Knitring i sanger - RJ2D Ghostwriter og The Stranger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitring i sanger - RJ2D Ghostwriter og The Stranger

Nevermind, prøvde på ett annet anlegg men knitringen var rett og slett bare mye tydeligere på mine høytalere. Ikke sikker på om jeg liker nettopp det men lite jeg kan gjøre og elsker lyden på all annen musikk. Samt lyden når du kommer litt inn i sangene og knitringen opphører

Har nettopp fått meg nytt anlegg, og sitter og hører igjennom forskjellig musikk. Kate Bush Wuthering Heights og en del andre sanger høres helt herlig ut. Men så prøvde jeg meg på ett par av RJD2 favorittsangene mine og det er en knitring i sangene jeg aldri har hørt før, på en måte passer det inn men på en annen måte blir jeg veldig fort veldig bekymret. Skal knitringen være der eller er det jeg som har gjort ett eller annet galt? Eller er det rett og slett en effekt av lydkvaliteten til Spotify? (Premium)

Setter veldig pris på om noen kan sette på sangene på sitt eget anlegg og høre om det er noe knitring der, eventuelt peke på hva jeg kan ha gjort galt?

Annlegget er satt opp slik:
    PC -> USBkabel -> DacMagic -> Phonokabler -> NAD 375BEE -> Van Der Hul Clearwater -> DALI Mentor 1 høytalere.

(Og jada, sikkert blitt scamma når jeg kjøpte gode kabler men de tjener rått på det at det er umulig og finne god informasjon som enten bekrefter eller avkrefter at det å legge penger i kabler er viktig)

Setter veldig pris på raskt svar siden jeg blir litt redd her for hva slags feil jeg kan ha gjort

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er knitring i RJD2 - Ghostwriter her...
    edit ; i The Stranger også...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, som jeg sa var knitringen bare mye tydeligere enn det jeg var vant til. Så stod her som ett spørsmålstegn men har allerede fått tester det selv

Herlig da, nye høytalere og du oppdager både nye instrumenter og nye detaljer i musikken du har hørt titalls ganger fra før av

Newcomer Nordenstam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinylknitringen er en del av låten. Sannsynligvis et produkt av å sample fra nettopp denslags plater (moondog!).

Albumet låter forøvrig gromt som fy på vinyl.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •