeg allerede. Og hele poenget med å kjøpe nytt er at jeg vil ha en utskiftning så b&w greien er nok ikke så aktuelt. Men jeg beholder sikkert laptop/ipod som musikkspiller, i hvertfall for en stakket stund.

Takker for svar uansett

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et budsjett i tall?

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha

Bladet Hjemmekino hadde test av hybelstereo i mai nummeret. Best ut kom vel denon sin minste forsterker og cd spiller, sammen med Dali Lektor 2....men det var vel til prisen da.
    En annen som fikk skryt var jo Yamaha AX-397B - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning (dette er vel stort sett samme som ble testet, bare uten radio og noe kraftigere)

Den ble også testet sammens med DALI LEKTOR 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Fikk bra kritikk denne kombinasjonen også

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W Zeppelin!!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    B&W Zeppelin!!
    MM-1 blir beskrevet som enda bedre igjen

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har zeppelin selv, og syntes den er utrolig god. Den har vel vunnet de testene den har vært med i. Hvertfall de fleste. Utrolig god lyd når den er innspilt. MM-1 har jeg bare hørt hos hfk. Ca samme pris lyden er bra i den og, men designet på zeppelin er noe som er så awsome. Har fått mange kommentarer på hvor bra en "sånn liten kasse" spiller.

TS vil jo ikke ha noe "anlegg som gir inntrykket billig dritt." Det gjør definitivt ikke Zeppelin. På 14 m2 så er den ypperlig. Deponer på den hos hfk, og test den hjemme. Husk å få en modell som er innspilt. Er du ikke fornøyd så leverer du den tilbake.

Den er veldig lett å koble opp også. Koble i strømmen, så er du på nett. 3,5mm jack for tilkobling av pc og tv. Egen ipod dock som lader ipod. Sorry hvis dette virker som reklame for produktet, men zeppelin er et utrolig bra produkt. Mod kan moderere hvis det er for mye av det gode.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •